Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Rozpoczęcie najbardziej ambitnego projektu pilotażowego w Europie

Utworzona: 2022-05-20


Na drogach publicznych w Szkocji testowany będzie prototyp autobusu autonomicznego przed uruchomieniem kursów pasażerskich, które rozpoczną się jeszcze w tym roku.

Autobus będzie testowany przez firmę Stagecoach, świadczącą usługi przewozów pasażerskich, we współpracy z Fusion Processing, ADL i Transport Scotland. Na tym etapie, który stanowi przygotowanie do uruchomienia jeszcze w tym roku pilotażowej usługi CAVForth, nie będą przewożeni pasażerowie.

W ramach pilotażowego projektu CAVForth, współfinansowanego przez brytyjskie rządowe Centrum Pojazdów Połączonych i Autonomicznych (CCAV) oraz partnerów projektu (Fusion, ADL, Stagecoach i Transport Scotland), pięć jednopokładowych autobusów ADL Enviro200 wyposażonych w technologię jazdy autonomicznej na poziomie SAE 4 będzie kursować na trasie przez most Forth Road Bridge między Ferrytoll Park i Ride in Fife do przystanku tramwajowego Edinburgh Park przy dworcu kolejowym. Autobusy są wyposażone w czujniki i system sterowania Fusion Processing, CAVStar, który umożliwia im poruszanie się po wstępnie wybranych drogach bez konieczności interwencji kierowcy bezpieczeństwa lub przejmowania kontroli na pojazdem. Autobusy będą mogły przewozić jednocześnie do 36 pasażerów na odcinku 22 km, czyli ponad 10 000 pasażerów tygodniowo. Testy drogowe w Szkocji to kolejny etap po serii udanych prób w zajezdni, testów na torze i w symulatorze, podczas których dokonano kalibracji autonomicznych systemów sterowania.

Aby ułatwić realizację projektu CAVForth, Transport Scotland udostępnił wszystkim autobusom możliwość korzystania z odcinka aktywnie zarządzanego pobocza na autostradzie M8 w kierunku wschodnim. Takie rozwiązanie skróci czas podróży i poprawi punktualność wszystkich autobusów posiadających co najmniej 24 miejsca na trasie dojazdowej do Edynburga.

Wkrótce firma Stagecoach zatrudni 20 specjalnie przeszkolonych kierowców autobusu autonomicznego. Gdy zostanie uruchomione połączenie pasażerskie, doświadczeni kierowcy autobusów będą monitorować system autonomiczny wraz z „kapitanem” autobusu, który będzie rozmawiać z pasażerami na temat projektu i odpowiadać na wszelkie pytania, wyjaśniając, jak może wyglądać przyszła usługa, gdy na pokładzie nie będzie kierowcy, a pojazd będzie prowadził komputer.

Źródło: alexander-dennis.com
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
LESZEK Transport i Spedycja Daniel Leszek


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels