Dzięki niskiej masie własnej oba modele mogą się pochwalić wysoką ładownością. Ciężarówki mają duży kąt natarcia (25 stopni) i duży prześwit (33–39 cm), co zapewnia wysoką sprawność w terenie.

Ich stylizacja zewnętrzna obejmuje m.in. solidny, 3-częściwy, stalowy zderzak, który w razie potrzeby można łatwo zdemotować i uszkodzony element naprawić lub wymienić, odporny na uderzenia wlot powietrza oraz stalową osłonę chłodnicy. Zautomatyzowana skrzynia biegów TraXon jest dostępna ze specjalnymi ustawieniami oprogramowania, które zarówno na drodze, jak i w terenie zapewniają doskonałe właściwości trakcyjne.
Kabina modelu XDC jest wyposażona w dużą szybę przednią i duże okna boczne z nisko umieszczoną dolną krawędzią, co zapewnia doskonałą widoczność bezpośrednią. Nowa deska rozdzielcza w wersji Vision charakteryzuje się obniżoną płaszczyzną w stronę przedniej szyby po stronie pasażera. Opcjonalnie dostępne są okno z widokiem na krawężnik oraz składany fotel pasażera, które umożliwiają obserwację pieszych i rowerzystów znajdujących się obok pojazdu po prawej stronie.

Samochody serii XDC dostępne są z silnikiem PACCAR MX-11 o pojemności 10,8 litra, natomiast model XFC z tą samą jednostką oraz silnikiem PACCAR MX-13 o poj. 12,9 l. Nowe pojazdy dla branży budowlanej wejdą do produkcji na początku 2023 roku, ale zamówienia na nie można składać już teraz.
Źródło: DAF Trucks