Większość naszych dostaw ma bardzo lokalny charakter, odbiorcami są supermarkety i firmy znajdujące się w pobliżu naszych lokalizacji, a trasy dostaw to średnio 150 km dziennie. Zmiana pojazdów na te z napędem elektrycznym ma głęboki sens, a umożliwia ją inwestycja o łącznej wartości około 7 mln euro. Jest to jeden z przykładów naszych wysiłków zmierzających do prowadzenia długoterminowych i zrównoważonych działań w stosunku do klientów na szczeblu lokalnym w Belgii– wyjaśnia An Vermeulen.
Zoptymalizowane trasy lokalne
Coca-Cola wybrała konfigurację, która pozwala pojazdom elektrycznym Renault Truck na przejechanie 200 km dziennie, co stanowi ponad 40% obecnych lokalnych tras dostaw CCEP. Każdy pojazd ma dedykowaną stację ładującą, która umożliwia pełne naładowanie akumulatora przez noc. Te stacje są zasilane w 100% zieloną energią generowaną na miejscu.Coca-Cola ściśle współpracowała z Renault Trucks w celu wybrania odpowiednich ciężarówek i stworzenia najlepszych warunków załadunku do lokalnego użytku.
Dokładnie przeanalizowaliśmy dane logistyczne Coca-Coli, przygotowaliśmy realistyczne symulacje tras i w rzeczywistych warunkach drogowych przeprowadziliśmy testy dotyczące zużycia energii, komfortu i bezpieczeństwa kierowców. Pojazdy są również wyposażone w systemy kamer 360°, które eliminują martwe punkty, w głośnik umożliwiający ostrzeganie pieszych i rowerzystów oraz przeszklone drzwi zapewniające optymalną widoczność po stronie pasażera – mówi Siegfried Van Brabandt, Dyrektor Zarządzający Renault Trucks Belux.30 ciężarówek elektrycznych, które zostaną wdrożone w tym roku, to zaledwie pierwszy krok dla CCEP.
Będziemy kontynuować działania mające na celu obniżenie emisyjności naszej floty do 2030 r., a jednocześnie kontynuować badania rozwoju rynku w celu określenia przyszłości naszych flot, biorąc pod uwagę takie parametry, jak pokonywanie większych odległości, autonomia pojazdów i większe obciążenia — wyjaśnia An Vermeulen.
Ciągłe innowacje
CCEP chce również w przyszłości kontynuować współpracę z Renault Trucks.Aby pomóc naszym klientom w dekarbonizacji ich flot, opracowaliśmy wyspecjalizowane rozwiązanie obejmujące zarówno pojazdy, jak i usługi. Oferujemy również wsparcie w celu zapewnienia prawidłowego użytkowania ciężarówek elektrycznych. Nadal poszerzamy także naszą gamę pojazdów elektrycznych: w przyszłym roku wyprodukujemy elektryczny samochód ciężarowy 44t, który będzie mógł pokonać dłuższą trasę na jednym ładowaniu. Dodatkowo, w ramach Grupy Volvo, poprzez partnerstwa strategiczne inwestujemy w rozbudowę publicznej infrastruktury do ładowania pojazdów w Europie. Będzie to naprawdę ekscytująca dekada dla naszej branży i cieszymy się, że w tej dziedzinie czynimy znaczne postępy z takimi partnerami jak Coca-Cola – mówi Siegfried Van Brabandt.
Inwestycje w zmniejszenie emisji CO2 na rzecz zrównoważonej przyszłości
Zmiana polegająca na korzystaniu z transportu elektrycznego jest ważnym krokiem Coca-Cola Europacific Partners realizowanym na szczeblu lokalnym na rzecz osiągnięcia neutralności emisyjnej.Nadal inwestujemy w nasz długoterminowy cel, jakim jest ograniczenie emisji CO2. Podejmujemy działania na kilku frontach: tam gdzie jest to możliwe ograniczamy opakowania, ponieważ odpowiadają one za około 40% naszego wpływu na środowisko; w zeszłym roku zaczęliśmy stosować plastik pochodzący w 100% z recyklingu do produkcji wszystkich butelek sprzedawanych w Belgii, co zmniejszyło nasze emisje o 70%, a nasza lokalizacja w Chaudfontaine uzyskała certyfikat neutralności węglowej. Inicjatywy te są dowodem naszych chęci utrzymania zrównoważonego rozwoju wraz z partnerami i klientami. To nasz wkład w osiąganie celów wynikających z planu działania na rzecz zrównoważonego rozwoju – mówi An Vermeulen.
Źródło: Renault Trucks