REKLAMA

Stawia na naczepy typu mega
Utworzona: 2021-06-08

Które przy standardowej długości i szerokości, zapewniają większą przestrzeń ładunkową oraz mniejsze zużycie paliwa, zwłaszcza na długich trasach. W Niemczech proces wymiany blisko 680 naczep ma zakończyć się do 2027 roku.

REKLAMA
W perspektywie kilku najbliższych lat planowana jest również przebudowa floty w kolejnych 24 krajach, w których działa DACHSER European Logistics.

Mają one taką samą długość i szerokość jak standardowe naczepy, a ich całkowita wysokość nie przekracza czterech metrów, czyli maksymalnej wysokości pojazdu dopuszczalnej w Niemczech. Wewnątrz mają dodatkowe 20 centymetrów wysokości, ponieważ podwozie znajduje się niżej niż w klasycznych naczepach, czyli nieco poniżej 100 centymetrów nad drogą. Pozwala to wygenerować 8 metrów sześciennych więcej przestrzeni ładunkowej. Dzięki podwójnej podłodze naczepa mega może pomieścić 67 europalet. Tym samym zbliża się do pojemności naczepy siodłowej z dwoma nadwoziami wymiennymi, która ponieważ oferuje o pięć miejsc paletowych więcej niż mega naczepa, na razie pozostanie w DACHSER preferowanym rozwiązaniem.

W przypadku ładunków drobnicowych czynnikiem ograniczającym nie jest zazwyczaj dopuszczalna masa całkowita 40 ton, lecz dostępna przestrzeń ładunkowa. Większa przestrzeń to większa ładowność, w przypadku naczepy typu mega nawet o 18 procent w porównaniu do standardowej naczepy. Jest to wydajne, a także korzystne pod względem śladu węglowego rozwiązanie, ponieważ redukuje liczbę transportów wyjaśnił Christian Schütz, Department Head Technics/Technical Purchase w DACHSER.

DACHSER 50 lat temu był pionierem we wprowadzaniu nadwozi wymiennych i nadal pozostaje dla wielu wzorem w zakresie efektywnego wykorzystania przestrzeni ładunkowej. Dziś chcemy być pierwszym dużym dostawcą ładunków drobnicowych w Europie, który zamiast standardowych naczep stosuje naczepy typu mega. Co prawda są one droższe, ale ich zakup zwraca się podczas eksploatacji dzięki większej efektywności. Ponadto poprawa wydajności wpisuje się w naszą długoterminową strategię ochrony klimatu powiedział Alexander Tonn, COO Road Logistics w DACHSER.

W ramach strategii ochrony klimatu DACHSER stawia na efektywną logistykę i innowacje technologiczne. Firma wierzy, że jest to najlepszy sposób na utrzymanie wzrostu średniej temperatury na świecie poniżej 2 stopni Celsjusza ustalonego w ramach porozumienia paryskiego. To także szansa na osiągnięcie celów ochrony klimatu Unii Europejskiej i wielu innych krajów w perspektywie średnio- i długoterminowej. W tym zakresie DACHSER współpracuje z klientami i partnerami, którym również zależy na rozwoju logistyki w kierunku technologii nisko- i bezemisyjnych.

Źródło: DACHSER
Do ulubionych
Photo by Josh Hild from Pexels