Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Globalna dominacja europejskich producentów ciężarówek zagrożona?

Utworzona: 2023-05-19


Zdaniem Europejskiej Federacji Transportu i Środowiska (T&E), decyzja Kalifornii o zakończeniu sprzedaży nowych pojazdów ciężarowych z silnikiem wysokoprężnym od roku 2036 oznacza, że europejski przemysł pojazdów ciężarowych może pozostać w tyle.

Najbardziej zaludniony stan USA ogłosił datę, po której w sprzedaży dostępne będą wyłącznie ciężarówek bezemisyjne. Przepisy dotyczące pojazdów, jakie wprowadza Kalifornia są zwykle przyjmowane przez inne stany, które łącznie stanowią 35% rynku amerykańskiego. Zdaniem T&E, globalna dominacja europejskich producentów ciężarówek będzie zagrożona, jeśli UE nie ustali podobnie ambitnych norm emisji CO2 dla pojazdów ciężkich.

Pojazdy ciężarowe mają bardzo duży udział w emisjach CO2 generowanych w transporcie i gdyby umieścić je rankingu krajów, byłyby czwartym co do wielkości emitentem na świecie. W ostatnich miesiącach Parlament UE i rządy debatują nad proponowanym celem redukcji emisji CO2 o 45% dla nowych samochodów ciężarowych w roku 2030 i o 90% w roku 2040. Zdaniem T&E, proponowany poziom redukcji przewidziany na rok 2030 jest nie dość ambitny w porównaniu do planów producentów ciężarówek, dlatego powinien zostać zwiększony do 65%. Przyjęcie poziomu przewidzianego na rok 2040 r. praktycznie oznaczałoby, że ciężarówki z silnikiem Diesla będą nadal jeździć po drogach jeszcze w roku 2050, kiedy to UE zamierza osiągnąć neutralność.

Źródło: Europejska Federacja Transportu i Środowiska
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
LESZEK Transport i Spedycja Daniel Leszek


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels