Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Cysterny na lotnisku

Utworzona: 2021-03-01


Choć większość portów lotniczych na świecie ucierpiało w wyniku pandemii, lotnisko w Liège radzi sobie doskonale dzięki rosnącej liczbie przesyłek. Belgijski port codziennie obsługuje 2500 ton przesyłek lotniczych.

Przesyłki dostarczane są w ramach 140 codziennych lotów dziennie, które obsługuje belgijskie lotnisko. Te rekordowe wyniki plasują Liège na siódmym miejscu na liście największych portów lotniczych w Europie.

Niedawno na lotnisku w Liège wycofano z użytku dwie wysłużone cysterny na paliwo. Zastąpiono je nowymi podwoziami Scania P320 6x4. Port samodzielnie zaopatruje się w paliwo lotnicze, toteż ponosi odpowiedzialność za cały proces logistyczny – począwszy od przyjęcia paliwa aż po tankowanie samolotów. W przypadku samolotów towarowych przylot przeważnie następuje w nocy, więc po zmierzchu personel zajmujący się tankowaniem ma zazwyczaj pełne ręce roboty.


Łączna pojemność zbiorników magazynowych paliwa na lotnisku wynosi 6000 m3, ale już niedługo wzrośnie o kolejne 1750 m3. To powiększenie jest niezbędne, aby sprostać rosnącemu natężeniu ruchu lotniczego. W 2020 r. lotnisko w Liège przerobiło nieodnotowaną wcześniej ilość 550 tys. m3 paliwa, a pod koniec października pobiło wszelkie rekordy, osiągając poziom 2,5 mln litrów w ciągu jednego dnia.

Liczba cystern odzwierciedla rosnący popyt na usługi transportowe. Lotnisko użytkuje obecnie osiem cystern marki Scania, a wkrótce flota powiększy się o kolejny pojazd.

Współpraca z firmą Scania sięga 1997 roku. Powód był prosty: Scania była jedynym producentem, który dostarczał pojazdy na tyle niskie, by zmieściły się pod skrzydłami BAe 146, które wtedy dominowały na wszystkich lotniskach
– podkreśla Christian Delcourt, rzecznik prasowy lotniska w Liège.
Pojazdy przystosowano do użytku specjalistycznego, co oznacza, że podwozia wydłużono i dostosowano do montażu zbiorników na paliwo i osprzętu. Zainstalowano w nich m.in. system pomp z układem filtracji, a także sprzęt umożliwiający dostęp do dysz znajdujących się na wysokości nawet czterech metrów (w przypadku samolotów Boeing 747).

Pierwsza nowa Scania P320 zasiliła flotę pojazdów obsługujących lotnisko w grudniu 2020 r. Za kilka miesięcy dołączy do niej kolejna ciężarówka tej marki, gdy zbiornik z wysłużonej cysterny zostanie poddany regeneracji.

Źródło: Scania
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
PST OST SPED SP. Z O.O.


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels