Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

System kamer cyfrowych, zastępujących tradycyjne lusterka z europejską nagrodą

Utworzona: 2021-12-26


Opracowany przez MAN OptiView zdobył Europejską Nagrodę Transportu za Rozwój Zrównoważony 2022 w kategorii Systemy wsparcia.

Dzięki systemowi, który od października jest dostępny na zamówienie dla wszystkich serii samochodów ciężarowych marki MAN, kierowca widzi martwe pojazdu, co jest szczególnie ważne podczas skręcania, zmiany pasów i manewrowania.

Konkurs, w którym przyznano wyróżnienie został zorganizowany po raz szósty przez niemieckie czasopismo branżowe „Transport” i ma zachęcić firmy z sektora pojazdów użytkowych do zrównoważonego działania poprzez wykorzystanie przyszłościowych produktów i strategii.

System OptiView pokazuje kierowcy obraz tego, co się dzieje wokół ciężarówki na dwóch dużych wyświetlaczach o wysokiej rozdzielczości zamontowanych na słupkach A, a także na ekranie systemu multimedialnego. Oprócz widoku standardowego, kierowca ma do dyspozycji obraz w zbliżeniu oraz widok szerokokątny, co razem zapewnia optymalny ogląd otaczającego ruchu ulicznego. Kamery systemu OptiView monitorują martwe pola po stronie kierowcy i pasażera.


Oprócz różnych widoków ekranu system ten oferuje dodatkowe funkcje pomocnicze. Na przykład na wyświetlany obraz można nałożyć boczne linie pomocnicze szerokości i długości, dzięki czemu łatwiej oszacować odległości i wymiary podczas wyprzedzania lub manewrowania. W obu wyświetlaczach bocznych znajdują się również wskaźniki ostrzegawcze, które włączają się w razie zagrożenia kolizją przy skręcaniu lub podczas zmiany pasa ruchu. Dzięki temu wszystkie ważne informacje na temat sytuacji na drodze są zawsze bezpośrednio powiązane i widoczne.

Kolejną pomocną funkcją dodatkową jest tryb monitoringu podczas przerw. Umożliwia on kierowcy obserwację otoczenia pojazdu stojącego na miejscu parkingowym dzięki szerokokątnemu widokowi w wyświetlaczach bocznych oraz obrazowi z przedniej kamery na wyświetlaczu systemu multimedialnego, zwłaszcza w nocy, gdy zasłony są zaciągnięte, oraz wczesne wykrywanie podejrzanych ruchów wokół pojazdu. Tryb monitorowania można aktywować w dowolnym momencie bezpośrednio za pomocą modułu sterującego na dolnym łóżku. Jeśli pojazd jest dodatkowo wyposażony w kamerę cofania, obraz ten jest wyświetlany na wyświetlaczu multimedialnym w trybie podzielonego ekranu.

Niebezpieczne manewry mogą wystąpić nie tylko w ruchu dalekobieżnym na autostradach podczas zmiany pasów lub przy wjazdach i zjazdach. Optymalny ogląd sytuacji na drodze ma kluczowe znaczenie, zwłaszcza w przypadku typowych częstych skrętów i manewrów na placach budowy i transporcie dystrybucyjnym. Dlatego MAN od samego początku oferuje system OptiView dla wszystkich czterech serii TGL, TGM, TGS i TGX.

Źródło: MAN
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
PST OST SPED SP. Z O.O.


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels