REKLAMA

Chcą wprowadzenia lekkich samochodów ciężarowych z ogniwami paliwowymi
Utworzona: 2021-01-12

Oprócz Toyoty i Hino, porozumienie podpisały trzy sieci detaliczne: Seven-Eleven Japan Co., Ltd., FamilyMart Co., Ltd. i Lawson, Inc.

REKLAMA
Firmy te są zainteresowane wdrożeniem lekkich samochodów ciężarowych z zasilanych ogniwami paliwowymi (lekkie FCET) oraz stworzeniem warunków do ich powszechnego stosowania w przyszłości, w dążeniu do osiągnięcia celu, jaki jest zrównoważone społeczeństwo, które ma na uwadze globalne ocieplenie i korzysta z różnych źródeł energii.

Główne punkty porozumienia są następujące:

  • W roku 2021 trzy sieci detaliczne przeprowadzą próbną eksploatację lekkich pojazdów FCET (o maks. ładowności 3 tony) opracowanych wspólnie przez Toyotę i Hino, aby zweryfikować ich praktyczność i wygodę pod kątem ewentualnego wdrożenia.
  • W ramach testów, sieci detaliczne sprawdzą funkcjonowanie lekkich pojazdów FCET w logistyce między wieloma centrami dystrybucji i sklepami, aby sprawdzić opłacalność dalszych testów w roku 2022 z punktu widzenia firm i społeczeństwa.
  • Przez cały rok 2022 oraz później sieci będą starały się przeanalizować różne kwestie związane z wygodą eksploatacji, takie jak lokalizacja stacji tankowania wodoru, zaopatrzenie w wodór, możliwości napełniania i godziny pracy, w ich rzeczywistych warunkach działalności rynkowej, a także kwestie zakupu pojazdów i koszt paliwa wodorowego pod kątem przyszłej popularyzacji.
  • Partnerzy porozumienia zaproponują ulepszenia dotyczących zidentyfikowaniach problemów i będą prowadzić rozmowy z władzami krajowymi i lokalnymi oraz operatorami stacji wodorowych w sprawie niezbędnego wsparcia i systemów współpracy wymaganych do tworzenia skutecznych mechanizmów prowadzących do zmniejszenia emisji CO2 w przyszłości poprzez wprowadzenie pojazdów FCET na szeroką skalę.

  • Jak tłumaczy producent, transport ciężarowy to podstawowy element codziennej logistyki sklepów wielobranżowych, które zaopatrują społeczeństwo w produkty codziennego użytku. Ciężarówki dostawcze, które rozwożą produkty, takie jak pakowane posiłki, realizują wiele dostaw w ciągu jednego dnia i muszą pokonywać duże odległości w ciągu wielu godzin.

    Pojazdy napędzane ogniwami paliwowymi zasilanymi wodorem, który ma wyższą gęstość energii niż paliwo tradycyjne, są uważane za skuteczną alternatywę w warunkach eksploatacji, które wymagają od nich odpowiedniego zasięgu i ładowności, a także możliwości szybkiego tankowania. Zasięg lekkich pojazdów FCET opracowanych przez Toyotę i Hino ma wynosić około 400 km, co pozwoli na spełnienie wysokich standardów zarówno w zakresie ochrony środowiska, jak i wydajności transportu.

    Zakłada się, że wprowadzenie pojazdów użytkowych napędzanych ogniwami paliwowymi, takich jak ciężarówki i autobusy, które zużywają więcej wodoru niż samochody osobowe przyczyni się wzrostu popytu na wodór. W przypadku pojazdów użytkowych, w zależności od ich przeznaczenia, informację na temat zasięgu jazdy umożliwiają systematycznie planowanie działań, w tym także kwestie tankowania wodoru. Nadal jednak pozostają problemy z ich wprowadzeniem na pełną skalę, w tym obniżenie ceny pojazdów i kosztów wodoru oraz poprawa wygody korzystania ze stacji wodorowych.

    Źródło: Toyota Global
    Do ulubionych
    Photo by Josh Hild from Pexels