Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Opony z pustynnych krzewów

Utworzona: 2022-09-27


Bridgestone podejmuje kolejny ważny krok w dążeniu do komercjalizacji drzewiastego krzewu pustynnego o nazwie gwajula srebrzysta jako źródła naturalnego kauczuku oraz jako bardziej zrównoważonej ekologicznie uprawy na pustynnym obszarze południowo-zachodnich Stanów Zjednoczonych, który od lat boryka się z suszą.

Bridgestone planuje zainwestować dodatkowe 42 mln dolarów w celu uruchomienia działalności komercyjnej, która ma być rozszerzona do roku 2030. Firma zamierza współpracować z rolnikom i społecznościami rdzennych Amerykanów w celu uzyskania dodatkowo 25 000 akrów ziemi uprawnej do sadzenia i zbioru gwajuli na dużą skalę. Zrównoważona komercyjna produkcja kauczuku naturalnego pochodzącego z gwajuli ma zostać uruchomiona do końca obecnej dekady.

10 lat temu firma Bridgestone uruchomiła projekt badawczy poświęcony gwajuli wraz z rozpoczęciem budowy ośrodka przetwarzania i centrum badań w Mesa w Arizonie. Obecnie w Mesa kontynuowane są prace badawcze, a w Eloy w Arizonie znajduje się 281-akrowa farma, na której uprawiana jest ten krzew. Dotychczas firma zainwestowała ponad 100 mln dolarów w działania zmierzające do komercjalizacji gwajuli, osiągając ważne etapy, takie jak wyprodukowanie w 2015 r. pierwszej opony wykonanej z kauczuku naturalnego uzyskanego z gwajuli oraz dalsze rozszerzanie programu hodowli molekularnej gwajuli.

Producent nadal wykorzystuje wyścigi samochodowe jako poligon doświadczalny służący do demonstracji możliwości zademonstrować przydatność gwajuli. W maju, podczas zawodów Indy 500 Pit Stop Challenge, użyto opon wyścigowych Firestone Firehawk, w których ściany boczne zostały wykonane z naturalnego kauczuku uzyskanego z gwajuli. Opony te zostały po raz pierwszy użyte podczas wyścigu Grand Prix Big Machine Music City w Nashville, który odbył się 7 sierpnia.

To pierwsze w historii zastosowanie opon z naturalnego kauczuku pochodzącego z gwajuli w pierwszej amerykańskiej serii wyścigów samochodów jednomiejscowych posłużyło do zademonstrowania zarówno bezpieczeństwa, jak i wydajności materiału podczas jazdy z prędkością dochodzącą do 320 km/h.

Wykorzystanie gwajuli to element planu Bridgestone, którego celem jest osiągnięcie neutralności pod względem emisji CO2 i wytwarzanie opon wyłącznie z surowców odnawialnych do 2050 roku.

Źródło: Bridgestone
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
Hellmann


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY, OPINIE i RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels