ID: 94058
VIA TOLL kara za konto na minusie
ID: 94058
ID: 94058
Witam czy kogoś z was już ukarała inspekcja za całkowite wyczyszczenie konta w systemie przedpłaconym? Chodzi mi głównie o sytuacje gdy urządzenie pika 3 bądź 4 razy więc całkiem wyczerpało środki na koncie natomiast później zostało doładowane i i debet się uregulował. Gdy spytałem o taką sytuacje w BOK VIATOLL, uzyskałem odpowiedź, że za każdorazową taką sytuacje ITD może nałożyć karę do 3 tys zł. I teraz moje pytanie czy ktoś już taką karę zapłacił, i jak się ewentualnie bronic. Dodam, że parę razy zdarzyła się sytuacja gdzie w punktach dystrybucji nie dało się doładować konta z jakiś różnych powodów.
pozdrawiam
Witam czy kogoś z was już ukarała inspekcja za całkowite wyczyszczenie konta w systemie przedpłaconym? Chodzi mi głównie o sytuacje gdy urządzenie pika 3 bądź 4 razy więc całkiem wyczerpało środki na koncie natomiast później zostało doładowane i i debet się uregulował. Gdy spytałem o taką sytuacje w BOK VIATOLL, uzyskałem odpowiedź, że za każdorazową taką sytuacje ITD może nałożyć karę do 3 tys zł. I teraz moje pytanie czy ktoś już taką karę zapłacił, i jak się ewentualnie bronic. Dodam, że parę razy zdarzyła się sytuacja gdzie w punktach dystrybucji nie dało się doładować konta z jakiś różnych powodów.
pozdrawiam
Posty (1146)
~agnieszka | czy te zmiany trafiły już do dziennika ustaw? | |||
~gosc | Proszę o odpowiedź: jeżeli w jakikolwiek dzień po 18. 09. 2014 (czyli po podpisaniu nowej ustawy przez Prezydenta) przejedzie się przez bramkę/bramki nie mając środków na koncie lub mając tylko część środków na jej opłacenie, to czy kara będzie nałożona czy ten Art. 4 uchroni przez nałożeniem kary do momentu wejścia ustawy w życie? Zakładam, że przed kolejnym wyjazdem na płatne drogi konto będzie już doładowane. A jeżeli jednak kara niestety będzie to wg nowych stawek i norm czy starych? | |||
~cyborg | do bossman Niezadowolo ny zzx nie jest z nowych przepisów czy zadowolony ze starych. Tak naprawde to nic to go nie interesuje. Kompleksy własnego wizerunku, mściwość, natura i złe wychowanie! Ponadtt o pewnośc siebie i złośc, ze poprostu nie wyszło! Od tak, zły to człowiek zapewne, ale są jakieś plusy obecności tego Pana lub Pani na tym forum. motywacjia do działania | -1 | ||
bosssman
| gość Zależy to od charakteru ujawnienia naruszenia. Gdy incydent ujawni operator, zawiadomi GITD a ten wezwie o wskazanie kierującego pojazdem. Jeśli wskażesz kto kierował, organ wszczyna postępowanie (przed wejściem ustawy) i bez przeszkód po upewnieniu się, że środków na koncie nie było wyda decyzję o ukaraniu w kwocie 3000 złotych. Jeśli nie wskażesz kierującego pojazdem nie zgadzając się z taką procedurą postępowania (należy przedstawić argumenty), możesz czekać do czasu wejścia ustawy w życie, albowiem nie ma strony postępowania na którą można nałożyć karę… Gdy naruszenie ujawni Inspektor TD w toku kontroli drogowej, wszczyna postępowanie i nakłada karę 3000 lub 1500 (gdy nie wniosłaś w pełnej wysokości) złotych, na starych zasadach. cyborg Myślę, że Jego aktywność prowadzi do pokory wobec rzeczywistości prawnej jaką jest | |||
~gosc | Do bosssman: Dziękuję za odpowiedź. Po zadaniu tu pytania znalazłem w internecie uzasadnienie Senatu zmian wprowadzonych w ustawie w tym tego Art. 4 i jego ostatecznego zapisu, które wg mnie mówi jasno, że przed wejściem w życie za ww przewinienia kary nie będzie wcale. Czy może się mylę? Tekst jest następujący: Przy jmując poprawkę nr 4, Senatorowie postanowili zmodyfikować art. 4 noweli. Po zmianie jednakowo bez względu na to, czy zostało wszczęte postępowanie administracyjne traktowani będą wszyscy, którzy popełnili naruszenie przed dniem wejścia w życie ustawy. W czasie prac w Senacie dostrzeżono niespójność uregulowania zawartego w art. 4 noweli. Wspomniany przepis, w brzmieniu uchwalonym przez Sejm, stanowi w ust. 1, że do postępowań administracyjnych wszczętych na podstawie art. 13k ust. 1 i 2 ustawy, o której mowa w art. 1, i niezakończonych przed dniem wejścia w życie niniejszej ustawy stosuje się przepisy nowe. Z kolei zgodnie z ust. 2, nie wszczyna się postępowania administracyjnego na podstawie art. 13k ust. 1 i 2 ustawy, o której mowa w art. 1, jeżeli naruszenie zostało popełnione przed dniem wejścia w życie niniejszej ustawy. Wykładnia art. 4 w brzmieniu uchwalonym przez Sejm może nastręczać istotnych trudności, ponieważ z jednej strony do postępowań wszczętych i niezakończonych przed dniem wejścia w życie noweli (a więc w sytuacji, w której naruszenie zostało popełnione przed dniem jej wejścia w życie) stosuje się przepisy nowe, z drugiej natomiast jeżeli naruszenie zostało popełnione przed dniem wejścia noweli w życie, postępowania nie wszczyna się. Senat rozwiązał ten problem przez skreślenie art. 4 ust. 1 wyrażającego normę zbędną, ponieważ wyrażającą oczywistą zasadę, w świetle której, przy braku innej regulacji, nowe przepisy stosuje się wprost od dnia ich wejścia w życie. Poważne zastrzeżenia Senatu wzbudziła także treść zawarta w art. 4 ust. 2. Przepis ten ma charakter abolicyjny jeżeli przed dniem wejścia w życie ustawy doszło do naruszenia art. 13k ust. 1 i 2 skutkującego nałożeniem kary pieniężnej, a postępowanie w sprawie tej kary nie zostało jeszcze wszczęte, należy sprawę pozostawić bez dalszego biegu. Taka regulacja mogłaby być narażona na zarzut nierównego traktowania podmiotów znajdujących się w podobnej sytuacji prawnej (art. 32 Konstytucji RP). Jeżeli bowiem do naruszenia doszło przed dniem wejścia w życie noweli, a postępowanie administracyjne już wszczęto, będzie się ono dalej toczyć, ale kara zostanie wymierzona w oparciu o nowe przepisy. Należy mieć przy tym na względzie, że zróżnicowane traktowanie adresatów normy będzie uzależnione od działania albo zaniechania podmiotu kontrolującego (od tego, czy postępowanie zostanie wszczęte, czy też nie). Biorąc to pod uwagę, Senat wprowadził zmianę do art. 4, która, uzupełniając treść dotychczasowego ust. 2, wprost wskazała, że jeżeli naruszenie zostało popełnione przed dniem wejścia w życie ustawy, to wszczęte już postępowanie umarza się. | |||
ex-krokodyl
| ~gosc Dorze, co do uzasadnień. Jednak musisz pamiętac o dwóch rzeczach. Poprzednio tez tak było. Jednak GITD postępowało zupełnie inaczej niż prtzedstawione uzasadnineia i najważniejsze - GITD postępowało zupełnie inaczej (wbrew prawu) niz okreslały to przepisy, tzw. procedury postępowania. Reasumując z doświadczenia - GITD i śmieszny bubel z Kapscha to nie to samo co prawo. GITD nie przestrzega procedur, nie stosuje się do przepisów prawa, ustanowionych norm i procedur. Uzasadnienie? To jedynie dla wybranych z woli narodu, a nie dla GITD GITD postępuje i postępowało jak chce. Dowód - postępowania i wyroki niezawisłych sądów. A te uchwalone przepisy prawne? - To nie dla GITD. Patrz wyroki Trubynału Konstytucyjnego ot, chocby ten z 3. 06. 2014 r. o sygn. akt K 19/11. Lecz nie bądźmy zdziwieni, bo co zrobic z rzeszą wklepywach z BEPO, CANARD. Zresztą i tak mieli i mają w GITD podejście do prawa proste. Trzeba dbac jedynie o dziure w budżecie, a i o pensjachnie należy zapominac. Przeslec cały proces legislacji, ilośc posłów w komisji, głosowania, porozmawiaj z tymi co w tym uczestniczyli. To jest dopiero ciekawa lektura. Spokojnie. Poczekajmy. Pozdrawiam Piotr | |||
ex-krokodyl
| Do wszystkich Poczekaj my, zobaczymy. Jedyne, co bez wątpienia jest pociszający fakt, że zdają sobie sprawę, że wklepac dane to jedno lecz do rozpatrywania spraw już dalej - jest niewielu. Niestety Pani Renatka ubolewała w komisji nad tym, że ma tylko 10 osób do pracy. Pamiętajmy też o jednej i to podstawowej zasadzie. Ważne jest by nie otrzymywac knotów z GITD. Zawsze pozostaje jeden zasadniczy problem co zrobic jak się otrzyma pismo z GITD lub będa na drodze PRÓBOWALI BEZPRAWNIE ukarac "mandatem". Jak przysłowiowy Kowalski ma udowodnic, że ma rację, a za nim stoi prawo. Co napisa lub powiedziec, jezeli słycszy lub czyta, że "nie bo nie". Nie wspomnę o knotach', że "Kapsch się pomylił". To jest problem o czym bardzo wielu mając "Viaboxa" i kasę na koncie sie przekonało. Pozostaje jedynie jak zwykle walczyc o swoje, o kolejną zmianę przepisów. (JUZ WIELE NAM SIĘ UDAŁO) Jeszcze nowe ropzorządzenia do tych zmian nam pozostają. Może tu się coś zmieni. Poprzednio Dyr. dep. Transportu Drogowego w ministerstwie, Pan Łukasz zna temat i pracował w BEPO. Tu wyjątkowo wierzę w jego mądrośc, doświadczenie, zrozumienie problemu. Pozdrawiam Piotr | |||
bosssman
| Mówiłem jaka będzie praktyka postępowania w przypadku ustalania kierującego pojazdem i przypadku, gdy w trakcie kontroli drogowej stwierdzone zostanie naruszenie art. 13k ust. 1 i 2 starej ustawy i zakończenie postępowania wydaniem decyzji administracyjnej. Inną rzeczą jest jak będą prowadzone postępowania odwoławcze, które dożyją nowego stanu prawnego. (ponowne rozpatrzenie sprawy i skarga do Sądu) Poprawka Senatu jest logiczna. - jeżeli naruszenie zostało popełnione przed dniem wejścia w życie ustawy, to wszczęte już postępowanie umarza się. - do postępowań administracyjnych wszczętych i niezakończonych przed dniem wejścia w życie niniejszej ustawy stosuje się przepisy nowe. Nie wyobrażam sobie takiego postępowania. Jeśli wszczęto postępowanie to znany był kierujący pojazdem a ten nie ponosi odpowiedzialności. A przecież nowego postępowania przeciwko właścicielowi wszczynać nie można. I ten ust. 1 był całkowicie zbędny i bezprzedmiotowy. | |||
zzx
| sam sobie odpowiedziałeś jak będzie. to co rozpoczęte i nie zakończone - będzie umorzone więc zastosowano "opcję zerową". kto dał się złapać i zapłacił - jest jeleniem, kto się odwoływał jest gościem bo zaoszczędził na wydawaniu kasy na kary - to duże uproszczenie ale taka jest rzeczywistość. | |||
~BMW750iL | my latamy w nocy i zakladamy lewe blachy i viatola chowamy do kieszeni... | |||
~Andrzej | A kiedy dokładnie wchodzi w życie ustawa? 29. 11. 14? tzn 3 miesiące od ogłoszenia? | |||
~Andrzej | Czy została już ogłoszona w dzienniku ustaw? | |||
~xxxx | Witam, mam problem dotyczący VIATOLL. Mianowicie muszę przyprowadzić do firmy zakupiony samochód. Jak postąpić w przypadku gdy w pojeździe nie będzie VIATOLL-a | |||
zzx
| jak będziesz jechał po drogach płatnych to musisz zakupić urządzenie na normalnych zasadach na numery które są zamontowane w pojeździe. zasady masz na stronie viatoll. | |||
~Myszka | Witam Mam pytanie jechałam busem z przyczepioną przyczepką nie miałam tego urządzenia bo nie wiedzialam że jest mi potrzebne. Czy dostanę karę? Jechałam drogą S7. Proszę o odpowiedz. | |||
bosssman
| Do Myszka Pisałem o tym wyżej: Zależy to od charakteru ujawnienia naruszenia. Gdy incydent ujawni operator, zawiadomi GITD a ten wezwie o wskazanie kierującego pojazdem. Jeśli wskażesz kto kierował, organ wszczyna postępowanie (przed wejściem ustawy) i bez przeszkód po upewnieniu się, że środków na koncie nie było wyda decyzję o ukaraniu w kwocie 3000 złotych. Jeśli nie wskażesz kierującego pojazdem nie zgadzając się z taką procedurą postępowania (należy przedstawić argumenty), możesz czekać do czasu wejścia ustawy w życie, albowiem nie można wszczynać postępowania gdy nie ma strony na którą można nałożyć karę… Gdy naruszenie ujawni Inspektor TD w toku kontroli drogowej, wszczyna postępowanie i nakłada karę 3000 lub 1500 (gdy nie wniosłaś w pełnej wysokości) złotych, na starych zasadach. | |||
bosssman
| Gdy ujawni, że nie było ViaBoxa... | |||
~walek62 | Nie straszcie kobiety. Proste pytanie. Byly tam bramki z kamerami?Jaki to byl odcinek?Jak nie bylo kamer to moga cie pocalowac w... wiesz gdzie. | |||
~walek62 | Zen co Tam u ciebie??? | |||
~ZEN | zyje jeszcze, ale nie bede sie chwalił ; - ( | |||
~Myszka | Hej Bardzo dziękuję za odpowiedzi to była trasa z Małdyt do Olsztyna. | |||
~\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\ \\\\\ | skoro cwaniacy i kombinatorzy zostali obdarowani, to dla równowagi placowy powinni dostac zwrot poniesionych wydatkow ale to raczej nie realne. nasze panstwo zawsze promowalo podobnych do siebie, czytaj cwaniakow, kretaczy i kombinatorow. teraz mozecie wylewac swoje wypociny. | 1 | ||
ex-krokodyl
| Tak co do tzw. "cwaniaków" z tzw. "ViaTOLLa". Jak mawia przysłowie „ każdy kij ma dwa końce”. Ja tam czepiałbym się przepisów, postępowania tych co mają stać na straży prawa i praworządności, tych wklepywaczy danych. Ot, np. ciekawych lektur np. dotyczących GITD jest wiele… . Może dopiero później tzw. „ cwaniaków” … . „ Nie każdy kto ma kłopoty jest cwaniakiem”. I jak mawia kolejne przysłowie „ nie każdemu psu na imię burek”. A jak powiedzieli by niektórzy: „ nie sądzcie abyście sami nie byli osądzeni”. Zróbmy prawo porządnie, wytyczne do tego, bez tzw. „ braków, nieścisłości”, niedomówień, bez prawa dowolności jego stosowania, jasne dla każdego obywatela. I niech organy kontroli też postępują zgodnie z prawem, bez dowolności jego stosowania. Pozdrawiam Piotr | |||
~tommi | mam problem jestem poczatkujacym kierowca jechalem pierwszy moj kurs sam i przejechalem ok 50 bramek bez zaplaty i co teraz mnie czeka po jakim czasie przychodzi kara | |||
tommi00
| mam problem jestem poczatkujacym kierowca jechalem pierwszy moj kurs sam i przejechalem ok 50 bramek bez zaplaty i co teraz mnie czeka po jakim czasie przychodzi kara | |||
~ex-krokodyl | tommi00 Co teraz, to zależy tylko i wyłącznie od Ciebie. Bez spacji: pier. itd@gmial. com Pozdrawiam Piotr | |||
~Zbychu | ZEN żyjesz widzę i dobrze się masz, an jednym z portali ogłoszeniowych sprzedajesz ostro i same drogie rzeczy, ty zen dobry aktor jesteś!!! | |||
~Zen | Panie Piotrze proszę o kontakt. pilnie. Zbychu probuje sprzedać moją własnośc, na którą pracowałem uczciwie 25 lat. tobie nic do tego !! | |||
~ZEN | Wręcz nieprawdopodbne ze znajdzie sie zawsze jakas gnida!!, ale cóz takie chyba zycie... | |||
~ZEN | Czy znajdują sie tutaj ludzie gotowi na protest?Oczywiscie Ci starzy i nowi?Mam złe wiesci i mysle ze teraz jest dobry okres przed wyborami. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.