W ubiegłym roku nie poddaliśmy się epidemii, połączyliśmy w studiu MTP w Poznaniu 400 dwuosobowych drużyn. Teraz idziemy o krok dalej. Połączymy się z tysiącami młodych ludzi z całej Polski, a także z nauczycielami – będzie ich około tysiąca. Pokażemy nauczycielom, że warto z nami współpracować. Zrobimy coś, czego jeszcze nie zrobił niktTegoroczna edycja, pomimo niewygasłej pandemii koronawirusa, ma jeszcze większy rozmach niż w latach ubiegłych – zgromadzi więcej uczestników i merytorycznych partnerów. Jednym z nich jest Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego – największa polska organizacja pracodawców branży motoryzacyjnej, zrzeszająca 57 firm: producentów i importerów pojazdów, nadwozi, naczep, przyczep oraz części i podzespołów do pierwszego montażu. Organizacja działa blisko 30 lat – prezentuje stanowisko branży w kontaktach z przedstawicielami polskiego rządu i parlamentu oraz organów UE, a także publikuje opracowania dotyczące rynku, w tym analizy i informacje statystyczne.
– zapowiada Adrian Dekowski, prezes V8 Team, organizator imprezy.
Czasy mechanika z młotkiem i kluczem to już przeszłość. Dzisiaj potrzebni są ludzie, którzy mają bardzo szeroką wiedzę, a także wyobraźnię. Motoryzacja przechodzi do innej rzeczywistości. Pojawiają się nowe napędy. Wydaje się, że silnik elektryczny już zwyciężył jako ten, który w przyszłości będzie napędzał samochód. Pytanie tylko skąd będzie pochodził prąd – czy z ogniwa paliwowego i wodoru, czy z gniazdka, czy to będzie hybryda plug-in – zobaczymy. Jedno jest pewne – ludzie, którzy będą te samochody obsługiwali, potrzebują interdyscyplinarnej wiedzy, chociażby z obszaru IT, elektryki i mechaniki
– zauważył podczas konferencji online Jakub Faryś, prezes PZPM.
Wiedza odporna na koronawirusa to hasło, które nam stale towarzyszy. Bardzo się cieszę, że PZPM chce być partnerem mistrzostw. Motoryzacja szybko się rozwija, ale niezależnie od tego, z jakimi samochodami będziemy mieć do czynienia, czy będą to pojazdy elektryczne, czy też nie, z pewnością trzeba je będzie naprawiać, a do tego potrzeba profesjonalnie wykształconych mechanikówRynek pracy od lat zmaga się z brakiem profesjonalnie przygotowanych, wszechstronnie wykształconych mechaników samochodowych. Organizator i partnerzy Ogólnopolskich Mistrzostw Mechaników chcą to zmienić. Zdają sobie również sprawę z tego, że elektromobilność to nie przyszłość a teraźniejszość i dlatego, wychodząc naprzeciw potrzebom rynku, złożyli w Ministerstwie Edukacji i Nauki wniosek o ustanowienie nowego zawodu – mechanika pojazdów elektrycznych i hybrydowych. Uczestnicy tegorocznej rywalizacji otrzymają certyfikaty potwierdzające wiedzę niezbędną do podjęcia pracy w zawodzie mechanika pojazdów elektrycznych.
– powiedział Grzegorz Duda, ambasador mistrzostw, rajdowiec oraz gospodarz programów „Garaż Dudy” i „101 napraw” w TVN Turbo (na zdjęciach).
Jeszcze przez wiele lat będziemy mieć do czynienia z klasyczną motoryzacją, która jest coraz bardziej skomplikowana i przyjazna środowisku. Warto uświadamiać to młodym ludziom, ponieważ to oni będą zmieniać motoryzację spalinową, wdrażać rozwiązania, których dzisiaj jeszcze nie znamy. Silnik Diesla w pojazdach ciężarowych również będzie trwał jeszcze wiele lat. Do tej pory nikt nie wymyślił nic lepszego z punktu widzenia środowiska i zużycia paliwa, co miałoby masowe zastosowanie. Trwają intensywne prace nad ciężkimi pojazdami bateryjnymi, zasilanymi trakcją elektryczną czy też wodorowymi. To przyszłość. Jedno jest pewne – młodych ludzi, którzy dopiero wkraczają w świat motoryzacji, czeka fascynujący czasZobacz rozmowę z Jakubem Farysiem.
– podsumował prezes PZPM.
Źródła: www.mistrzostwamechanikow.pl, YouTube