
Projektowanie opon to niełatwa sztuka, albowiem dążenie do poprawy jednej właściwości może prowadzić, i często prowadzi, do pogorszenia innej. Widać to na przykładzie zależności między oporami toczenia a odpornością opony na zużycie. Opracowanie mieszanki bieżnika, która zmniejsza opory toczenia i poprawia ekonomikę paliwową zwykle powoduje skrócenie okresu eksploatacji ogumienia, które zużywa się szybciej. Goodyearowi od lat udaje się wprowadzać ulepszenia wielu parametrów opon bez kompromisów dla innych własności użytkowych.

Koncern sprawdza swoje produkty w dwóch ośrodkach testowych, gdzie można symulować różne warunki drogowe, np. jazdę na nawierzchniach o zmiennej przyczepności. Testy opon zimowych prowadzone są natomiast w regionach polarnych, np. w Arktycznym Centrum Testowym w Finlandii. Goodyear korzysta także z usług niezależnych organizacji testowych, takich jak TÜV SÜD Automotive GmbH, które porównują własności opon różnych producentów.
Ważnym elementem procesu testowania opon są także próby drogowe. Ciężarówki i zestawy transportowe wyposażone w opony Goodyear jeżdżą podczas długodystansowych testów po drogach i autostradach w celu sprawdzenia ich w różnych warunkach, z jakimi muszą radzić sobie na co dzień kierowcy firm transportowych. Testy drogowe umożliwiają porównanie w warunkach rzeczywistych osiągów opon Goodyear z parametrami ogumienia innych producentów.
Źródło: Goodyear