Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Sprawdzian elektrycznych w Berlinie

Utworzona: 2021-03-19


Z udziałem firmy MAN Truck & Bus w stolicy Niemiec rozpoczną się badania pn. „ZeroEmissionDeliveries – Berlin”, realizowane na przykładzie Grupy REWE. Chodzi o przeanalizowanie warunków, w jakich odbywają się dostawy do sklepów z udziałem pojazdów elektrycznych.

Firma MAN Truck & Bus widzi w elektryfikacji miejskiego i regionalnego transportu towarowego i osobowego istotny potencjał w zakresie ochrony klimatu. Korzystanie z pojazdów napędzanych wyłącznie energią elektryczną pozwoli na redukcję śladu węglowego w transporcie. Zastąpienie konwencjonalnych flot pojazdami z napędem elektrycznym jest jednak procesem złożonym, wymagającym powstania odpowiedniej infrastruktury ładowania oraz dostosowania sieci elektrycznych i trybu pracy pojazdow.

Rozpoczęte przez Transport & Environment badanie „ZeroEmissionDeliveries – Berlin“ ma na celu sprawdzenie na konkretnym przykładzie możliwości elektryfikacji flot pojazdów dystrybucyjnych. Trzon projektu tworzą T&E, REWE Group, MAN Truck & Bus oraz Fraunhofer-Institut für System- und Innovationsforschung, który będzie realizował badanie. Partnerami uczestniczącymi w projekcie są również Stromnetz Berlin, Allego i Compleo. Wyniki badań spodziewane są na jesieni tego roku.

Nadszedł czas, aby przedstawić przedsiębiorstwom jasny obraz sytuacji. Wspólnie z instytutem Fraunhofer ISI postaramy się ustalić, jakie możliwości istnieją już dziś, a jakie działania muszą być podjęte przez polityków, operatorów infrastruktury i producentów pojazdów, aby elektryfikacja flot pojazdów dystrybucyjnych w dużych miastach mogła ruszyć z miejsca
– wyjaśnia Jekaterina Boening, Senior Policy Manager w T&E Germany.
Badanie ma być przeprowadzone na przykładzie regionalnego systemu logistycznego w Berlinie i okolicach. Przeanalizowane zostaną trasy dostaw do ponad 250 sklepów REWE w tym rejonie (REWE Group ma tutaj centra logistyczne Oranienburg i Alt-Mariendorf).

Przy zaopatrywaniu naszych supermarketów w Berlinie i okolicy wszystko ściśle się zazębia. Dotychczas dzięki poprawie techniki jazdy i optymalizacji planów tras udało nam się znacznie ograniczyć zużycie paliwa. Jesteśmy bardzo zainteresowani innowacyjnymi rozwiązaniami zapewniającymi poszanowanie środowiska i dlatego z przyjemnością angażujemy się w ten projekt
– zapewnia Torsten Prag, kierownik działu REWE.
Badanie ma przynieść odpowiedzi na wiele pytań, w tym między innymi:
• jakie pojazdy są potrzebne?
• jak wygląda optymalny plan tras dla pojazdów elektrycznych?
• jak stworzyć sprawny mix obejmujący infrastrukturę prywatną i publiczną?
• jakie wymagania wynikają z tego dla sieci rozdzielczej i wytwórców energii?

Pomocne przy realizacji badania T&E mogą być doświadczenia z eksploatacji ciężarówki z napędem elektrycznym MAN eTGM, które od 2018 roku gromadzono w rzeczywistych warunkach eksploatacji w ramach projektu CNL realizowanego w Austrii. Ze strony MAN Truck & Bus badania będzie pilotował Michael Treier, kierownik działu Sales Truck Market Preparation eMobility.

Badanie T&E dostarczy wszystkim uczestnikom projektu cennych informacji ponieważ będą musiały być uwzględnione konkretne wymagania Grupy REWE. Na tej podstawie będę mógł wspólnie z zespołem sprzedaży ustalić niezbędne specyfikacje naszej przyszłej palety pojazdów elektrycznych. Dowiemy się również jaka infrastruktura systemów ładowania będzie musiała w najbliższych latach powstać w środowisku miejskim
– podsumowuje Michael Treier.
Na zdjęciu: MAN eTGM realizujący praktyczne zadania w ramach projektu CNL w Austrii – dane wtedy uzyskane zostaną wykorzystane w ramach badania „ZeroEmissionDeliveries – Berlin“

Źródło: MAN Truck & Bus
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
PST OST SPED SP. Z O.O.


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels