Inwestycja jest częścią projektu ochrony klimatu, jaki realizuje GLS. Jego celem jest znaczne zmniejszenie emisji dzięki zastosowaniu przyjaznych dla środowiska systemów transportowych, a także pojazdów elektrycznych lub hybrydowych w transporcie ostatniej mili oraz przewozach długodystansowych.
Ten ambitny projekt realizowany we współpracy z IVECO jest częścią naszej strategii, której celem jest, aby do roku 2022 co najmniej 20-25% naszej floty stanowiły pojazdy o niskim wpływie na środowisko, i aby ten udział wzrósł do 45-50% do roku 2025. Jesteśmy przekonani, że wykorzystanie biometanu może mieć głęboki wpływ na naszą branżę i przyczynić się do redukcji emisji nawet o 95%
– wyjaśnił Klaus Schaedle, dyrektor zarządzający w GLS.
Inicjatywa GLS jest świadectwem historycznej zmiany, jaką obecnie przechodzi sektor transportu. Biometan ma zalety zarówno środowiskowe, jak i ekonomiczne. Może być wytwarzany lokalnie w procesie, w wyniku którego uzyskuje się cenne produkty uboczne, takie jak bio-CO2 do ponownego wykorzystania w przemyśle spożywczym oraz bionawozy przydatne w rolnictwie. Pojazdy IVECO zasilane biometanem są zatem rozwiązaniem z myślą o przyszłości naszej planetyŹródło: IVECO
– podkreślił Fabrizio Buffa, kierownik ds. napędów alternatywnych w spółce IVECO Italy.