Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Włoska lista przebojów

Utworzona: 2022-02-27


W ubiegłym roku Grupa DBK dostarczyła klientom 2802 egzemplarze IVECO Daily, czyli o blisko tysiąc sztuk więcej niż w 2020 r. Jakie wersje najczęściej wybierali nabywcy?

W 2021 roku marka pokazała kolejne efekty pracy swoich inżynierów. Szósta generacja IVECO Daily, dostępna na rynku od 2014 roku, przeszła kolejną modernizację. W najlżejszym modelu w gamie zadebiutowały takie rozwiązania jak zawieszenie pneumatyczne AIR-PRO, nowe fotele, poprawiona 6-stopniowa manualna skrzynia biegów czy też oszczędniejszy 2,3-litrowy Diesel.

Biały preferowany

W kwestii preferowanych przez klientów kolorów nadwozia niewiele się zmieniło w porównaniu z rokiem 2020. Ponownie pewniakiem był biały – katalogowo nazwany Ice White – który wybrało 63% odbiorców. W minionym roku odnotowano 4,5-procentowy wzrost popularności (z 10,5 do 15%) niemetalizowanego lakieru w kolorze szarym zwanym Grigio Minerale lub Professional Grey. Na kolorowym podium znalazła się także klasyczna czerwień Maranello Red, kojarzona z samochodami marki Ferrari, na którą zdecydowało się 8% klientów. Dodajmy, że paleta Daily liczy 18 kolorów nadwozia, w tym 9 metalizowanych.

Podwozia wybierane najczęściej

W minionym roku DBK znalazło nabywców na 2336 podwozi z kabiną, z czego 111 pojazdów to były warianty brygadowe, mieszczące szóstkę pasażerów i kierowcę. Użytkownikom przekazano również 466 furgonów, co stanowiło 17% całej sprzedaży. Ubiegłoroczne wyniki nie różnią się znacząco od tych, jakie zanotowano w 2020 roku. Procentowy udział podwozi wzrósł o 2% (z 77 na 79%), a furgonów spadł o 1% (z 18 na 17).

Zmiana lidera

W tej klasyfikacji pojawił się nowy zwycięzca statystyk sprzedaży w Grupie DBK. Dotychczasowego lidera – wariant 50C z podwójnymi kołami tylnej osi i homologacją do 3,5 t – z pierwszego miejsca strąciła wersja 35S, czyli pojazd 3,5-tonowy z pojedynczymi tylnymi kołami. W ubiegłym roku 35% nabywców wybrało model 50C, a 46% sięgnęło po wersję 35S.


Na trzecim miejscu w rankingu popularności znalazł się wariant 70C o rekordowej w segmencie masie całkowitej wynoszącej 7,2 tony. Ten dostawczy mocarz może, w niektórych zastosowaniach, być alternatywą dla lekkich ciężarówek, jak IVECO Eurocargo.

Najwięcej skrzyniowych

25% nowych Daily, które wyjechały z punktów Grupy DBK w minionym roku, miało skrzynię z plandeką. Na drugim miejscu w zestawieniu zabudów uplasowały się ex aquo izoterma i skrzynia otwarta – obie z 10-procentowym udziałem w łącznej sprzedaży.

Dodać trzeba, że nieco więcej, bo 13% odbiorców zdecydowało się na samodzielny montaż zabudowy i kupiło "gołe" podwozie z kabiną. Ponadto sprzedano tyle samo wywrotek, co wersji z kabinami sypialnymi (po 4%).

Automat zyskuje na znaczeniu

Systematycznie rośnie popularność 8-biegowego "automatu" firmy ZF, oferowanego pod nazwą Hi-Matic. W 2021 r. zanotowano niemal 6-procentowy wzrost zainteresowania automatycznymi przekładniami (29,8% udziału w sprzedaży). Skrzynia Hi-Matic może być zestawiona z oboma silnikami (2,3 i 3,0 l) z wyłączeniem ich najsłabszych wersji (116 i 160 KM). Wyjątkiem jest najmocniejszy w gamie wariant (3,0 l, 210 KM i 470 Nm) – oferowany wyłącznie z przekładnią automatyczną.

Źródło: Grupa DBK
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
LESZEK Transport i Spedycja Daniel Leszek


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels