Prowadząc sesję panelową z udziałem prelegentów wysokiego szczebla z ONZ, sektora biznesu i organizacji pozarządowych, Umberto de Pretto podzielił wypowiedzi formułowane przez liderów branży, podkreślając, że skoordynowane i zintegrowane podejście na skale światową jest jedynym sposobem skutecznego stawienia czoła bieżącym wyzwaniom sanitarnym, ekonomicznym, społecznym i środowiskowym, przed którymi stoją światowe rządy i ich obywatele.
Nieprzemyślane jednostronne ograniczenia pandemiczne na granicach, które wciąż blokują ruch ciężarówek i autokarów; brak globalnego cyfrowego certyfikatu szczepień; powolne wdrażanie międzynarodowych narzędzi cyfrowych, takich jak eTIR i eCMR; niejasna polityka mająca pomóc sektorowi w dekarbonizacji; lata nieskutecznych rozwiązań politycznych mających na celu zmniejszenie niedoboru kierowców ciężarówek powodują, że globalne łańcuchy dostaw są niewydolne i spowalniają ożywienie gospodarce po pandemii.
Konferencja ONZ koncentrowała się na wyzwaniach, możliwościach i rozwiązaniach dla zrównoważonego transportu na całym świecie. Głos zabrali przywódcy krajowi, premier Chin Xi Jinping ogłosił utworzenie nowego globalnego centrum wiedzy na temat zrównoważonego transportu, a prezydent Rosji Władimir Putin podkreślił znaczenie cyfrowych dokumentów transportowych, takich jak eTIR i eCMR.
Źródło: IRU
Utworzona: 2021-10-24