Warszawscy tramwajarze wyremontowali pojazd, który został przekazany a granicy w Medyce. Maszyny do naprawy sieci trakcyjnej poszukiwało przedsiębiorstwo komunalne w Iwano-Frankiwsku, które nadzoruje komunikację trolejbusową. Dotychczas dysponowało ono starszymi pojazdami. Miasto mimo tego, że jest położone u podnóża Karpat, blisko granicy z Polską, Słowacją, Rumunią i Węgrami było atakowane rosyjskimi rakietami. Obecnie jest tam około 60 km tras dla tego środka transportu, w budowie są kolejne. Stolica obwodu kupuje też kolejne trolejbusy i rezygnuje z pojazdów pamiętających czasy ZSRR.
Remont pojazdu w warsztatach Tramwajów Warszawskich trwał pięć tygodni. Dar tramwajarzy w stolicy był używany do naprawiania tramwajowej sieci trakcyjnej. Auto przeszło naprawę blacharki, układu napędowego i układu hamulcowego. Po lakierowaniu uwagę zwraca jasny żółty kolor nadwozia. Przegląd przeszedł też rozkładany teleskopowo pomost, z którego można wymieniać i naprawiać sieć trakcyjną. Dodatkowo pojazd jest wyposażony w pojemniki narzędziowe, znajdujące się po obu jego stronach. Może jeździć po szynach, ale nowy właściciel nie będzie musiał korzystać z tej funkcji. Pojazd był w stolicy od 1997 roku i był jedną z najbardziej lubianych przez tramwajarzy maszyn do serwisowania infrastruktury. Przy naprawie, remoncie i transporcie pracowało kilkunastu pracowników Tramwajów Warszawskich.
Źródło: Tramwaje Warszawskie
Utworzona: 2022-08-02