ID: 83992
pytania do Inspektora ITD...
ID: 83992
ID: 83992
proszę wpisywać w tym miejscu pytania, jakie chcielibyście zadać Inspektorom ITD, w celu wyjaśnienia wszelkich wątpliwości dot. szeroko rozumianych zagadnień transportowych (np. czas jazdy, pracy, zamocowanie ładunków, zwolenia itp. )
proszę wpisywać w tym miejscu pytania, jakie chcielibyście zadać Inspektorom ITD, w celu wyjaśnienia wszelkich wątpliwości dot. szeroko rozumianych zagadnień transportowych (np. czas jazdy, pracy, zamocowanie ładunków, zwolenia itp. )
~Łukasz*.icpnet.pl
*.icpnet.pl
Posty (611)
~Ordynator orginał! | Bez uprawnień może sobie posiedzieć za kierownicą i ponaciskać klakson. Tyle mu wolno. | |||
~kiero | Kierowca wykonuje zawód kierowcy, nieważne że po placu, ale pracuje i wszelkie uprawnienia mieć musi. | |||
~kiero | Zwolniony jest jedynie z rejestrowania czasu pracy w tachografie. Liczy i ewidencionuje czas pracy jak zwykli pracownik. | |||
~Adam Piskorek | Kierowca, który prowadzi pojazd tylko i wyłącznie na bazie przedsiębiorstwa, nie musi posiadać prawa jazdy kategorii C lub C+E. Powodem takiego stanu jest fakt, że nie wyjeżdża na drogę publiczną, w związku z czym nie obowiązują go przepisy ustawy Prawo o ruchu drogowym. Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych, jako podmiot wydający kartę kierowcy, realizuje także wnioski złożone przez kierowców posiadających jedynie kategorię B. Biorąc pod uwagę fakt, że niemal każda dorosła osoba posiada prawo jazdy kat. B, należy uznać, że każdy taki pracownik będzie mógł zrealizować przejaz d pojazdem, którego dopuszczalna masa całkowita przekracza 3, 5 tony, na terenie bazy przedsiębiorstwa i przy użyciu własnej karty kierowcy lub sporządzając i prawidłowo opisując wydruk z tachografu. Macie koledzy poważne braki w wyszkoleniu, pytanie dotyczy sposobu ewidencjonowania takich przejazdów z tacho a*alogowym. | |||
~kiero | Piskorek bredzisz jak potłuczony. | |||
~Adam Piskorek | Nie kompromitujcie się szoferzy liczyłem na rzeczowe informacje od kompetentnych transportowców. | |||
~kiero | Napisz idioto po co karta kierowcy na terenie bazy? Do niczego. Bo ile nie wyjeżdżasz poza bazę to jeździsz na out. To PWPW daje karty na prawko B nie ma znaczenia. | |||
~kiero | Pisałem ci już, że jazda w trybie out czyli bez karty i bez tarczki to na chui się pytasz powtórnie o tarczki | |||
~faq | Gdzie ten Inspektor, widział kto? | |||
~kiero | Kierowcy terbergow nie wyjeżdżają poza magazynu, a mimo to musza miec wszelkie uprawnienia i badania, gdyż pracują na stanowisku kierowcy | |||
~kiero | Widzę że piskorek dziaduje i chce by mu ciec jeździl po placu autem | |||
gigi
| a gdzie jest funfel od czesania>? | |||
~Paweł | Witam, jak wygląda prawo odnośnie jazdy ciągnikiem rolniczym z naczepą? Wózek do naczepy musi być zarejestrowany czy wystarczy jak ma homologowany zaczep i oś? Zdaję sobie sprawę że dmc przyczepy nie może przekraczać tej w dowodzie rejestracyjnym ciągnika. | |||
~Pracuś | Tak samo wygląda jak jazda z przyczepą. Wszystko jednak zależy od tego co to za ciągnik rolniczy i jego specyfikacji | |||
~Karol | Witam, czy jeśli skończy mi się ważność prawa jazdy I czekam na nowe prawo jazdy to moge prowadzić samochód ciężarowy mając przy sobie to stare prawko oraz ważne kwity z badań i wszelkie dowody na to, że nowe jest w drodze? | |||
~baju baj | wg prawa? nie ale jezdzac tylko po polsce, mozesz miec nadzieje ze podczas kontroli inspektor po sprawdzeniu w systemie, da ci tylko pouczenie | |||
~Jelonek??? | Witam mam takie pytanie. Jestem kierowcą firanki, firma ma licencję na potrzeby własne czy w takiej sytuacji mogę osobiście przywieść samochód zakupiony w Niemczech dla siebie | |||
~megadziadtrans | ale koorwa jelonek | |||
~to proste | Jelonek??? 2021-06- 29 18:48:27 nie. Ustawa o Transporcie Drogowym | |||
~to proste | niezarobkowy przewóz drogowy - przewóz na potrzeby własne- każdy przejazd pojazdu po drogach publicznych z pasażerami lub bez, załadowanego lub bez ładunku, przeznaczonego do nieodpłatnego krajowego i międzynarodowego pr zewozu drogowego osób lub rzeczy, wykonywany przez przedsiębiorcę pomo cniczo w stosunku do jego podstawowej działalności gospodarczej, spełniający łącznie następujące warunki: a) pojazdy samochodowe używane do przewozu są prowadzone przez przedsiębiorc ę lub jego pracowników, b) przedsiębiorca legitymuje się tytułem prawnym do dysponowania pojazd ami samochodowymi, c) w przypadku przejazdu pojazdu załadowanego - rzeczy przewożone są własnością przedsiębiorcy lub zostały przez niego sprzedane, kupione, wynajęte, wydzierżawione, wyprodukowane, wydobyte, przetworzone lub naprawione albo celem przejazdu jest przewóz osób lub rzeczy z przedsiębiorstwa lub do przedsiębiorstwa na jego własne potrzeby, a także przewóz pracowników i ich rodzin, ppkt c wszystko chyba wyjasnia? | |||
~JAREK | Witam, jeżdżę w spółce komunalnej wywrodką z hds zarejestrowaną jako pojazd specjalny, moje pytanie czy w razie awarii-braku wody mogę jeździć bez karty po godzinach i w weekendy w wakacyjnym zakazie poruszania się po wyżej 12t? | |||
~kiero | Zakaz nie dotyczy min 2) pojazdów biorących udział w: a) akcjach ratowniczych, b) akcjach humanitarnych, c) usuwaniu skutków klęsk żywiołowych, d) usuwaniu awarii; | |||
~NFJ | @kiero widze, że tu również błyszczysz niczym skinhead w słoneczny dzień. Zapamiętaj sobie dwie rzeczy, bo aż dziw że tyle lat jeździsz i tego nie wiesz tylko wierzysz w jakieś zabobony: - przepisy o ruchu drogowym dotyczą dróg publicznych, tylko i wyłącznie - poza tymi drogami dowolny pojazd może być prowadzony przez dowolną osobę niezależnie od jej uprawnień, - przepisy o przewozie rzeczy znowu dotyczą przewozów po drogach publicznych - czyli poza nimi tryb OUT jest w pełni uzasadniony. Innymi słowy na terenie firmy, na prywatnej ziemi byle łepek ma prawo prowadzić dowolny pojazd i nie rejestrować tej aktywności. Pojazd który nigdy nie wyjeżdża na drogi publiczne nawet nie musi mieć tacho, bo po co skoro żaden przepis tego nie wymaga? Ba, nawet nie musi być zarejestrowany, ubezpieczony, mieć ważnego przeglądu... Dobre cuda, co nie? Są natomiast inne przepisy narzucające pewne obowiazki z innych stron. W ten sposób np. kierowca zawodowy kręcąc się pod rampami musi rejestrowac jazdę, bo tak mu każą przepisy o czasie pracy kierowców. Ale te przepisy dotycza jego, a nie pojazdów. Jak pojazd ma tacho, to karta/tarczka i do przodu, jak nie ma to (o ile jeździ w ramach pracy) właściwy wpis manualny albo oświadczenie na rewersie zależnie od technologii. Takie to proste... | |||
~kiero | A powiesz o jeździe na Out pojazdem nie przystosowanym do przewozu towarów? | |||
Artykuł
| Funkcja OUT uzywana jest, gdy nie wykonuje sie przewozu drogowego rzeczy lub osób. Jak pojazd nieprzystosowany nie wykonuje przewozu drogowego rzeczy lub osób, to OUT jak najbardziej mozna uzywac. | |||
~kiero | Czyli jadąc samym ciągnikiem siodłowym można na out | |||
~kroko | nie | |||
~kiero | A niemiecki policjant mówił że prawidłowo, gdy samym cignikiem jechałem w niedzielę przez całe Niemcy bez karty po odbiór chlodni | |||
Artykuł
| Tak, ale prywatnie, jak jestes wlascicielem ciagnika, i wracales z pusta naczepa, to tak. Jak jestes zatrudniony, to nie. | |||
~kiero | Jak jesteś pracownikiem również. Później zapisujesz ten czasna karcie kierowcy jako inna praca |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.