REKLAMA

Unia Europejska wyraża zgodę na ruch wahadłowy w Tyrolu
Utworzona: 2018-01-03

Niemcy odchodzą z kwitkiem.

REKLAMA
8 stycznia, w związku ze spodziewaną lawiną ciężarówek z Niemiec, w Tyrolu ponownie obowiązywać będzie ograniczenie maksymalnej liczby pojazdów ciężarowych jakie mogą przekroczyć granicę regiony w ciągu jednej godziny. Jak poinformowała w oficjalnym piśmie skierowanym do niemieckiego ministra transportu Christiana Schmidta Violeta Bulc, europejska komisarz ds. transportu, fakt ten nie narusza aktualnych przepisów unijnych.

We wrześniu 2017 Schmidt oraz bawarski minister transportu Joachim Herrmann złożyli w tej sprawie skargę twierdząc, że wprowadzenie ruchu wahadłowego stoi w jawnej sprzeczności z zasadą swobodnego przepływu towarów w Europie.

W najnowszym piśmie skierowanym do niemieckiego ministra, Bulc podkreśla, że w tym wypadku nie chodzi o systematyczne ograniczenie ruchu ciężarowego na autostradach regionu tyrolskiego. Europejska komisarz ds. transportu zwróciła uwagę, że wprowadzone rozwiązanie obowiązuje jedynie w okresach zwiększonej intensywności ruchu ciężarowego, w dniach następujących po świętach, w których obowiązuje zakaz ruchu.

Tym samym Violeta Bulc potwierdza argumentację premiera Tyrolu Günthera Plattera oraz eksperta w dziedzinie prawa europejskiego Waltera Obwexera, który pełni funkcję rządowego doradcy w kwestiach związanych z ruchem drogowym.

Fakt, że natężenie ruchu znacznie wzrosło, potwierdzają dane austriackiego operatora systemu poboru opłat Asfinag za rok 2017: w porównaniu do roku 2016 natężenie ruchu ciężarowego na austriackich autostradach i drogach ekspresowych wzrosło o 3,4 %. Również statystyki dotyczące zużycia paliwa potwierdzają tendencję wzrostową. Według danych przemysłu paliwowego w roku 2017 w Austrii zużyto 10,5 mld litrów paliwa. Podczas gdy zużycie benzyny nie uległo zasadniczej zmianie, zużycie oleju napędowego osiągnęło rekordowy poziom 8,3 mld litrów.

W kwestii ruchu wahadłowego, europejska komisarz przyznaje, że choć rozwiązanie to zapobiega powstawaniu zatorów na drogach Tyrolu, przyczynia się jednak do ich tworzenia w Bawarii. Komisarz Bulc wzywa Niemcy i Austrię do szukania wspólnych rozwiązań. Rozmowy w tej sprawie rozpoczną się już 8 stycznia w Monachium. Po oficjalnym oświadczeniu komisarz Bulc, stanowisko negocjacyjne władz Tyrolu uległo znacznemu wzmocnieniu. Premier Günther Platter proponuje zwiększenie opłaty drogowej oraz wprowadzenie górnej granicy przejazdów w wysokości 1 miliona rocznie.
Do ulubionych
REKLAMA
PREZENTACJA FIRMY
Quantum Qguar Sp. z o.o.


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE