Ciężkie pojazdy do transportu materiałów rolniczych i budowlanych w dużym stopniu korzystają z zalet kierowanej osi pchanej, która umożliwia precyzyjne manewrowanie i zapewnia większą ładowność. Kierowana oś pchana jest również doskonałym rozwiązaniem dla pojazdów wykorzystywanych do zbiórki odpadów i transportu płynów.
Nowy elektryczno-hydrauliczny układ kierowniczy, dostępny dla wszystkich modeli nowej generacji (XF, XG i XG⁺ i XD), zastępuje wersję mechaniczną. Wprowadzono elektronicznie sterowaną pompę wspomagania kierownicy, co pozwoliło obniżyć masę układu o 30 kg. Dzięki zmniejszonemu tarciu system EHS pozwala zredukować zużycie paliwa o 0,3%.
Ponadto komponenty nowego systemu zajmują mniej miejsca w podwoziu, co pozwala na montaż nawet o 40% większych zbiorników paliwa w ciągniku. 900-litrowe zbiorniki paliwa w modelach XD, XF, XG i XG⁺ pozwalają na obniżenie kosztów operacyjnych poprzez tankowanie tam, gdzie ceny paliwa są najniższe.
Elektryczno-hydrauliczny układ kierowniczy w sposob ciągły oblicza optymalny kąt skrętu kierowanej osi pchanej na podstawie prędkości i rozstawu osi, gwarantując bardzo precyzyjne kierowanie. Promień skrętu ciągników i podwozi został dodatkowo zmniejszony o 12%.
Podczas jazdy z prędkością powyżej 45 km/h nowa oś pchana blokuje się w pozycji do jazdy na wprost, gwarantując maksymalną stabilność pojazdu. Całkowicie przeprojektowane zawieszenie i możliwość podnoszenia osi pchanej zapewniają kierowcy wysoki komfort pracy.
Źródło: DAF
Utworzona: 2022-12-12