Z ekonomicznego punktu widzenia jest to wyzwanie oraz inwestycja z dłuższym czasem zwrotu. Dlatego zachęcamy klientów, którzy chcą, aby ich zlecenia były realizowane przy pomocy naszych ciężarówek elektrycznych, aby podpisywali z nami umowy długoterminowe mówi Johan Söderström, odpowiedzialny za zarządzanie zmianami w firmie Skaraslättens Transport.Nowe pojazdy mają oczywiście ograniczenia jeżeli chodzi o zasięg, co oznacza, że nadają się do wykorzystania na stosunkowo krótkich trasach lub takich, które są położone blisko łatwo dostępnej infrastruktury ładowania. W nocy pojazdy będą ładowane w terminalu samochodowym portu, który prowadzi firma Logent Ports & Terminals.

Port w Göteborgu posiada również publiczne stacje ładowania, które są już dostępne w środku portu. Stacja Cirkle K w Vädermotet posiada sześć ładowarek dla samochodów ciężarowych, każda o mocy 360 kW. W tym roku w porcie zostaną udostępnione kolejne ogólnodostępne stacje ładowania.
Trzy elektryczne ciężarówki Skaraslättens stanowią ważny etap w rozwoju portu w Göteborgu, ale to dopiero początek trendu, który przyspieszy w 2023 r.,w miarę jak kolejne firmy transportowe i spedytorzy zaczną przestawiać się na pojazdy elektryczne. Jednym z przykładów jest firma DFDS, która jeszcze w tym roku planuje wykorzystać część z ponad 120 zamówionych już ciężarówek elektrycznych do transportu ładunków do portu w Göteborgu. Już teraz ciężarówki z napędem elektrycznym mają pierwszeństwo w wielu terminalach portowych, a w porcie przygotowywane są dodatkowe inicjatywy w ramach projektu, aby zachęcić przewoźników do transformacji.
Źródło: Port w Göteborgu