Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Jedno niezawodne urządzenie do poboru opłat zamiast siedmiu

Utworzona: 2022-10-03


Jednym z problemów, z jakimi borykają się operatorzy w międzynarodowym transporcie towarowym jest konieczność korzystania z różnych systemów poboru opłat. Wprowadzenie cyfrowego przetwarzania opłat za pomocą jednego urządzenia w oparciu o dyrektywę EETS powinno ułatwić przekraczanie granic i rozliczanie opłat.

Jednak istniejące na rynku rozwiązania różnią się znacznie pod względem niezawodności, obsługiwanych usług czy obszaru objętego opłatami, co komplikuje ich użytkowanie. Dla ZMPD, największego polskiego związku w sektorze transportu drogowego, problemy te już nie występują, odkąd nawiązało współpracę z niemiecką firmą Toll4Europe GmbH. Jest ona wspólnym przedsięwzięciem założonym przez T-Systems Road User Services GmbH, Daimler Truck AG, DKV EURO SERVICE GmbH + Co. KG i euroShell Cards BV. Ponadto to obecnie jedyny niemiecki autoryzowany dostawca Europejskiej Usługi Opłaty Elektronicznej.

Z usługi tej korzysta m.in. polska firma transportowa Wojtex, dzięki pośrednictwu ZMPD. Jeden z kierowców firmy oraz przedstawiciele ZMPD opisują swoje doświadczenia korzystania z urządzenia pokładowego Toll4Europe.

Od ponad 25 lat flota Wojtex Sp. z o o przewozi schłodzoną i mrożoną żywność na terenie całej Europy. W przypadku tak wrażliwych ładunków nie ma miejsca na nieplanowane postoje lub opóźnienia.

W ciągu ostatnich dwóch dekad kilkakrotnie byliśmy zmuszeni dostosować się do zmieniających się realiów i szukać nowych możliwości w transporcie, aby zapewnić opłacalność działalności i utrzymać flotę relacjonuje Kamil Filipowicz, kierownik ds. wdrożenia LNG w firmie Wojtex.
Zakłócenia w ruchu na terenie danego kraju i zmiany dokonywane w ostatniej chwili przez klienta zmuszały przewoźnika do regularnego wjeżdżania na teren innych krajów nie leżących na zaplanowanej trasie.

Podczas miesięcznej podróży mogę odwiedzić nawet 10 krajów, przekraczając granice ponad 20 razy dodaje Marian Dobkowski, kierowca zatrudniony w firmie Wojtex od 20 lat.
Kilka lat temu, w jego kabinie znajdowało się zazwyczaj 7 lub nawet więcej urządzeń pokładowych, które ograniczały widoczność i nie pozostawiały wolnego miejsca na inny sprzęt. Wiele z nich emitowało rozpraszające sygnały dźwiękowe i nie wyświetlały wyraźnych komunikatów o błędach. Takie nagromadzenie czynników rozpraszających sprawiało, że kabina stawała się jeszcze bardziej stresującym miejscem pracy.

Doszła do tego presja nagłych zmian trasy z powodu próśb klientów. Musiałem sobie przypomnieć, które OBU obsługuje opłaty w danym kraju i wymienić je sukcesywnie bo w kabinie nie było wystarczająco wolnego miejsca wspomina Dobkowski.
Także w centrali firmy poziom stresu był dość wysoki, głównie z powodu ciągłych trudności pojawiających się w związku z wprowadzaniem nowych pojazdów do floty.

Liczymy na to, że ciężarówka zacznie na siebie zarabiać tak szybko, jak to możliwe. Wszelkie opóźnienia, takie jak brak dostępnych urządzeń pokładowych lub konieczność oczekiwania na nie, drogo nas kosztują stwierdza Filipowicz.
Dzięki urządzeniu pokładowemu Toll4Europe takie należą już do przeszłości. Jako jeden z wielu europejskich dostawców, największy w Polsce związek transportu drogowego, ZMPD, wyposaża przewoźników w urządzenia pokładowe Toll4Europe, które pozwala uiszczać opłaty drogowe w różnych krajach.

Tym, co odróżnia urządzenie Toll4Europe od innych jest duża liczba obsługiwanych krajów, a także niezawodność wynikająca z doświadczenia Toll4Europe. Teraz używamy jednego, łatwego w obsłudze urządzenia zamontowanego na przedniej szybie, które obejmuje swoim zasięgiem większość UE. Korzyści z takiego rozwiązania dają się odczuć w czasie jazdy, a także mają pozytywny wpływ na planowanie tras, zarządzania i wykorzystanie zasoby przewoźnika. Kiedy byliśmy zmuszeni korzystać z wielu urządzeń, trzeba było poświęcać dodatkowy czas na sprawdzenie wielu list bilingowych pod kątem rozbieżności. Dzięki uproszczonemu pobieraniu opłat i przetwarzaniu faktur w Toll4Europe pracownicy naszej centrali mogą teraz skoncentrować się na innych zadaniach potwierdza Filipowicz.
Jest to szczególnie ważne, ponieważ polscy przewoźnicy w transporcie dalekobieżnym coraz częściej korzystają z samochodów ciężarowych napędzanych LNG, co wymaga starannego planowania tras z uwzględnieniem zasięgu i istniejących stacji tankowania LNG. Dzięki Toll4Europe o wiele łatwiej planować trasy w sposób efektywny, ponieważ większość krajów europejskich jest objęta tą usługą.

Cieszę się, że nie muszę dużo myśleć o opłatach za przejazd, gdy dostaję listę różnych miejsc docelowych, bo wiem, że mogę liczyć na moje urządzenie dodaje Dobkowski.
Urządzenie Toll4Europe jest łatwe w użyciu i posiada intuicyjny wyświetlacz, który ułatwia odczytywanie parametrów lub wprowadzanie danych.

Aby zapewnić prawidłowe działanie OBU nawet po aktualizacjach oraz aby ułatwić jego montaż w nowych samochodach ciężarowych, ZMPD i Toll4Europe oferują szeroki pakiet usług.

Głównym problemem, z jakim mamy do czynienia w przypadku urządzeń innych producentów, jest niski poziom wsparcia dla użytkowników i kierowców, a czasem nawet jego brak. Klienci korzystający z naszego urządzenia otrzymują wsparcie 24/7 poprzez dedykowaną infolinię potwierdza Andrzej Lenkiewicz, Dyrektor Działu Handlowego ZMPD.
Firma Wojtex odczuła te korzyści od samego początku: dobra dostępność i opisowe porady pomogły przewoźnikowi w utrzymaniu sprawnego przebiegu prac administracyjnych związanych z przetwarzaniem opłat.

Wsparcie Toll4Europe, z jakiego korzysta ZMPD daje poczucie bezpieczeństwa. Szybka i profesjonalna obsługa pozwala rozwiązać wszelkie pojawiające się problemy w możliwie najkrótszym czasie podsumowuje Filipowicz.
Źródło: ABOPR/Wojtex/ZMPD/Toll4Europe
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
LESZEK Transport i Spedycja Daniel Leszek


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels