Wspólne testy szacowania tarcia opon o nawierzchnię zostały przeprowadzone w trudnych warunkach zimowych, na wymagających drogach Kanady, czyli jednym z rynków, na których Gatik prowadzi swoją działalność przewozową. Wyniki testów to istotny postęp w dziedzinie autonomicznego transportu towarów - dla firm takich jak Gatik oznacza to zwiększenie efektywności biznesu oraz wyższą wartość dla klientów na rynku krótkodystansowych dostaw B2B.
Opona jest jedyną częścią styku pojazdu z nawierzchnią, a dzięki zaawansowanym systemom może przekazywać ważne informacje do pojazdu, zwiększając jego bezpieczeństwo i osiągi. To kolejny krok w kierunku ewolucji opony, aby nie tylko spełniała swoją podstawową funkcję, ale była także węzłem nowych danych i informacjipowiedział Chris Helsel, wiceprezes Goodyeara ds. operacji globalnych i dyrektor ds. technologii.
W firmie Gatik staramy się dostarczać naszym klientom rozwiązania, które stale podnoszą branżowe standardy w zakresie bezpieczeństwa, efektywności i wydajności. Korzystanie z przełomowej technologii SightLine Goodyeara pomaga nam w realizacji tych celów, a także dostarczaniu wyższej wartości przy zwiększonym bezpieczeństwie w środkowym etapie przewozów powiedział Arjun Narang, dyrektor ds. technologii i współzałożyciel firmy Gatik.Technologia SightLine ma ogromne znaczenie dla autonomicznej jazdy w przyszłości, ale już w tym roku Goodyear zamierza zastosować ją w wybranych pojazdach jako wyposażenie fabryczne, co poprawi ich funkcjonalność na obecnym rynku mobilności. Patrząc w przyszłość, system Goodyear SightLine może być zintegrowany z systemami producentów samochodów, dzięki czemu ważne funkcje bezpieczeństwa będą mogły być przekazywane do układów sterowania pojazdu. Przydatne będą ostrzeżenia przed aquaplaningiem i ogólne monitorowanie stanu opon, które pojawią się na dalszym etapie.
Źródło: Goodyear