Dzięki systemowi, który od października jest dostępny na zamówienie dla wszystkich serii samochodów ciężarowych marki MAN, kierowca widzi martwe pojazdu, co jest szczególnie ważne podczas skręcania, zmiany pasów i manewrowania.
Konkurs, w którym przyznano wyróżnienie został zorganizowany po raz szósty przez niemieckie czasopismo branżowe „Transport” i ma zachęcić firmy z sektora pojazdów użytkowych do zrównoważonego działania poprzez wykorzystanie przyszłościowych produktów i strategii.
System OptiView pokazuje kierowcy obraz tego, co się dzieje wokół ciężarówki na dwóch dużych wyświetlaczach o wysokiej rozdzielczości zamontowanych na słupkach A, a także na ekranie systemu multimedialnego. Oprócz widoku standardowego, kierowca ma do dyspozycji obraz w zbliżeniu oraz widok szerokokątny, co razem zapewnia optymalny ogląd otaczającego ruchu ulicznego. Kamery systemu OptiView monitorują martwe pola po stronie kierowcy i pasażera.
Oprócz różnych widoków ekranu system ten oferuje dodatkowe funkcje pomocnicze. Na przykład na wyświetlany obraz można nałożyć boczne linie pomocnicze szerokości i długości, dzięki czemu łatwiej oszacować odległości i wymiary podczas wyprzedzania lub manewrowania. W obu wyświetlaczach bocznych znajdują się również wskaźniki ostrzegawcze, które włączają się w razie zagrożenia kolizją przy skręcaniu lub podczas zmiany pasa ruchu. Dzięki temu wszystkie ważne informacje na temat sytuacji na drodze są zawsze bezpośrednio powiązane i widoczne.
Kolejną pomocną funkcją dodatkową jest tryb monitoringu podczas przerw. Umożliwia on kierowcy obserwację otoczenia pojazdu stojącego na miejscu parkingowym dzięki szerokokątnemu widokowi w wyświetlaczach bocznych oraz obrazowi z przedniej kamery na wyświetlaczu systemu multimedialnego, zwłaszcza w nocy, gdy zasłony są zaciągnięte, oraz wczesne wykrywanie podejrzanych ruchów wokół pojazdu. Tryb monitorowania można aktywować w dowolnym momencie bezpośrednio za pomocą modułu sterującego na dolnym łóżku. Jeśli pojazd jest dodatkowo wyposażony w kamerę cofania, obraz ten jest wyświetlany na wyświetlaczu multimedialnym w trybie podzielonego ekranu.
Niebezpieczne manewry mogą wystąpić nie tylko w ruchu dalekobieżnym na autostradach podczas zmiany pasów lub przy wjazdach i zjazdach. Optymalny ogląd sytuacji na drodze ma kluczowe znaczenie, zwłaszcza w przypadku typowych częstych skrętów i manewrów na placach budowy i transporcie dystrybucyjnym. Dlatego MAN od samego początku oferuje system OptiView dla wszystkich czterech serii TGL, TGM, TGS i TGX.
Źródło: MAN
Utworzona: 2021-12-26