Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Niemal 7000 mandatów

Utworzona: 2021-06-15


Tyle kar pieniężnych wystawiono od marca br. za brak bezpłatnego zezwolenia na poruszanie po Londynie, w którym pojazdom przyznaje się ocenę w oparciu o to, ile kierowca może zobaczyć bezpośrednio przez okna kabiny.

Dla przypomnienia, Transport for London, operator systemu transportu zbiorowego w Londynie (TfL), wprowadził w marcu radykalny program poprawy bezpieczeństwa drogowego w postaci pierwszego na świecie standardu dotyczącego widoczności bezpośredniej (DVS) dla pojazdów ciężarowych poruszających się na terenie Londynu. Dane z trzech miesięcy pokazują, że program, który ma na celu zmniejszenie martwego pola w pojazdach ciężarowych, już pomaga ratować życie i zapobiega poważnym urazom.

Standard DVS zobowiązuje właścicieli pojazdów ciężarowych o dmc ponad 12 ton, do ubiegania się o bezpłatne zezwolenie na poruszanie po Londynie, w którym pojazdom przyznaje się ocenę w oparciu o to, ile kierowca może zobaczyć bezpośrednio przez okna kabiny. System obowiązuje 24 godziny na dobę, siedem dni w tygodniu na wszystkich drogach Londynu. Wymagania standardu mają zostać jeszcze bardziej zaostrzone w roku 2024.

Do tej pory wydano ponad 136 000 zezwoleń, w tym ponad 4 000 dla pojazdów, które uzyskały ocenę 5 gwiazdek, tzn. cechują się najwyższym poziomem widoczności bezpośredniej. Około 70 000 pojazdów, które nie uzyskały ani jednej gwiazdki zostało wyposażonych w bezpieczne systemy, które poprawiają ochronę osób spacerujących, jeżdżących na rowerze, skuterze elektrycznym lub motocyklu.

Osobom nieposiadającym zezwolenia grozi mandat karny (PCN) w kwocie do 550 funtów. Od marca wydano około 7000 mandatów. Funkcjonariusze TfL prowadzą również kontrole drogowe, w czasie których sprawdzają, czy pojazdy ciężarowe spełniają normy i czy zastosowano odpowiednie środki bezpieczeństwa, co czasami prowadzi do cofnięcia zezwolenia.

Wprowadzony standard DVS stanowi część planu Burmistrza Londynu, który ma na celu całkowitą eliminację wypadków śmiertelnych oraz poważnych obrażeń na londyńskich ulicach do roku 2041. W latach 2018-20 samochody ciężarowe stanowiły zaledwie 3% ogólnej liczby kilometrów przejechanych w Londynie, ale brały udział w 41% śmiertelnych wypadkach z udziałem rowerzystów i 19% - pieszych. Oznacza to, że prawdopodobieństwo wypadku śmiertelnego jest pięciokrotnie wyższe w przypadku samochodów ciężarowych niżby to wynikało z ich udziału w ruchu drogowym. Wstępne dane z roku 2020 pokazują, że w wypadkach z udziałem samochodów ciężarowych zginęło 13 pieszych i rowerzystów, w ciągu pierwszych trzech miesięcy tego roku na ulicach Londynu śmierć w wyniku wypadku z udziałem ciężarówki poniosło 4 pieszych i rowerzystów.

🚚🚛 Samochody ciężarowe, które uzyskały od 1 do 5 gwiazdek automatycznie otrzymują bezpłatne zezwolenie po złożeniu wniosku. Operatorzy ciężarówek, które nie uzyskały żadnej gwiazdki są zobowiązani do zainstalowania systemów bezpieczeństwa, w tym wysokiej jakości lusterek i osłon bocznych, kamer monitorujących martwe pola połączonych z wyświetlaczem w kabinie, dźwiękowych ostrzeżeń podczas skrętu w lewo, czujników ruchu monitorujących boki pojazdu przy niskich prędkościach, jak również wyraźnego ostrzeżenia z tyłu pojazdu.

❗ Wymogi programu DVS będą stopniowo zaostrzane: w październiku 2024 r. minimalna liczba gwiazdek potrzebna do uzyskania zezwolenie zostanie zwiększona do 3. Wszystkie samochody ciężarowe poniżej 3 gwiazdek będą musiały być wyposażone w progresywny system bezpieczeństwa, który uwzględnia wszelkie dodatkowe technologie lub elementy wyposażenia, które nie są obecnie dostępne.

Źródło: Transport For London
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
TRONIK Spółka z Ograniczoną Odpowiedzialnością Spółka Komandytowa


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels