REKLAMA

Stworzone z myślą o potrzebach i komforcie kierowcy
Utworzona: 2020-10-17

Wszystkie modele - Volvo FH, Volvo FH16, Volvo FM i Volvo FMX – są wyposażone w nowy, konfigurowalny interfejs użytkownika z cyfrową tablicą przyrządów, która wyświetla istotne informacje w każdej sytuacji. Ponadto Volvo FM i FMX mają nowe kabiny, które zapewniają kierowcy więcej miejsca i lepszą bezpośrednią widoczność.

Nasze nowe ciężarówki spełniają potrzeby zarówno kierowców, jak i firm transportowych. Poprzez dalszy rozwój znanych zalet marki Volvo, takich jak ergonomia, komfort i bezpieczeństwo oraz połączenie ich z innowacyjną technologią i konstrukcją, stworzyliśmy jeszcze bardziej atrakcyjne i produktywne środowisko kierowcy mówi Peter Lindgren, Product Manager Cab w Volvo Trucks.

Nowy, 12-calowy, w pełni cyfrowy wyświetlacz główny zapewnia szybki dostęp do informacji i pomaga uniknąć kosztownych błędów. Na przykład, zawsze wyświetlane są informacje o czasie jazdy, co ułatwia planowanie odpoczynków i zmniejsza ryzyko naruszenia przepisów. Kolejną praktyczną funkcją jest rozpoznawanie znaków drogowych, która ostrzega kierowcę o ograniczeniach prędkości, zakazach wyprzedzania i typie drogi.


Dzięki czterem dostępnym widokom, zawartość i wygląd głównego wyświetlacza przyrządów można z łatwością dostosować przed wyruszeniem w trasę. Jeden w widoków (Load) umożliwia kontrolę masy ładunku, całkowitej masy pojazdu i nacisku na poszczególne osie. W przypadku samochodów ciężarowych z systemem nawigacji dostępny jest widok nawigacji z łatwymi do śledzenia mapami. Dla kierowców przyzwyczajonych do klasycznego wyglądu przyrządów, dostępny jest widok Home, podczas gdy ci, którzy wolą widzieć tylko najważniejsze informacje, mogą wybrać widok Focus. Oprócz głównego wyświetlacza przyrządów dostępny jest również 9-calowy ekran boczny do zarządzania komunikacją, informacjami i rozrywką oraz informacjami o transporcie.

Inne funkcje obejmują Moje aplikacje na Androida Auto, w którym dostępne są aplikacje zainstalowane na telefonie z systemem Android, oraz Przewodnik dla kierowców, podręcznik zawierający wskazówki dotyczące jazdy i informacje dostosowane do poszczególnych ciężarówek. Funkcja jest przygotowana do przyszłych aktualizacji i kompatybilna z aplikacjami innymi niż Volvo Trucks, np. pochodzącymi od producentów zabudów.


Do bocznego wyświetlacza można łatwo podłączyć do ośmiu kamer, a na ekranie mogą być wyświetlane jednocześnie widoki z czterech kamer. Informacje na obu ekranach mogą być prezentowane w ponad 30 językach. W systemie można jednocześnie zapisać wiele ustawień niestandardowych. Jest to przydatne, jeśli ta sama ciężarówka ma być używana przez wielu różnych kierowców, być może z różnych krajów. Funkcjami wyświetlacza głównego można łatwo sterować za pomocą nowych, intuicyjnie pogrupowanych klawiszy na kierownicy, a także z tablicy wskaźników, a na niektórych rynkach za pomocą poleceń głosowych. Funkcje bocznego wyświetlacza można ustawiać dotykając bezpośrednio ekranu.

Samochody ciężarowe z więcej niż jedną osią napędową będą wyposażone w nową funkcję kontroli poślizgu, która pomoże kierowcy szybko i łatwo radzić sobie z potencjalnie ryzykownymi sytuacjami drogowymi, zarówno podczas jazdy po drogach, jak i w terenie. Aby włączyć blokady mechanizmu różnicowego, wystarczy po prostu przesunąć dźwignię. Zwiększona przyczepność jest pokazywana na cyfrowym wyświetlaczu przyrządów.

Cała tablica przyrządów została zaprojektowana tak, aby zapewnić dobry ogląd całości oraz intuicyjne i wydajne zarządzanie informacjami. Deska rozdzielcza ma funkcjonalną, solidną konstrukcję z trwałego materiału, ze stabilnymi uchwytami na napoje, obszernymi schowkami i kilkoma portami ładowania USB mówi Peter Lindgren.



Dźwignia zmiany biegów systemu Volvo I-Shift ma zmienioną konstrukcję, dzięki czemu jest bardziej praktyczna i ergonomiczna i zapewnia większą swobodę ruchów wewnątrz kabiny. Opracowano również programy zmiany biegów, które obejmują teraz tryb ekonomiczny, standard i performance (zapewniający maksymalne osiągi).

Modele FM i FMX zostały wyposażone w nowe kabiny o objętości wewnętrznej zwiększonej o jeden metr sześcienny w porównaniu do poprzedniej wersji, które zapewniają więcej miejsca do pracy i lepszą bezpośrednią widoczność, między innymi dzięki obniżonej linii drzwi. Pracę kierowcy na trasach z częstymi przystankami ułatwia niskie, szerokie wejście z dwoma stopniami o podwyższonych właściwościach antypoślizgowych i z wbudowanym oświetleniem. Dla przykładu, podczas prac budowlanych kierowca wsiada i wysiada z kabiny nawet 50 razy dziennie.


Podobnie jak w przypadku modeli FH i FH16, miejsce kierowcy jest teraz wyposażone w funkcję odchylania kolumny kierownicy, co ułatwia regulację jej pozycji. Dolne łóżko w kabinie sypialnej jest umieszczone wyżej niż poprzednio, dzięki czemu wygodniej jest na nim siedzieć i dostępna jest dodatkowa przestrzeń do przechowywania rzeczy. Dzienna kabina posiada również nowy 40-litrowy schowek z oświetleniem wewnętrznym. Nowa, solidniejsza izolacja kabiny chroni kierowcę przed chłodem, ciepłem i hałasem. Klimatyzator sterowany czujnikiem z filtrem węglowym zapewnia dobrą jakość powietrza, nawet w trudnych warunkach.

Źródło: Volvo Trucks
Do ulubionych
Photo by Josh Hild from Pexels