Amerykanie w fabryce w Mannheim
Firma Cummins Inc. zamierza w drugiej połowie dekady uruchomić na terenie zakładu Mercedes-Benz w Mannheim produkcję silników średniej pojemności, spełniających normę emisji spalin Euro 7. Napędy te – podobnie jak inne produkty Cumminsa – mogą znaleźć zastosowanie nie tylko w ciężarówkach i autobusach koncernu Daimler, ale również innych marek. Wynikające stąd tzw. korzyści skali pozwolą na ekonomiczne wytwarzanie typoszeregu silników średniej pojemności również w dalszej przyszłości.List intencyjny, który podpisaliśmy zabezpiecza przyszłość fabryce silników w Mannheim i zarazem wzmacnia naszą konkurencyjność. Decydując się na wdrożenie normy Euro 7, musielibyśmy zainwestować spore środki w udoskonalenie naszych napędów średniej pojemności. Obecnie koncentrujemy te środki na technologiach, które będą miały decydujące znaczenie dla naszego długofalowego sukcesu biznesowegoDodał, że nawiązanie strategicznej współpracy z Cumminsem stwarza fabryce w Mannheim obiecujące widoki, gdyż silniki średniej pojemności będą tu wytwarzane przez dłuższy czas.
– powiedział Martin Daum, prezes zarządu Daimler Truck AG i członek zarządu Daimler AG.
Trzeba jednak wziąć pod uwagę, że w zakładzie nastąpią zmiany. W najbliższych latach będziemy wdrażali tę transformację wspólnie z radą zakładową, wypracowując takie rozwiązania, które uwzględnią interes klientów, pracowników i przedsiębiorstwa
– stwierdził Martin Daum.
Skupieni na ciężkich i alternatywnych
Daimler Truck AG zamierza w przyszłości skupić się na doskonaleniu alternatywnych technologii napędowych oraz komponentów konwencjonalnych ciężkich napędów w pojazdach użytkowych. Dlatego koncern zaprzestaje inwestowania w rozwój własnej generacji silników medium duty (MDEG), która znajduje zastosowanie w samochodach ciężarowych klasy lekkiej i średniej, autobusach miejskich i dalekobieżnych, a także pojazdach innych producentów. Daimler Truck AG po uruchomieniu produkcji przez firmę Cummins będzie sukcesywnie wygaszać swoją produkcję układów napędowych MDEG. W ofercie niemieckiego koncernu pozostaną silniki heavy duty, które będą nadal produkowane w ramach globalnej sieci opartej na zakładach w Mannheim i Detroit – z przeznaczeniem do wysokotonażowych samochodów ciężarowych i autobusów, a także pojazdów innych producentów.Źródło: Daimler Truck AG