Możemy to osiągnąć tylko przy użyciu odpowiedniego sprzętu transportowego mówi Stefan Knapp, szef floty międzynarodowej.
Wybór padł na sprzęt marki Kögel. Firma zakupiała 60 naczep Cargo Coil Rail generacji NOVUM. Naczepy, skonfigurowane do transportu kombinowanego, łączą aspekty ekonomiczne i zalety ekologiczne. Nowe pojazdy będą miały kluczowe znaczenie w osiągnięciu ambitnych celów w zakresie zrównoważonego rozwoju, jakie stawia sobie Gruber Logistics.
Naczepy Kögel Cargo Coil Rail to prawdziwie wszechstronne rozwiązanie w intermodalnym transporcie towarowym. Oferują wszystkie zalety generacji pojazdów NOVUM, m.in. wysoki poziom indywidualizacji, bogate wyposażenie standardowe i niską masę własną. Pojazd idealnie nadaje się również do transportu z dużymi obciążeniami punktowymi – dzięki wyposażeniu do transportu zwojów nawiniętych na szpule. Możliwe jest obciążanie powierzchni o długości 1,5 m ładunkami o masie do 30 ton. Przewoźnik stosuje koryto na zwoje o długości 7,2 mm do zwojów o średnicy od 0.9 do 2.1 m. Opcjonalnie dostępna jest również wersja o długości 9 m.
Gruber Logistics zamówił również 20 sztuk naczepy Kögel Mega generacji NOVUM. Pomimo wysokości wewnętrznej wynoszącej 3 metry, naczepa ta nie przekracza dopuszczalnej wysokość całkowitej wynoszącej 4 metry, dzięki siodłu o wysokości 910 mm – co umożliwia uzyskanie maksymalnej objętości przestrzeni ładunkowej. Aby zoptymalizować wysokość, projektanci firmy Kögel zdecydowali się na zastosowanie odpowiednich opon oraz zmniejszenie szyjki siodła z 90 do 55 mm – przy zachowaniu tej samej stabilności. Naczepa gwarantuje wysoką ładowność przy masie własnej od 6,4 tony. Załadunek i rozładunek trzech ułożonych w stos skrzyniopalet jest łatwy dzięki mechaniczno-hydraulicznemu podnoszonemu dachowi, który stanowi część wyposażenia standardowego.
Przewoźnik jest jedną z pierwszych firm transportowych w Europie, która zorganizowała całkowicie neutralny pod względem emisji CO2 transport multimodalny. Co więcej, firma niedawno uruchomiła neutralne dla klimatu przewozy ładunków przez przełęcz Brenner przy użyciu ciężarówek na paliwo bio-LNG – dzięki czemu zajmuje wiodącą pozycję w zrównoważonym transporcie towarów.
Źródło: Kögel