Warunki panujące na trasie Rajdu Dakar są dalekie od wyzwań, z którymi na co dzień mierzą się europejscy przewoźnicy drogowi, ale Goodyear czerpie z doświadczeń zdobytych w tym prawdopodobnie najtrudniejszym wyścigu motorsportowym, by projektować opony gotowe na najbardziej wymagające trasy, już nie pustynne, a asfaltowe.
Testy prowadzone przed startem w rajdzie, miały na celu przetestowanie systemu monitorowania ciśnienia w oponach, Goodyear TPMS, w niestandardowych warunkach drogowych. Ta technologia pokładowa obejmuje czujnik umieszczony w oponie, który ostrzega kierowcę o nieprawidłowym poziomie ciśnienia w oponie za pośrednictwem wyświetlacza zamontowanego na desce rozdzielczej ciężarówki. Na kamienistym terenie i trudnych pustynnych nawierzchniach, wcześniejsze ostrzeżenie o anomaliach w pomiarach temperatury i ciśnienia w oponach mogą zaoszczędzić zespołom cennego czasu na naprawę.
Kolejny raz opony Goodyear OFFROAD wspierały nasz zespół w osiąganiu jak najlepszych wyników w niezwykle trudnych i nieprzewidywalnych warunkach. W tym roku mogliśmy nie tylko liczyć na ich doskonałą trwałość i trakcję, ale także na bieżąco monitorować poziom ciśnienia w oponach i śledzić ich temperaturę dzięki systemowi Goodyear TPMS. Mogliśmy szybko i w czasie rzeczywistym reagować na wszelkie wyzwania, które mogłyby skutkować wydłużeniem postoju. Ułatwiło nam to dostosowanie strategii do warunków drogowych i osiągów oponwyjaśnił Gerard De Rooy, właściciel zespołu De Rooy.Technologia Goodyear TPMS, dostępna także dla flot, pomaga zaoszczędzić czas, zwiększyć wydajność i poprawić bezpieczeństwo w trasie. System usprawnia też proces kontroli opon, zmniejszając liczbę godzin, które flota musiałaby poświęcić na ten cel. Wcześniejsze ostrzeżenie o zbyt niskim ciśnieniu w oponie zapobiega jej dalszemu uszkodzeniu, a także zwiększa efektywność paliwową.
Źródło: Goodyear