Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

REKLAMA

Wywrotki do zadań specjalnych
Utworzona: 2021-07-06

W odpowiedzi na potrzeby klientów Wielton wprowadził szereg ulepszeń i nowych rozwiązań w swoich wywrotkach, które oferuje odbiorcom z głównych segmentów rynku transportowego: budowlanego, rolniczego i komunalnego.

Wielton wsłuchuje się w potrzeby i sugestie klientów, które uwzględnia w pracach nad udoskonalaniem swoich produktów. Po wielu miesiącach prac koncepcyjnych i testów, firma z Wielunia wprowadziła ulepszenia i nowe rozwiązania w segmencie wywrotek. Producent podkreśla, że jego naczepy samowyładowcze, podobnie jak inne pojazdy z oferty, mogą być dostosowywane do indywidualnych potrzeb klientów poprzez wiele możliwości konfiguracji oraz spersonalizowane rozwiązania wyposażenia. Dodajmy, że przy produkcji pojazdów wykorzystywane są komponenty i podzespoły renomowanych europejskich marek (m.in. SAF, BPW, JOST, SSAB, ALCOA, Hyva czy Binotto).

Bulk Master dla rolników

Seria Bulk Master obejmuje naczepy-wywrotki aluminiowe przeznaczone do transportu ładunków objętościowych i produktów rolnych (są konstrukcyjnie przystosowane do przewozu maks. 26 europalet). Zastosowanie w ramie konstrukcji typu "gęsia szyja" oraz wysokogatunkowej stali S7001 gwarantuje obniżenie środka ciężkości, a w efekcie większą stabilność podczas jazdy, manewrowania i rozładunku.

Wyróżnikiem wywrotek Bulk Master jest zredukowana o 12,5 cm wysokość całkowita w porównaniu z naczepą o takiej samej kubaturze na ramie prostej. W efekcie uzyskano niższy próg załadunkowy górnego obrzeża oraz podłogi. Zapewnia to łatwiejszy załadunek koparko-ładowarką oraz sprawniejszy przejazd przez bramy hal, magazynów czy stacji załadunkowych systemów silosowych.

Przy długości ramy (czop-druga oś) równym 7700 mm, wysokość zewnętrzna wywrotki o objętości 45 m3 wynosi tylko 3050 mm, a jej masa własna w najlżejszej konfiguracji 6000 kg. Naczepa tej serii o największej kubaturze (67 m3) ma wysokość zewnętrzną 3800 mm przy masie od 6450 kg. Model dostępny jest w wersji z klapo-drzwiami, klapą prostą, drzwiami lekkimi z funkcją bezpiecznego otwarcia lub klapą do czoła. Na wiosnę do rodziny wywrotek Bulk Master dołączyły modele z ramą o długości 6810 mm i 6120 mm.

Dostosowujemy nasze produkty do wymagań klientów, a także ich przeznaczenia i warunków eksploatacji. Zależy nam na tym, by były wytrzymałe, ale przede wszystkim bezpieczne. Dlatego pracujemy nad tym, aby wszystkie nasze rozwiązania, zanim wdrożymy je do produkcji seryjnej, były rygorystycznie sprawdzone. Dokładnie badamy i analizujemy wprowadzone zmiany i ich wpływ na poprawę bezpieczeństwa. W ubiegłym roku wdrożyliśmy w swoich super lekkich wywrotkach rozwiązania poprawiające stabilność konstrukcji ram, co zapobiega nadmiernemu skręcaniu wzdłużnemu oraz bocznemu wychyleniu skrzyni. Wyładunek w trudnym terenie jest jednym z najbardziej niebezpiecznych manewrów – dokładamy wszelkich starań, żeby zminimalizować ryzyko wywrotu pojazdu. Wprowadzone zmiany potwierdziliśmy przeprowadzając badania statyczne stabilności na stanowisku w instytucie badawczym OINBAS z wykorzystaniem pochylni
– podkreśla Łukasz Trzeciakiewicz, Product Manager Wielton S.A.
Badania lekkich wywrotek marki Wielton zostały przeprowadzone pod kątem spełnienia rygorystycznych wymagań określonych przez Institute of Road Transport Engineers (IRTE) w ramach najwyższej kategorii A – dla stabilności pojazdów samowyładowczych. Wyniki przeprowadzonych badań potwierdziły spełnienie wymagań IRTE-A dla kąta przechyłu bocznego pojazdu wynoszącego 7 stopni, co świadczy o najwyższej stabilności naczepy.

Strong Master na placu budowy

Wywrotka Strong Master ze stalową skrzynią ładunkową typu half-pipe jest głównie wykorzystywana w sektorze budowlanym (transport materiałów sypkich, kruszyw, ziemi, asfaltu, gruzu, czy kamieni). Charakteryzuje się mocną i wytrzymałą konstrukcją o zoptymalizowanej masie, wynoszącej od 5800 kg. Wydłużoną trwałość nawet w trudnych i intensywnych warunkach użytkowania zapewnia m.in. zastosowanie odpornej na ścieranie i wgniecenia skrzyni ładunkowej z wysokogatunkowej stali Hardox HB450 (skrzynia dostępna w różnych kubaturach – od 22 do 35 m3). Rozszerzana ku tyłowi konstrukcja skrzyni typu „konisch” powoduje rozprężanie się materiału podczas zsypywania, co ułatwia rozładunek m.in. materiałów kleistych.


Wielton proponuje dwie wersje ramy – standardową (SL) lub wzmocnioną (HD), a także trzy długości ramy, co przekłada się na zróżnicowaną wysokość zewnętrzną. Wśród dostępnych opcji wyposażenia, poza klapą do czoła i klapo-drzwiami, w ofercie są m.in. klapa hydrauliczna, a także dach przesuwny Marcolin lub Cramaro w wersji automatycznej bądź manualnej.

Na wiosnę do rodziny stalowych wywrotek Strong Master dołączył model o wzmocnionej konstrukcji ramy, wykonanej ze stali S700, z wysokim sprzęgiem 1400/1450 mm (rama została zabezpieczona antykorozyjnie z wykorzystaniem technologii malowania kataforetycznego KTL). To propozycja dla klientów, którzy potrzebują bardzo mocnego i trwałego środka transportu, przeznaczonego do pracy w trudnych warunkach – żwirowniach i kopalniach. Skrzynia ładunkowa została wykonana z wysokogatunkowej, trudnościeralnej stali HARDOX 450, co gwarantuje wydłużoną trwałość i wysoką odporność na uszkodzenia. Ściany i podłoga mają grubość odpowiednio 4,5 mm i 6 mm.

W standardzie model Strong Master, na ramie ze sprzęgiem o wysokości 1400-1450 mm, został wyposażony w niezawodne komponenty i podzespoły renomowanych europejskich marek, m.in. siłowniki hydrauliczne z czteropunktowym mocowaniem typu shortcover oraz stalowe nogi podporowe SAF Hercules z płynną regulacją wysokości.

Źródło: Wielton S.A.
Do ulubionych
Photo by Josh Hild from Pexels