Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Kabiny klasy premium: 27 cm na plusie

Utworzona: 2021-06-18


Scania poinformowała, że kabiny R i S można zamawiać w wersji przedłużonej o 270 mm. Nowe kabiny oferują kierowcom najwyższy poziom komfortu w pojazdach długodystansowych. Możliwe są inne zastosowania, np. po zamontowaniu dodatkowych foteli powstaje kabina załogowa, szkoleniowa lub ratunkowa.

Wprowadzając kabiny CR23 i CS23 Scania jeszcze wyżej podnosi poprzeczkę w klasie premium. Nasze kabiny R i S wzbogaciliśmy o pewne zalety kabin załogowych. Zyskaliśmy w ten sposób dużo przestrzeni, otwartej na kreatywne wykorzystanie
– mówi Stefan Dorski, starszy wiceprezes, dyrektor Scania Trucks.

Scania zdecydowała o włączeniu do oferty wydłużonych kabin produkowanych małoseryjnie, mając na uwadze stałe zapotrzebowanie na powiększone kabiny na niektórych rynkach. Seria S z płaską podłogą już dziś jest chwalona za przestronność. Po wydłużeniu stanie się dosłownie i w przenośni „kabiną snów” dla kierowców jeżdżących na długich dystansach, spędzających wiele dni poza domem. Mogą w niej mieć leżankę o szerokości 100 cm i to stałą, a nie rozkładaną.


Scania produkuje wydłużone kabiny CR23 i CS23 (z dachem o normalnej wysokości lub Highline) korzystając ze swojego systemu modułowego, który zapewnia kluczowe komponenty. Jeśli ma powstać wersja z większą liczbą foteli, głównym dawcą komponentów jest kabina załogowa.

Dodanie 27 centymetrów do kabiny mierzącej od pedałów do tylnej ściany 200 cm wydaje się niewielką zmianą, ale to pozory. Przestrzeń wewnątrz powiększa się o ponad 13%, a to znaczna różnica, która otwiera pole dla pomysłowych rozwiązań.


Najwięcej zyskają oczywiście kierowcy jeżdżący w długie trasy, którzy zawsze poszukują komfortu klasy premium. Przekonamy się, jak wykorzystają większą przestrzeń. Czy będą chcieli mieć więcej swobody, czy większą leżankę, czy może wszystko na raz. Wśród innych użytkowników będą zapewne szkoły jazdy, wojsko oraz firmy pomocy drogowej. Te ostatnie będą mogły przewozić w powiększonej kabinie pasażerów uszkodzonego pojazdu
– wyjaśnia Stefan Dorski.

Dostawy nowych kabin do pierwszych klientów zaplanowano na trzeci kwartał 2021 roku. W ostatnim kwartale br. producent zamierza uzyskać dla tych kabin całopojazdową homologację typu pojazdu (WVTA – Whole Vehicle Type Approval). Na niektórych rynkach będą one początkowo homologowane osobno.

Źródło: Scania
Do ulubionych
PREZENTACJA FIRMY
PST OST SPED SP. Z O.O.


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels