ITS będzie miał istotne znaczenie dla realizacji przejazdów, szczególnie przez najbardziej ruchliwe odcinki i skrzyżowania. Z kolei podsystem informacji dla kierowców stworzy możliwość nie tylko oszczędności czasu, ale także poprawi płynność ruchu. Sprawne przemieszczanie się do celu oznacza również korzyści dla środowiska. Pojazdy, które nie stoją na skrzyżowaniach i nie kluczą w poszukiwaniu miejsca parkingowego, po prostu emitują do atmosfery mniej szkodliwych związków mówi wiceprezes firmy Sprint, Waldemar Matukiewicz.Realizacja pierwszego i drugiego etapu trwać będzie do 10 miesięcy od podpisania umowy. Do podsystemu sterowania ruchem drogowym zostaną włączone wszystkie skrzyżowania w Świnoujściu. Przeprowadzona zostanie ich modernizacja oraz instalacja urządzeń terenowych. Zbudowana zostanie również nowa sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu ulic Fińskiej, Duńskiej i Skandynawskiej. Podsystem informacji dla kierowców obejmie: tablice zmiennej treści (VMS), które będą informowały m. in. o utrudnieniach drogowych, zalecanym objeździe, czy zamknięciu tunelu. Zamontowane zostaną także kamery ANPR, czyli urządzenia rozpoznające tablice rejestracyjne. Staną one na przejściu granicznym Garz-Ahlbeck oraz przeprawie promowej Warszów. Całość zostanie połączona podsystemem transmisji danych, a nadzór będzie prowadzony w Centrum Zarządzania Ruchem.
Przetarg na realizację wygrała olsztyńska firma Sprint S.A. Umowę z wykonawcą na realizację przedsięwzięcia miasto podpisało 20 kwietnia.
Źródło: Brandscope