Biały preferowany
W kwestii preferowanych przez klientów kolorów nadwozia niewiele się zmieniło w porównaniu z rokiem 2020. Ponownie pewniakiem był biały – katalogowo nazwany Ice White – który wybrało 63% odbiorców. W minionym roku odnotowano 4,5-procentowy wzrost popularności (z 10,5 do 15%) niemetalizowanego lakieru w kolorze szarym zwanym Grigio Minerale lub Professional Grey. Na kolorowym podium znalazła się także klasyczna czerwień Maranello Red, kojarzona z samochodami marki Ferrari, na którą zdecydowało się 8% klientów. Dodajmy, że paleta Daily liczy 18 kolorów nadwozia, w tym 9 metalizowanych.Podwozia wybierane najczęściej
W minionym roku DBK znalazło nabywców na 2336 podwozi z kabiną, z czego 111 pojazdów to były warianty brygadowe, mieszczące szóstkę pasażerów i kierowcę. Użytkownikom przekazano również 466 furgonów, co stanowiło 17% całej sprzedaży. Ubiegłoroczne wyniki nie różnią się znacząco od tych, jakie zanotowano w 2020 roku. Procentowy udział podwozi wzrósł o 2% (z 77 na 79%), a furgonów spadł o 1% (z 18 na 17).Zmiana lidera
W tej klasyfikacji pojawił się nowy zwycięzca statystyk sprzedaży w Grupie DBK. Dotychczasowego lidera – wariant 50C z podwójnymi kołami tylnej osi i homologacją do 3,5 t – z pierwszego miejsca strąciła wersja 35S, czyli pojazd 3,5-tonowy z pojedynczymi tylnymi kołami. W ubiegłym roku 35% nabywców wybrało model 50C, a 46% sięgnęło po wersję 35S.
Na trzecim miejscu w rankingu popularności znalazł się wariant 70C o rekordowej w segmencie masie całkowitej wynoszącej 7,2 tony. Ten dostawczy mocarz może, w niektórych zastosowaniach, być alternatywą dla lekkich ciężarówek, jak IVECO Eurocargo.
Najwięcej skrzyniowych
25% nowych Daily, które wyjechały z punktów Grupy DBK w minionym roku, miało skrzynię z plandeką. Na drugim miejscu w zestawieniu zabudów uplasowały się ex aquo izoterma i skrzynia otwarta – obie z 10-procentowym udziałem w łącznej sprzedaży.
Automat zyskuje na znaczeniu
Systematycznie rośnie popularność 8-biegowego "automatu" firmy ZF, oferowanego pod nazwą Hi-Matic. W 2021 r. zanotowano niemal 6-procentowy wzrost zainteresowania automatycznymi przekładniami (29,8% udziału w sprzedaży). Skrzynia Hi-Matic może być zestawiona z oboma silnikami (2,3 i 3,0 l) z wyłączeniem ich najsłabszych wersji (116 i 160 KM). Wyjątkiem jest najmocniejszy w gamie wariant (3,0 l, 210 KM i 470 Nm) – oferowany wyłącznie z przekładnią automatyczną.Źródło: Grupa DBK