REKLAMA

Niemcy: obciążenie mostu w Düsseldorfie ma być zmniejszone do 30 ton
Utworzona: 2020-03-26

Zgodnie z informacją przekazaną przez władze miasta, most nad ulicą Benediktusstrasse, w dzielnicy Heerdt-Düsseldorf, od końca marca br. będzie dostępny tylko dla pojazdów o maksymalnej masie do 30 ton.

Ograniczenie dotknie do 800 samochodów ciężarowych, które będą musiały korzystać z objazdu. Przeprawa Benediktusstrasse to odcinek mostu o długości około 311 metrów, którym droga B7 biegnie ponad ulicami Benediktusstrasse, Krefelder Strasse i Schiessstrasse. Ponieważ maksymalne dopuszczalne obciążenie zostało już zmniejszone do 30 ton na moście Theodora Heussa (B7) i ulicy Aderkirchweg (B1, B326), pojazdy o większej masie będą mogły przejechać na drugą stronę Renu korzystając z mostu Flughafenbrücke na północy oraz Fleher na południu. Ponadto pojazdy o masie powyżej 3,5 tony nie będą mogły korzystać z lewego i środkowego pasa ruchu na moście w obu kierunkach. Między samochodami ciężarowymi na prawym pasie będzie musiała być zachowana minimalna odległość 50 metrów. W tym celu zostanie przygotowane nowe oznakowanie pasów ruchu, a policja będzie prowadzić kontrole.

Ponieważ ze względu na zmniejszenie dopuszczalnego obciążenia ruch ciężarowy z kierunku zachodniego nie będzie mógł się już odbywać przez most na zakolu Renu, zostaną przygotowane informacje o zalecanych objazdach, szczególnie na skrzyżowaniu autostradowym Kaarst, pokazujące możliwość przejazdu przez most Flughafenbrücke lub Fleher. Cały ruch docelowy i źródłowy dla ciężkiego transportu towarowego o masie ponad 30 ton z i do Düsseldorfu musi przez krótki czas odbywać się przez skrzyżowanie autostrad A57, A46, A3 i A44. Trasy objazdowe zostaną uruchomione, gdy tylko rozpoczną się prace na przeprawie Benediktusstrasse pod koniec miesiąca.

Jak tłumaczą włodarze miasta ograniczenia tonażowe, które zostaną wprowadzone na moście, związane są z kończącym się przewidywanym okresie jego użytkowania. Został on bowiem zbudowany w roku 1959. Ma długość 311 metrów i składa się z 12 elementów ze sprężonego betonu. Przewidywany okres użytkowania takich konstrukcji wynosi 70 lat. Tym samym wiadukt znajduje się obecnie w ostatnim kwartale tego czasu. A wstępne wyniki niedawno przeprowadzonej ekspertyzy technicznej wskazują na konieczność prowadzenia ciągłego monitoringu i dalszych badań.
Do ulubionych