Błyskawicznie i bezbłędnie
Centrum zostanie wyposażone w 3-poziomowy sorter, dzięki czemu będzie zdolne do przyjęcia i rozładunku nawet 44 ciężarówek jednocześnie oraz załadunku blisko 300 pojazdów w tym samym czasie. Nad płynnością obsługi będzie czuwał nowoczesny algorytm sterujący systemem sortowania, który może przyspieszyć lub wyhamować przesył paczek na taśmie. Ponadto specjalny program pozwoli przypisywać kierunki i godziny sortu, a także segregować paczki np. według ich wielkości.Unikalna w skali kraju będzie szybkość obsługi pojedynczej paczki, szacowana na maksymalnie 20 milisekund, czyli 0,02 sekundy. To czas liczony od momentu zeskanowania etykiety i weryfikacji danych w bazie do skierowania paczki na właściwą taśmę sortującą. Dla porównania jedno mrugniecie ludzkiego oka to proces aż piętnastokrotnie wolniejszy – trwa średnio 300 milisekund, czyli 0,3 sekundy.

Odpowiadając na rosnące potrzeby rynku i klientów będziemy mogli obsłużyć jeszcze więcej przesyłek w krótszym czasie, przy zachowaniu maksymalnej precyzji sortowania. Specjalny skaner rozpozna dane paczki i po ultraszybkiej weryfikacji w systemie skieruje ją na odpowiednią taśmę, co w praktyce zapewnia, że przesyłka pojedzie w dobrym kierunku. Ponadto dzięki instalacji 1500 różnego typu czujników i detektorów oraz 800 kamer przesyłki będą automatycznie nadzorowane i łatwo weryfikowalne. Po wpisaniu numeru przesyłki będzie można uzyskać jej zdjęcie z kamer zainstalowanych nad centralnymi skanerami, co pozwoli na ocenę stanu przesyłki zarówno zaraz po wejściu do obiektu, jak i po sortowaniu
wyjaśnił Łukasz Sibielak, dyrektor ds. systemów informatycznych DHL Parcel Polska.
Większy komfort pracy
Nowoczesny sorter ułatwi także realizację zadań załodze MCL, ograniczając pracę fizyczną do minimum. Taśma sortująca, na której będą umieszczone paczki, wjedzie do ładowni samochodu, eliminując potrzebę ich ręcznego przenoszenia z rampy załadunkowej. Później wystarczy tylko zdjąć przesyłki z taśmy i warstwa po warstwie ułożyć je w przestrzeni ładunkowej pojazdu dostawczego.Zaawansowane algorytmy pokierują także przyjęciami transportu liniowego, czyli ciężarówek z paczkami. Za pomocą kamer umieszczonych na każdej z czterech linii wjazdu system zeskanuje tablicę rejestracyjną pojazdu i po szybkiej weryfikacji dostarczy kierowcy informację ze wskazaniem miejsca, gdzie ma zaparkować naczepę, co pozwoli skrócić czas oczekiwania pojazdu na bramkach. Docelowo centrum będzie mogło przyjąć do 1200 ciężarowych transportów liniowych dziennie.
Za niezawodne działanie sortera MCL odpowiada zaawansowane zaplecze techniczne, na które składa się m.in. mieszcząca się na powierzchni 120 m2 serwerownia IT, czyli serce całego systemu, której wielkość jest porównywalna do przestronnego apartamentu mieszkalnego. W całym obiekcie umieszczono setki kilometrów kabli do komunikacji urządzeń oraz 800 kamer monitorujących przebieg procesu sortowania paczek.
Źródło: DHL Parcel Polska