Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Pierwszy w Finlandii hybrydowy system kontroli temperatury w ciągniku

Utworzona: 2021-04-20


Nowy zestaw ciężarówki z przyczepą fińskiej firmy Transport Harri Mikkola wykorzystuje najnowszą technologię minimalizującą emisję dwutlenku węgla a przy tym zapewnia niezawodne dostawy żywności.

Oprócz zakupu zasilanej skroplonej biogazem Scanii G 410, w ciężarówce zainstalowano hybrydowy system kontroli temperatury. Tradycyjnie systemy te są napędzane silnikiem wysokoprężnym, a ponieważ jest to hybryda, takie rozwiązanie jest nadal możliwe gdy silnik nie może pracować na biegu jałowym, na przykład w terminalach załadunkowych.

To pierwszy w Finlandii hybrydowy system kontroli temperatury w ciągniku. Podczas pracy silnika układ zasilany jest przez generator zainstalowany w silniku, co oznacza, że korzysta z energii elektrycznej mówi Teemu Mikkola, dyrektor ds. transportu w firmie.

Od września 2020 r. 25-metrowy zestaw przewozi dostawy dla sieci sklepów Lidl.

Naszym celem jest, aby do roku 2025 co najmniej 20% naszych przewozów było realizowanych pojazdami zasilanymi paliwami niskoemisyjnymi. Biogaz to dobre rozwiązanie i dlatego w nadchodzących latach zamierzamy zakupić więcej pojazdów na gaz mówi kierownik projektu Lidl Suomi, Aki Vanhanen.

Po pierwszych kilku miesięcy eksploatacji nowego zestawu opinie są pozytywne.

Ciężarówka jest cicha i przyjazna dla kierowcy, a koszty paliwa są niższe niż w przypadku konwencjonalnego silnika wysokoprężnego. Zmniejszyło się również zużycie paliwa przez system kontroli temperatury. Wcześniej trzeba było liczyć około dwóch litrów na godzinę, teraz jest to co najmniej jeden litr mniej mówi Teemu Mikkola.

Tę samą trasę, na której wcześniej kursowała ciężarówka z silnikiem wysokoprężnym o mocy 500 KM, teraz obsługuje napędzana gazem Scania G 410 o dmc od 40 do 60 ton. Transport Harri Mikkola monitoruje przewozy za pośrednictwem systemu Scania Fleet Management. Przejeżdża 400 km w ciągu jednego dnia, więc ciężarówka jest tankowana co drugi dzień. Zwykle w zbiorniku pozostaje jeszcze 20 procent paliwa.

Firmie udaje się utrzymać wysoki współczynnik obciążenia przez zastosowanie przegród termicznych w ładowniach. Dzięki nim ciężarówki mogą przewozić do czterech grup żywności wymagających różnych temperatur podczas tej samej podróży. Dostawa może więc jednocześnie obejmować zarówno mrożonki, jak i owoce oraz warzywa przewożone w temperaturze +14 stopni.

Źródło: Scania
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
TRONIK Spółka z Ograniczoną Odpowiedzialnością Spółka Komandytowa


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels