Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Dlaczego są takie niskie stawki za frachty?

ID: 74413


Ciągle widzę wątki z tym pytaniem, a sprawa wydaje się być oczywista. Ano dlatego, że jest nadpodaż firm transportowych, a co za tym idzie część z nich jest na granicy upadłości. Nikt w takich firmach nie robi żadnej kalkulacji, bo w nich ważniejsze jest wyrwanie kilku stówek, żeby było za co auta zatankować na następny dzień, niż jakieś kalkulacje opłacalności. Rozumowanie w takich przypadkach jest proste: „ tak długo jak prowadzę działalność mam jeszcze szanse wyjść z dołka, może zdarzy się cud, a jak się nie uda to czy dług będzie wysokości pół miliona, czy 2 milionów, to już nie ma żadnego znaczenia. I tak nie będę w stanie go spłacić”
Tak więc na siłę ciągną jak długo się da i biorą wszystko bez względu na stawkę.
Nadzieja umiera zawsze jako ostatnia.
Części z nich być może nawet się uda, ale to nie będzie więcej niż 2, 3%. Pozostałe 97% upadnie i dopiero wtedy sytuacja ulegnie poprawie i stawki zaczną rosnąć. Największe szanse na przeżycie mają ci, co mają stałych i dobrych zleceniodawców, czyli w przeważającej części większe firmy, jak również firmy jednoosobowe, gdyż w takich firmach odpada koszt kierowcy, więc zawsze będą o te kilka tysiaków do przodu w stosunku do tych, co tych kierowców zatrudniają. Jedni i drudzy mają leasingi, a więc amortyzacja jest pokrywana i te same koszta, tyle że ci zatrudniający muszą „ wyciągnąć” miesięcznie minimum te 5, 6 klocków z auta, żeby móc opłacić kierowcę, czyli wyjść na zero. Natomiast ci jednoosobowi nawet jak będą mieć 3, 4 tysiące po odciągnięciu kosztów to przeżyją, kiedy to zatrudniający przy takim poziomie dochodów z auta, zaczynają być już na minusie.
Konkluzja – ciężkie czasy idą dla kierowców, pracy będzie coraz mniej, chyba że przesiądą się na własne zestawy.

Posty (193)

~Rafi
Towar musi i tak jechać z firmy do firmy. To że gnębią przewoźnika to normalne bo to dla nich okazja. A jak będą zmuszeni sami wozić swój towar to będzie zupełnie inaczej. Powiedzą : koszt transportu jednak jest wysoki. Ach czemu nie jest jak dawniej że nam wozili ci co upadli. Wtedy to koszt dla nas był malutki, Wręcz były to grosze kosztów z naszej strony.

1

~Mistrz
Czego nie widzę komentarzy??

1

~Loki
Stawki za frachty są tak niskie jak intelekt przewoźników. Jeden drugiego by utopił w łyżce wody. Pazerne pastuchy.

2

gigi
szofery kupujta zestawy!!!będziecie Szefami Prywaciarzami...

-1

~pks poland
Loki dobrze napisał... tylko to nie pastuchy a pchlarze. Na forum jest wątek "obraz polskiego przewoźnika" tam cała prawda o tych gnojach.

1

~Greg
Dlatego jak już wybierasz spośród dziadów, to wybierz takiego co ma żonę i dzieci. Taki najdłużej "nieutonie" jeśli można to tak nazwać.

1

~Kondon
No fakt a przykładem jest ta giełda na literę T na której pracują chorzy psychicznie spedytorzy. Do niedawna jezdzilem za około 3. 4 nawet do 4zl za km z tej giełdy. Teraz musze sie nasiedziec kilka godzin zeby wyrwac cos za 3 zl. A podlot to juz wogole 2. 80 wychodzi. Te szuje dpedycje sie z nas śmieją. Nie zdarze wylicytowac z 50 zl juz piszą ze poszło. Przykład z dzis 520 km bez podlotu za 1200km. Az ją zjechalem a ona mi mówi ze nie ma z tym problemu codziennie jeździ w tej cenie. To kto to wozi??? Wpadlem juz w nałóg jestem codziennie pijany jak baran od rana

1

Dawid1984rr
A mi się zdaje, że ten cały transport to jedna wielka pralnia pieniędzy!! Nie masz gdzie prze prac kasy zakładaj firmę transportową, jak się uda może jeszcze coś zarobisz, a na pewno wypierzesz!!! Towary latają tam i spowrotem za psi... Browar z Polski do Niemca przez Holandię ładując w UK - karuzela watowska, następny przykład fabryki papieru ten towar to już desperaci biorą ciężki spalanie dupne i lata z kraju do kraju spedycję zadowolone a przewoźnik w * 39l spalania. I takich przykładów jest pełno, ale to my kierowcy za to bierzemy odpowiedzialność jak transport chycą na gorącym uczynku jak na przeprawach w F/UK jestem za ogólną regulacją stawek w Europie za pracę, tak żeby mnie było stać na obiad we Francji jak jestem w Francji!!!

1

~Pan fajera
Stal tez sie w kolko wozi czasami stoii sie dzien i w tej samej firmie to samo ładuja tylko naklejki zmienia i jedzie dalej a pozniej wraca skad przyjechalo z jeszcze innymi naklejkami heh

1

~Pan teraz O!
Dziada by zeżarł własne gó/wno, to muszą być tanie.

2

~Jam
Ordynator, pilnuj fajek na tej chlodni bo od tego jestes, a nie od udzielania sie na forum.

1

~Pan teraz O!
Że co, fajkę chcesz?

2

~Jam
I nie podkradaj owocow z naczepy, bo ci paluchy uschna

1

Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 3.149.234.94

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2025
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels