W ramach inwestycji wykonano 11 nisz ewakuacyjnych, rozmieszczonych co 172,5 m, w tym jedna zlokalizowana w środku jest przejezdna dla służb ratowniczych. Po zewnętrznej stronie komór tunelu rozmieszczone są co ok. 86 m nisze alarmowe i hydrantowe.
W środku obiektu jest też zatoka postoju awaryjnego. Nisze alarmowo-sygnalizacyjne ze względu na hałas utrudniający rozmowy będą oddzielone od jezdni przeszklonymi elementami niepalnymi. W przypadku pożaru w jednej z nitek tunelu podróżni będą ewakuowani do nitki sąsiedniej, nie objętej pożarem i wyjdą na zewnątrz przez portal.
Zakopianka i S7 w Małopolsce
Droga ekspresowa S7 stanowi główną oś komunikacyjną woj. małopolskiego na kierunku północ-południe. Zapewnia bezpośrednie połączenie m.in. z autostradą A4 oraz kierunkami Słowacji i Węgier. Z Krakowa do Rabki-Zdroju S7 jest częścią Zakopianki – trasy łączącej Kraków z Zakopanem, która jest jedną z najmocniej obciążonych dróg krajowych w Polsce.Obecnie kierowcy mogą korzystać z drogi ekspresowej S7 na trasie od Myślenic do Rabki-Zdroju, razem z oddanym do ruchu odcinkiem tunelowym Naprawa - Skomielna Biała.
Początkiem trasy S7 na południe od Krakowa był oddany w latach 2006-2008 odcinek Myślenice - Pcim o długości 12 km, który został w 2009 r. uzupełniony o obwodnicę Lubnia o długości 4 km. W 2019 r. i 2021 r. zostały ukończone kolejne odcinki S7 o łącznej długości 12 km pomiędzy Lubniem a Rabką-Zdrój.
Obecnie w realizacji jest dwujezdniowa droga krajowa nr 47 klasy GP (droga główna o ruchu przyspieszonym) pomiędzy Rdzawką i Nowym Targiem. W ramach odcinka o długości 16,1 km zaplanowano m.in. budowę 4 węzłów drogowych: Obidowa, Klikuszowa, Nowy Targ Zachód, Nowy Targ Południe oraz 27 obiektów inżynieryjnych. Zakończenie tej inwestycji przewidziano na lipiec 2024 r.
W przygotowaniu jest ponadto odcinek DK7 Rabka Zdrój – Chyżne, w ramach którego przewidziano budowę drogi dwujezdniowej klasy GP o długości ok. 35 km. Proces przygotowawczy planowany jest na lata 2021–2027 i obejmuje opracowanie dokumentacji projektowej w zakresie studium korytarzowego, a następnie zlecenie dokumentacji STEŚ-R (STEŚ z elementami koncepcji programowej) wraz z uzyskaniem decyzji środowiskowej.
Źródło: Ministerstwo Infrastruktury/GDDKiA