
W kompaktowych wymiarach zewnętrznych udało się konstruktorom "zamknąć" duże możliwości transportowe, m.in. dzięki inteligentnemu wykorzystaniu przestrzeni, dużej ładowności i sporej kubaturze ładowni. Np. wersję z podwójnym siedzeniem dla pasażerów można zmienić w wygodne stanowisko do pracy kierowcy lub powiększyć przestrzeń ładunkową i stworzyć możliwość przewożenia długich przedmiotów.
Jak w osobowym
Jednym z najważniejszych celów, jaki postawili sobie projektanci nowego Scudo, było stworzenie komfortowego miejsca pracy dla kierowcy - dzięki takim rozwiązaniom jak pozycja za kierownicą zbliżona do tej w samochodzie osobowym oraz skuteczna izolacja akustyczna kabiny w celu zminimalizowania hałasu, wstrząsów i wibracji. Ergonomiczny stopień zapewnia łatwy dostęp do kabiny, a podniesiony fotel gwarantuje optymalną widoczność tego co dzieje się na drodze. Wyświetlacz Head-Up dostarcza kluczowych informacji w polu widzenia kierowcy, bez rozpraszania jego uwagi, zmniejszając tym samym poziom stresu i zwiększając komfort prowadzenia.
Auto doskonale trzyma się drogi dzięki przedniemu i tylnemu zawieszeniu niezależnemu (wzmocniona oś przednia z kolumną McPhersona i stabilizatorem poprzecznym, a oś tylna z wahaczami skośnymi) i amortyzatorom o zmiennej charakterystyce tłumienia (AMVAC) w zależności od prześwitu pojazdu.
Wszechstronne wspomaganie
Dostępny jest zestaw 14 funkcji bezpieczeństwa i systemów ADAS (Advanced Driver Assistance Systems), takich jak: funkcja rozpoznawania znaków drogowych; automatyczny system hamowania awaryjnego (aktywowany w chwili wystąpienia wysokiego ryzyka kolizji), Lane Departure Warning (ostrzega o zjeżdżaniu z zajmowanego pasa ruchu), Blind Spot Alert (ostrzeżenia o pojazdach znajdujących się w martwym polu lusterka wstecznego podczas wyprzedzania), system wczesnego ostrzegania o przeszkodach na drodze oraz system ostrzegania przed kolizją czołową.
Aby zapewnić optymalne osiągi i właściwą przyczepność w każdych warunkach drogowych (śnieg, błoto, piasek) auto można wyposażyć w system Grip Control. Przednie i tylne czujniki parkowania oraz kamera cofania wyświetlająca obraz 180° odtworzony z góry, pozwalają kierowcy bezpiecznie wykonywać manewr parkowania.
Pomysłowa modułowość
Samochód można dostosować do indywidualnyh potrzeb. Bazowa wersja ma długość 4,96 m, wydłużona Maxi 5,31 m, a najkrótsza Compact zaledwie 4,61 m. Dzięki wysokości ok. 1,9 m auto może wjechać do podziemnych parkingów.

System Moduwork pozwala przekształcić fotel pasażera w miejsce pracy, a w schowkach pod siedzeniami umieścić przedmioty potrzebne kierowcy. Możliwe jest również powiększenie przestrzeni ładunkowej o 0,5 m3 do łącznej pojemności 6,6 m3 w celu przewożenia przedmiotów o długości do 4 metrów (wersja Maxi).

Scudo jest dostępny w trzech wersjach: furgon, furgon z kabiną brygadową oraz platforma do zabudowy, z dwoma poziomami wyposażenia (Easy i Lounge) oraz czterema silnikami Diesla: o pojemności 1,5 l i mocy 102 lub 120 KM (współpracuje z 6-biegową skrzynią manualną); 2-litrowym o mocy 145 KM (z 8-biegową skrzynią manualną lub automatyczną) lub o mocy 177 KM (8-stopniowy "automat").

Wersja elektryczna
Furgon, także z kabiną brygadową, jest dostępny w wersji z napędem akumulatorowo-elektrycznym, przy czym ładowność jest ta sama niezależnie od układu napędowego. E-Scudo występuje również jako Kombi do przewozu pasażerów - z maksymalnie 9 miejscami siedzącymi. W zależności od potrzeb, siedzenia można złożyć w celu zwiększenia przestrzeni ładunkowej, a składany drugi rząd siedzeń w wersji brygadowej pozwala na przewiezienie 3 dodatkowych osób w stosunku do wersji furgon.Scudo w wersji zeroemisyjnej napędza silnik elektryczny o mocy 100 kW (136 KM). Auto może być wyposażone w akumulatory 50 lub 75 kWh, z mocą ładowania AC (prąd przemienny) do 11 kW i DC (prąd stały) do 100 kW. Baterię można naładować do 80% w 45 minut.
Auto ma zasięg do 330 km w cyklu WLTP, co jest wielkością wystarczającą dla osób pracujących w mieście i na przedmieściach. Oczywiście trzeba mieć na uwadze, że na faktyczny zasięg wpływa wiele czynników, takich jak prędkość i styl jazdy, warunki atmosferyczne, topografia terenu, obciążenie ładunkiem, ciśnienie powietrza w oponach, korzystanie z ogrzewania, klimatyzacji, radia itp.
Źródło: Fiat Professional