Początkowa współpraca będzie dotyczyć integracji modułów ogniw paliwowych o dużej mocy FCmove™ produkowanych przez firmę Ballard z elektrycznym układem napędowym i pojazdami firmy Quantron. Tworzone obecnie platformy ciężarówek elektrycznych z ogniwami paliwowymi obejmują ciężarówkę dystrybucyjną o ładowności do 7,5 t, ciężarówkę o ładowności do 44 ton oraz pojazd do zbiórki odpadów komunalnych.
Wstępne wdrożenie elektrycznych ciężarówek z ogniwami paliwowymi zaplanowano na drugą połowę 2022 r. Europejskie przedsiębiorstwa posiadające floty pojazdów będą mogły korzystać z różnych dotacji rządowych i zachęt. Niemcy zobowiązały się ostatnio do pokrycia nawet do 80% kosztów wymiany pojazdów z silnikami spalinowymi na pojazdy z napędami alternatywnymi w ramach programu wsparcia e-mobilności.

To kolejny ważny kamień milowy w ramach globalnego rozwoju naszej firmy. Współpraca z Ballard umożliwia nam wprowadzanie na rynek spersonalizowanych pojazdów zasilanych ogniwami paliwowymi powiedział Andreas Haller, założyciel i prezes firmy Quantron AG.
Nasz wkład w partnerstwo to 8. generacja wysokowydajnych modułów ogniw paliwowych, która została opracowana na podstawie ponad 85 mln kilometrów przejechanych przez ponad 3500 autobusów i ciężarówek napędzanych naszą technologią ogniw paliwowych z membraną polimerową dodał Robert Campbell, dyrektor ds. klientów w Ballard Power Systems.
Pojazdy ciężarowe generują więcej emisji i zanieczyszczeń powietrza w miastach niż jakikolwiek inne pojazdy. Krytyczna rola technologii wodorowych i ogniw paliwowych w dekarbonizacji tego sektora transportowego została uznana w strategiach wodorowych wielu krajów europejskich. Współpraca między obiema firmami przyczyni się do bardziej ekologicznej, szybszej i bardziej opłacalnej dekarbonizacji transportu.
Źródło: Quantron