Inżynierowie Scanii już wcześniej zdobyli cenne informacje na podstawie testów z użyciem wodoru i ogniw paliwowych. Scania nadal dąży do przejścia na zrównoważony system transportowy dzięki rozwiązaniom wdrożonym „tu i teraz”, a także bada nowe i przyszłe możliwości, których przykładem jest ten właśnie projekt badawczy.
Z niecierpliwością czekamy na wyniki tych badań, aby się dowiedzieć, jak one mogą nam pomóc w podejmowaniu przyszłych decyzji. Jednak takie badania są zawsze złożone i spodziewamy się, że minie trochę czasu, zanim pojawią się wyniki mówi Eric Olofsson, starszy doradca techniczny w Scania Powertrain Research & Technology.
Jako dostawca zaawansowanych komponentów i systemów dostarczania paliwa przeznaczonych do niskoemisyjnych paliw w przemyśle motoryzacyjnym, także firma Westport jest zainteresowana tym, co przyniosą te badania.
Wykorzystanie wodoru w silniku spalinowym z naszym układem paliwowym HPDI może stanowić konkurencyjny cenowy sposób osiągnięcia redukcji emisji CO2 w transporcie mówi David M. Johnson, dyrektor generalny Westport Fuel Systems.
Już wcześnie zainwestowaliśmy w technologie wodorowe, a wiedza, którą zdobywamy, uczestnicząc w projektach badawczych, pozwala nam oferować naszym klientom możliwie najlepszą ofertę podsumowuje Olofsson.
Scania jest przekonana, że wodór odegra rolę w przyszłości systemu transportowego i dlatego zamierza kontynuować wysiłki w tym zakresie i zdobywać cenne doświadczenie. Jednak nie należy spodziewać się, że wodór osiągnie duże znaczenie w transporcie w najbliższej przyszłości.
Źródło: Scania