W Europie wzrasta popularność pojazdów na gaz, zwłaszcza w takich krajach jak Hiszpania, Włochy, Francja, Niemcy oraz państwach Europy Środkowo-Wschodniej. Najwyraźniej klienci docenili korzyści, jakie mogą uzyskać dzięki pojazdom napędzanym gazem, takie jak niższe koszty eksploatacji i zmniejszona emisja CO2 w przypadku korzystania z biometanu (LBG lub CBG).
Zwiększenie pojemności zbiornika eliminuje to, co kiedyś uchodziło za piętę achillesową w oczach niektórych potencjalnych klientów. Nasza rozszerzona oferta, zwiększone możliwości konfiguracji układu podwozia i wiele nowych stacji tankowania gazu tworzą bardzo dobre perspektywy dla klientów stawiających na gaz. Dzięki nowym zbiornikom nasi klienci mogą przestać obawiać się o zbyt mały zasięg
- podkreśla Stefan Dorski, starszy wiceprezes Scania.
Najnowsze elementy oferty to:
• zbiorniki LBG zapewniające zasięg do 1400 km;
• zbiorniki CBG zapewniające zasięg do 750 km;
• 80-litrowe zbiorniki CBG, które można łączyć, uwalniając jedną stronę ramy;
• zbiorniki CBG za kabiną, które w połączeniu ze zbiornikami umieszczonymi na ramie podwozia zapewniają zasięg do 1000 km w ciągnikach o rozstawie osi ≥ 3900 mm;
• zbiorniki LBG zapewniające dodatkową wolną przestrzeń przed nimi, którą producenci zabudów mogą wykorzystać do montażu rozwiązań specjalistycznych, takich jak osie podporowe firmy Hendrickson w konfiguracjach pchanych 6x2/2, stosowanych w Wielkiej Brytanii.
W marcu br. Komisja Europejska ogłosiła decyzję o podwojeniu celu w zakresie unijnej produkcji biometanu do poziomu 35 mld m3 do roku 2030 (w stosunku do 17 mld m3 - celu zawartego w strategii Fit for 55).
Źródło: Scania