Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Dlaczego są takie niskie stawki za frachty?

ID: 74413


Ciągle widzę wątki z tym pytaniem, a sprawa wydaje się być oczywista. Ano dlatego, że jest nadpodaż firm transportowych, a co za tym idzie część z nich jest na granicy upadłości. Nikt w takich firmach nie robi żadnej kalkulacji, bo w nich ważniejsze jest wyrwanie kilku stówek, żeby było za co auta zatankować na następny dzień, niż jakieś kalkulacje opłacalności. Rozumowanie w takich przypadkach jest proste: „ tak długo jak prowadzę działalność mam jeszcze szanse wyjść z dołka, może zdarzy się cud, a jak się nie uda to czy dług będzie wysokości pół miliona, czy 2 milionów, to już nie ma żadnego znaczenia. I tak nie będę w stanie go spłacić”
Tak więc na siłę ciągną jak długo się da i biorą wszystko bez względu na stawkę.
Nadzieja umiera zawsze jako ostatnia.
Części z nich być może nawet się uda, ale to nie będzie więcej niż 2, 3%. Pozostałe 97% upadnie i dopiero wtedy sytuacja ulegnie poprawie i stawki zaczną rosnąć. Największe szanse na przeżycie mają ci, co mają stałych i dobrych zleceniodawców, czyli w przeważającej części większe firmy, jak również firmy jednoosobowe, gdyż w takich firmach odpada koszt kierowcy, więc zawsze będą o te kilka tysiaków do przodu w stosunku do tych, co tych kierowców zatrudniają. Jedni i drudzy mają leasingi, a więc amortyzacja jest pokrywana i te same koszta, tyle że ci zatrudniający muszą „ wyciągnąć” miesięcznie minimum te 5, 6 klocków z auta, żeby móc opłacić kierowcę, czyli wyjść na zero. Natomiast ci jednoosobowi nawet jak będą mieć 3, 4 tysiące po odciągnięciu kosztów to przeżyją, kiedy to zatrudniający przy takim poziomie dochodów z auta, zaczynają być już na minusie.
Konkluzja – ciężkie czasy idą dla kierowców, pracy będzie coraz mniej, chyba że przesiądą się na własne zestawy.

Posty (193)

~Pan Ordynator jest jeden!
Jam nie filozofuj tylko bierz się za robote.
Pamietaj że musisz uczciwie zarobić, na swój i pracowników zus.
A zusem jeszcze nikt nie wygrał.

1

~xthx
Stawki obecnie sięgnęły dna a bedzie jeszcze gorzej bo mniej ładunków, podaż przekracza popyt to główny problem

1

~Rob
Jak ładunek musi jechać to pojedzie i za 400e od niemioszkow do nas.
Sytuacja bedzie lepsza kiedy wejdzie PakietMobilnosci i obowiazkowe zjazdy z ladunkami do nas za 200-300e, spod Gent, aby na paliwo.

1

~jarek ogarek
hamburg warszawa daje 700 eur - od razu 30 chetnych

1

nechrebecki
Jak przewoznicy mieli by JAJA to postawili by transport tylko na tydzień na kołki odrazu stawki by skoczyły a podejście spedycji do przewożników jest proste musi wrócić i panienki biorą frachty poniżej kosztów ostatnio wysłałem zapytanie do dwóch spedytorów z tej samej spedycji o ten sam fracht jeden żucił za 600km 280euro drugi za to samo 350 i jak będziecie mądrzy tylko na parkingach a nie weżmiecie się do roboty broniąc swoich interesów to niedługo widok ciężarówki na tablicach PL będzie należał do żatkości robicie zloty ciężarówek gdzieś na polu zrubcie w W-wa na Marszałkowskiej i wszystko wruci do normy a i panowie kierowcy was też się to tyczy bo jak padną firmy czy będą głodowe stawki na poziomie 2, 50-3zł to widmo zasiłku niebawem i wam w oczy zajrzy

1

Ainat
Witam
Zarejestrował em się żeby zapytać o te tragiczne stawki.
Kiedyś parałem się transportem więc coś tam rozumiem o co chodzi w tej branży. Pamiętam setki rozmów, które obecnie też się toczą.
Teraz zajmuję się handlem i korzystam z usług transportu. Temat jest dla mnie b. istotny ponieważ koszt transportu ma zasadniczy wpływ na cenę towaru, który oferuję swoim klientom.
Muszę bardzo się starć żeby ceny były akceptowalne bo konkurencja b. duża i klienci pójdą gdzie indziej.

Generalnie korzystam z rozwiązań transportowych firm u których zamawiam towar. Współpracuję również ze spedycjami, podobnie jak jak moi kontrahenci.

Koszty transportu, które płacę ; obojętnie czy spedycji czy mojemu kontrahentowi są bardzo wysokie. Przeliczając na kilometry ładowne jest to 4 do 6 zł/km netto. Próbowałem dotrzeć bezpośrednio do przewoźników jednak mi się to nie udało. Próbowałem na giełdach ale jak zorientowałem się, że siedzą tam same spedycje to dałem sobie spokój, po co płacić dodatkowo np. Transowi. Tam nie spotkałem przewoźników.

Bardzo chętnie płacił bym firmie transportowej na powrocie 3-3, 5 zł/km netto z płatnością na jutro po otrzymaniu faktury. Nie ma chętnych!!!

Pytam więc gdzie ta bieda, Ile więc płacą wam spedycje i po jakim czasie? Ja płacę po kraju więcej niż spedycje Wam po Europie.

Jeździłem swoim autem, wtedy to była bieda, robota tylko po znajomości stawki nędzne, ale jakoś dawałem radę. Obecnie jak widzę jest to już całkowicie inaczej urządzone, ale znaczenie obrotu i zysku chyba się za bardzo nie zmieniło? Zawsze chodzi żeby jak najwięcej zostało i żeby kasa była jak najszybciej - prawda?

-1

~Mistrz
3 zł to płaci spedycja wiec po co ktoś ma i Ciebie za tyle samo jezdzic?

1

~Mistrz
Biorą tyle kasy bo podstawia Ci 100 aut dziennie, a przewoznik 3. Klienta nie interesuje cena transportu a ilość wysyłek

1

~Mistrz
To napisz co za firma jesteś, daj kontakt do siebie to będę dzwonic przewoźniki i coś ustalićie. Wbrew pozorom sporo ludzi czyta te forum

1

~przewoźnik
Taka sytuacja, bo w dużej mierze transport stał się pralnią pieniędzy. ot wszystko.

1

kiero82
Od kiedy pracuję w tym zawodzie, a paręnaście lat już minęło, zawsze słyszę od przewoźników, że transport się nie opłaca.
A oni jak jeździli, tak jeżdżą, i dalej krzyczą, że transport się nie opłaca.

1

~Andrzej
Nie chciało się wam stać na granicach w kolejce to teraz zapierd na magnesach żeby zarobić
I kto tu jest gupi

1

Ainat
jakie stawki płacą spedycje i po jakim czasie?
Jak to teraz wygląda od Waszej strony?

-1

~Mistrz
Podbijam temat, wole mieć większą wypłatę jak żeby spedytor na tym żerowal

1

~przewoźnik
Takie stawki bo bańka pękła a trole nakupili zestawów jak głupi śrubek.

1

Ainat
Powiem tak;

jak za przewóz 24 złota stawka będzie 20zł, /km to nie ma większego znaczenia bo to promil wartości przewożonego towaru. Z kolei jeżeli trzeba przewieźć 24 tony towaru wartości 40 zł/tona a z tytułu kosztów przewozu dochodzi do tony 150zł to już się robi problem, taki towar staje się nie handlowy.

jest to przykład na to, że nie da się w nieskończoność windować cen bo w pewnych sytuacjach będzie to niekorzystne dla samych przewoźników.

dla przykładu: ostatnia wycena spedycji, kodów nie podam ale dystans 253 km, wycena 1280 netto za fracht czyli 5, 06 zł/km netto skasowane jak w kółku a to przecież powrót.
Ciekawe ile z tego by dostał przewoźnik? bo oczywiście nie skorzystałem.

-1

~mistrz
Ainat podaj firme i skąd jestes, gwaranuje ze przewozniki zadzwonią do was

1

Ainat
Najczęściej załadunki są z portów w Szczecinie Gdańsku i z wielu magazynów w Polsce, sporadycznie coś na zagranicę.

-1

Ainat
Fajnie jak by na tym portalu zrobili taką zakładkę z mini giełdą transportową, żeby można było podać kody dla potencjalnego zlecenia.

Jest tego pełno w necie ale zawsze ktoś chce na tym zarobić. Nie ma czegoś takiego żeby klient mógł kontaktować się bezpośrednio z przewoźnikiem a nie spedycją.

Wcześniej wiele razy próbowałem znaleźć przewoźników z okolic miejsca rozładunku żeby z kimś dogadać się na powrót do domu i nie udało mi się ani razu. Jak się ogłaszają to telefony nieaktualne, nikt telefonu nie odbiera a pewnie kwitną gdzieś na parkingach czekając na zlecenie ze spedycji.

Nie wiem ile Wam płacą spedycje ale na pewno bez kosztów zarabiają więcej niż przewoźnicy.

-1

Ainat
Można śmiało powiedzieć, że spedycje odseparowały przewoźników od właściwych klientów.
Są pośrednikami i dbają by to się nie zmieniło bo to jest ich być albo nie być.

Taka minio giełda to powinno wyglądać tak:
kod załadunku, kod rozładunku data załadunku od, nr telefonu do klienta
I co zawsze lubiłem jak sam się tym zajmowałem ; tyle za konkretny fracht.

od strony przewoźnika;
auto takie i takie tu i tam w kierunku takim a takim nr telefonu do przewoźnika.

Coś ja na TransEU ale bez tego zdzierstwa.

-1

~LOGIC
Stawki są takie, za jakie godzą sie jechać przewoźnicy. Wszyscy się wznieśle oburzają a 90% przewoźników, poza licencją transportowa, chociażby z powodu, tego, że auta nie maja obok, sami sprzedają frachty. Niech rzuci pierwszy kamieniem ten kto wtedy "uczciwie płaci". Ja tne tak głęboko jak pozwala mi sytuacja dla rynku. Reszta dla mnie, na przeżycie sytuacji, kiedy sam jestem po drugiej stronie.

1

~Mistrz
No to jesteś chyba jedyny co chce bezpośrednio z przewoźnikiem, jak się pytałem firm żeby pod nimi jeździć mowie ze będzie taniej i w ogóle lepiejbo obu stronna korzyść. To nikt nie chce bo spedycja daje 100 aut i tyle z gadki

1

Ainat
a dlaczego nie?
Tu chodzi o obopólny interes.
Przykład z mojego postu wyżej:
"dla przykładu: ostatnia wycena spedycji, kodów nie podam ale dystans 253 km, wycena 1280 netto za fracht czyli 5, 06 zł/km netto"

jeżeli zlecił bym taki kurs bezpośrednio przewoźnikowi na powrocie za 3, 5/km to zapłacił bym 885zł/fracht, zapłacił przewoźnikowi z datą wystawienia faktury, to sądzę że wszyscy byliby zadowoleni? Ja bo mam tańszy towar, mój klient z tego samego powodu i przewoźnik bo zarobił i dostał natychmiast za to kasę. Mylę się?

-1

~kris
Mistrz z jakiego jestes rejonu polski? Bo nie bardzo mi sie chce wierzyc w twoje opowiesci. teraz wile firma produkcyjnych ma swoje giełdy i przyjmuja przewozników bo urządzają licytacje w dół a przy spedycji maja sztywne stawki. A kazdy szuka teraz oszczędności.

1

~kris
Ainat. Nie podajesz kodów a to jest istotne. Bo moze to czarna dziura i stad taka stawka

1

~kris
Poza tym jakas * jestes i tyle. dajesz ładunek spedycji ona przysyła auto to tak trudno zapytac kierowce o kontakt do szefa i juz bys miał przewoznika

1

~Mistrz
Jestem ze słaska i mam tylko 1 auto. Dlatego mnie olewaja : ( ze 20 firm odwiedziłem a w niektórych to nawet nie wiedzą skąd auta przyjeżdżają, wiedza tylko ze mail przyjdzie z nr auta i dokąd pojedzie

1

~kris
Mistrz rozje. bales mnie. Na slasku masz tyle roboty ze nie wiadomo co wybrac. Jaka masz naczepę?

1

~Mistrz
Plandeke, nie jest to mega ale w środku ma 2. 95 wysokości

1

~Kris
Napisz maila to potem cicos podpowiem. NIe będę pisał na forum

1

Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 18.117.74.47

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2025
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels