Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Optymizm mimo pandemii

Utworzona: 2021-03-31


Pandemia i związany z nią kryzys gospodarczy silnie wpłynęły na rynek samochodów ciężarowych w 2020 r. Sprzedaż Renault Trucks w ub.r. była zgodna z trendem rynkowym – spadła o 24% w porównaniu z rokiem poprzednim i osiągnęła wielkość 41.117 zafakturowanych pojazdów.

W trosce o bezpieczeństwo swoich pracowników, Renault Trucks zdecydowało się zamknąć 18 marca 2020 cztery francuskie fabryki. Produkcja była stopniowo wznawiana od 23 kwietnia ub.r. Priorytetem firmy było w minionym roku wspieranie klientów i pomoc im w kontynuowaniu działalności. Podczas lockdownu w marcu producent zdołał utrzymać otwarte ponad 90% swojej sieci handlowo-serwisowej na świecie, dzięki wprowadzeniu restrykcyjnych zasad BHP.

Mniej faktur, więcej zamówień

W ubiegłym roku zafakturowano sprzedaż 41.117 nowych pojazdów, przy czym 19.019 znalazło nabywców w krajach europejskich (z wyjątkiem Francji), 17.937 we Francji oraz 4161 poza Europą. Pojazdy ciężkie i średniotonażowe zafakturowano w liczbie 26.246 sztuk, natomiast lekkie – 14.871 egz. Warto zwrócić uwagę na pozytywny wskaźnik – odnotowano 12-procentowy wzrost liczby zamówień w porównaniu z rokiem 2019.

Na europejskim rynku pojazdów powyżej 6 ton DMC francuski producent odnotował w 2020 r. stabilny udział na poziomie 8,5%. W segmencie powyżej 16 t udział w rynku pozostał na niezmienionym poziomie 8,8%, natomiast w segmencie średnim (6-16 t) wzrósł o 0,3 pkt do 6,6%. We Francji Renault Trucks pozostał niekwestionowanym liderem z udziałem w rynku pow. 6 t na poziomie 28,3%, co oznacza wzrost o 0,6%. Sprzedaż poza Europą zwiększyła się natomiast o 16%, przy czym największe sukcesy odnotowano w Algierii i Turcji.

Drugie życie ciężarówek

W ubiegłym roku wystawiono 10.308 faktur sprzedaży używanych pojazdów, co stanowi wzrost o 9% w porównaniu z 2019 r. Pozytywny skutek przyniosły m.in. działania podejmowane w odniesieniu do specyfikacji nowych samochodów ciężarowych (z myślą o ich przyszłym wejściu na wtórny rynek) oraz inicjatywy w zakresie elastyczności finansowania. Liczba używanych ciężarówek sprzedanych z umową gwarancji Selection wzrosła o 25%.

Fabryczne modyfikacje pojazdów są przedmiotem szczegółowych badań i analiz, a pod względem procesu produkcji i kontroli jakości spełniają takie same wysokie standardy, jak w przypadku produkcji nowych samochodów. W 2020 r. w fabryce używanych ciężarówek zostało wyprodukowanych 500 dodatkowych pojazdów. Powstał tam m.in. model T X-64, spełniający normę Euro 3 (na zdjęciu), przeznaczony dla odbiorców z Afryki i Bliskiego Wschodu.

Przyszłością mobilność elektryczna

Producent zapowiedział, że do 2025 r. pojazdy elektryczne będą stanowiły 10% jego całkowitej sprzedaży, a do 2030 r. – 35%. Ostatecznym celem jest dostarczanie odbiorcom 100% zeroemisyjnych pojazdów do 2040 r. Aby go osiągnąć, potrzebne są ogromne inwestycje.

W marcu 2020 r. w zakładzie Blainville-sur-Orne rozpoczęła się seryjna produkcja drugiej generacji modeli D Z.E., D Wide Z.E. i Master Z.E. o DMC w zakresie od 3,1 do 26 ton. Od 2023 r. dostępna będzie gama pojazdów elektrycznych dla każdego segmentu, tj. dystrybucyjnych, budowlanych i transportu długodystansowego. Aby pomóc klientom przyspieszyć ich transformację energetyczną, powołano nową organizację sprzedażową dedykowaną mobilności elektrycznej.

Źródło: Renault Trucks
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
TRONIK Spółka z Ograniczoną Odpowiedzialnością Spółka Komandytowa


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels