~Kasztan
| Głąbie nawet tu podali artykuł art 20, w którym jest wyraźnie napisane.
Ale ty nie czytasz, wolisz pierd olic bez sensu | | | |
~Donald Truck
| dniówka za 24 h w pracy, ZUS z najniższej | | | |
~Skokomioko
| Pierwsze 2h po 8h podstawowych płatne dodatkowo 50%, kolejne 100%. Soboty 50%, niedziele 100% | | | |
~Kasztan
| Kolejny tłuk nawet nie przeczytał, co napisano w artykule.
Takich tłuków nawet nie szkoda, gdy byle dziad trans go oszukuje. | | | |
~Kasztan
| Zgodnie z przepisami praca kierowcy powyżej 8 godzin dziennie nie jest traktowana jako nadgodziny.
Jak widać tłuki nie znają przepisów i coś bredzą o 50 czy 100 | | | |
~Skokomioko
| To, że tobie płacą od km, nie znaczy że wszyscy tak mają. Nie jest w kodeksie pracy zabronione płacić kierowcy za przepracowane godziny w tym nadgodziny.
Bardzo dobrze, że znasz kodeks pracy i świadomie dajesz się dymać byle dziadtransowi zgodnie z tymże.
Idealnie wpisujesz w definicje imbecyla. Brawo ty!
Cóż, tacy też muszą być | | | |
~Kasztan
| Problem w tym tłuku, że nie masz nadgodzin, więc nie możesz mieć za to zapłacone. | | | |
~Kasztan
| Później w PiP śmieją się za takich tłuków do rozpuku. | | | |
~Skokomioko
| Chyba za długi post napisałem i twój mózg nie ogarnął na raz tych kilku zdań. | | | |
~sid
| Kasztan, nie siej popeliny | | | |
~sid
| czasy niewolnictwa sie dawno skonczyly | | | |
~sid
| takie kity to bezzebnym mozesz wciskac | | | |
~Kasztan
| Jelopy pracujecie w systemie równoważnym, a nic o tym nawet nie wiecie. | | | |
~Kasztan
| W tym systemie nie rozlicza się nadgodzin każdego dnia a w całym okresie rozliczeniowym. | | | |
~Kasztan
| Wszystko macie opisane w kodeksie pracy o tym, ale żaden z was nie raczył o tym przeczytac | | | |
~sid
| raz piszesz ze nie ma nadgodzin, to znowu ze rozlicza sie je w całym okresie rozliczeniowym. cos tu krecisz jak typowy dziadtrans | | | |
~Skokomioko
| Skąd ty tempaku możesz wiedzieć w jakim systemie pracuje i jak jestem rozliczany?
Podaj §, art. z kodeksu pracy na który tak dumnie się powołujesz, a który zabrania wynagradzania kierowcy za przepracowane nadgodziny w sposób jaki opisałem powyżej.
Idź jutro do PIPu naskarż, że nie wszystkie firmy transportowe stosują się do systemu równoważnego i rozpłacz sie jeszcze g@moniu. | | | |
~Kasztan
| Każdy system pracy ma dokładnie wytyczone sposób rozliczania i tego należy się trzymać, a nie tego jakby chciał kierowca.
Podpisałes umowę o pracę, więc powinieneś znać swoje system pracy.
Ale ty nie wiesz tego, dlatego wciąż piszesz bzdety. | | | |
~Skokomioko
| Ale to ty wmawiasz mi w jakim systemie pracuje ja i w jakim powinien każdy kierowca. Teraz odwracasz kota ogonem.
Tak ci pasuje, to sobie pracuj a nie przyp3rdalasz się jak dvpa do spoconej koszuli bo ktoś ma inaczej (lepiej). | | | |
~Kasztan
| Więc proszę napisz teraz w jakim systemie pracujesz i jesteś rozliczany. | | | |
~Kasztan
| Podaj jego nazwę | | | |
~Kasztan
| Szukasz umowy?
Spoko
Pocze kam | | | |
~Loz
| Jako informacja dla poważnych kierowców (NIE DAJCIE SIĘ OSZUKAĆ!!!).
Przy podstawowym rozkładzie czasu pracy nadgodziny następują po 8 godzinach dobowych godzin pracy ("jazda"+"młotki).
Przy indywidualnym rozkładzie czasu pracy w ramach systemu zadaniowego i jednocześnie równoważnego czasu pracy (w którym jest dopuszczalne przedłużenie dobowego wymiaru czasu pracy do 12 godzin) nadgodziny następują po 152-184 (zależy od miesiąca) godzin pracy ("jazda"+"młotki) w miesiącu (przy 1 etacie).
Kodeks Pracy.
Art. 151. § 1. (oraz Uoczpk Art. 20 ust. 1) Praca wykonywana ponad obowiązujące pracownika normy czasu pracy, a także praca wykonywana ponad przedłużony dobowy wymiar czasu pracy, wynikający z obowiązującego pracownika (kierowcę) systemu i rozkładu czasu pracy, stanowi pracę w godzinach nadliczbowych. Praca w godzinach nadliczbowych jest dopuszczalna w razie:
1) KONIECZNOŚCI prowadzenia AKCJI RATOWNICZEJ w celu OCHRONY ŻYCIA lub ZDROWIA LUDZKIEGO, OCHRONY MIENIA lub ŚRODOWISKA albo USUNIĘCIA AWARII;
2) SZCZEGÓLNYCH POTRZEB pracodawcy.
Może tak stać się, jak przykład przy równoważnym systemie i 3-miesięcznym okresie rozliczenia, że w pierwszym miesiącu będziesz miał 10 nadgodzin, w drugim i trzecim nie wypracujesz po 5 godzin do całego etatu, to w wyniku kompensacje za nadgodziny (10 nadgodzin w pierwszym miesiącu) w ogóle nie dostaniesz. Dla tego pseudo "przewożniki" i wprowadzają kwartalne (3 - miesięczne) okresy rozliczenia (z reguły, w większości przypadkach bez prawnych podstaw), żeby nadgodziny "rozpuściły się" lub co najmniej maksymalnie zmniejszyli się wobec zwrotu kompensacji (płacy lub czasu wolnego).
Kwartalny (3-miesięczny) okres rozliczenia może być wprowadzony tylko w szczególnie uzasadnionych przypadkach (Uoczpk Art. 15. ust. 3. ).
Ustawa o czasie pracy kierowców
Art. 15.
3. Okres rozliczeniowy nie może być dłuższy niż 1 miesiąc, z zastrzeżeniem ust. 4 i 5.
4. W SZCZEGÓLNIE UZASADNIONYCH PRZYPADKACH okres rozliczeniowy może być przedłużony, nie więcej jednak niż do 3 miesięcy.
5. Przy pracach UZALEŻNIONYCH od PORY ROKU lub WARUNKÓW ATMOSFERYCZNYCH okres rozliczeniowy może być przedłużony, nie więcej jednak niż do 4 miesięcy.
Czyli, jeśli udaje się zamieścić, w okresie 1 miesiąca, pracę i chociażby część odpoczynku w domu (w miejscy zamieszkania) to nie ma prawnych podstaw żeby ustalać więcej niż 1-miesięczny okres rozliczeniowy, oprócz zastrzeżenia ust. 5. Art. 15. Uoczpk (sezonowa praca).
Jako przykład :
Kadencja 1-4 tygodni pracy w trasie (w podróży przy wykonaniu zadania służbowego) - 1-miesięczny okres rozliczeniowy.
Kadencja 5-8 tygodni pracy w trasie - 2-miesięczny okres rozliczeniowy.
Kadencja 9-"... " tygodni pracy w trasie - 3-miesięczny okres rozliczeniowy.
Właśnie 1-miesięczny okres rozliczeniowy daje możliwość kierowcy po 3-4 tygodniach pracy pojechać na tydzień do domu, odbierając dni wolne za godziny nadliczbowe, niedzielę, święto, nie tracąc roczny urlop.
Z reguły (z powodu specyfiki pracy kierowcy ciężarówki), za 3 tygodni kierowca wypracowywuje +/- ustaloną miesięczną normę czasu pracy jednego etatu, a 1-miesięczny okres rozliczenia pozwalia w każdym mieciącu mieć +/- jeden tydzień wolny, nie tracąc roczny urlop.
Właśnie z tego tyle szumu i negatywu ze strony pseudo "przewożników" z powodu wprowadzenia kierowcami "młotków" i "kopert" do tachografu, co jest obowiązkową czynnością przy jego obsłudze, bo im nie wdaje się zamieścić aktywność i gotowość kierowcy w 8 godzinach na dobę i 40 godzin w przeciętnie 5-dniowym tygodniu pracy w przyjętym okresie rozliczeniowym nawet 3 - miesięcznym, i tamtym samym zmniejszyć dni wolne za godziny nadliczbowe lub płacę jako kompensację. | | | |
~Los
| Jako dodatkowa informacja dla poważnych kierowców (NIE DAJCIE SIĘ OSZUKAĆ!!!).
Jeśli prasownik zatrudniony na pelny etat z tych (nie z winy pracownika) lub innych (nie zależnych od pracownika) przyczyn nie wypracowuje w 1-miesięcznym okresie rozliczeniowym całych godzin jednego etatu (jako przykład, odbieranie czasu wolnego za godziny nadliczbowe w zeszłym miesiącu na wniosek pracownika) to pracodawca jest zobowiązany zgodnie prawnych podstaw wypłacić pracownikowi za cały etat, co najmniej minimalną podstawe.
Gazeta Podatkowa nr 63 (1938) z dnia 8. 08. 2022
Termin udzielenia czasu wolnego za nadgodziny.
Pytanie :
"W zakładzie obowiązuje jednomiesięczny okres rozliczeniowy. W lipcu 2022 r. pracownik miał dużo nadgodzin z przekroczeń dobowych, ale ponieważ był zainteresowany czasem wolnym (z uwagi na konieczność załatwienia wielu spraw rodzinnych), a nie dodatkiem, postanowiliśmy udzielić mu tego czasu wolnego. W lipcu br. nie udało się nam jednak tego zrobić. Czy mamy taką możliwość w następnym okresie rozliczeniowym, tj. w sierpniu br.? "
Odpowiedz :
"TAK. Pracodawca może zrekompensować pracę w nadgodzinach poprzez m. in. udzielenie pracownikowi czasu wolnego (obok wypłaty normalnego wynagrodzenia za tę pracę w terminie bieżącej wypłaty).
Wymiar czasu wolnego oraz graniczny termin jego udzielenia zależy od tego, czy z wnioskiem o czas wolny wystąpił pracownik, czy też o jego udzieleniu zdecydował jednostronnie pracodawca. W pierwszym przypadku proporcja godzin wolnych do liczby nadgodzin wynosi 1:1, a w drugim 1, 5:1. Należy nadmienić, że decyzja o zrekompensowaniu nadgodzin czasem wolnym, jednostronnie przez pracodawcę lub na wniosek pracownika, musi zapaść (w odniesieniu do nadgodzin dobowych) przed terminem płatności wynagrodzenia za miesiąc, w którym wystąpiły te nadgodziny. Do tego czasu pracownik - w sytuacji przedstawionej w pytaniu - powinien wystąpić z pisemnym wnioskiem o udzielenie czasu wolnego (art. 1512 K. p. ).
Termin wykorzystania czasu wolnego, w przypadku, gdy jego udzielenie następuje bez wniosku pracownika, powinien przypadać najpóźniej do końca okresu rozliczeniowego, w którym wystąpiły nadgodziny. Powyższe wynika z ART. 1512 § 2 K. p., który jednak NIE OKREŚLA GRANICZNEGO TERMINU UDZIELENIA CZASU WOLNEGO NA WNIOSEK PRACOWNIKA. MOŻE WIĘC TO NASTĄPIĆ POZA GRANICAMI CZASOWYMI OKRESU ROZLICZENIOWEGO, W KTÓRYM WYSTĄPIŁY NADGODZINY (tu: w sierpniu br. ). "
Źródło : h t t p ://www. kodekspracy. pl/artykul, 196, 20344, termin-udzielenia-cz asu-wolnego-za-godzi ny-nadliczbowe. html
(żeby link zadziałał trzeba usunąć w nim odstępy) | | | |
~sid
| Kasztan to zdesperowany dziadtrans, chlopaki go do sadu podali za nadgodziny z 3 lat wstecz... tu szyka pocieszenia i zaklina rzeczywistosc | | | |
~Miz
| ~sid
"... Kasztan to zdesperowany dziadtrans... tu szyka pocieszenia i zaklina rzeczywistosc"
Ja ko potwierdzenie. :-)
Wątek "Ktoś wytłumaczy mi?"
~Kasztan
"Pam iętam... trolowal jako Paweł SPM i udawal polaka z Białorusi"
PavelS PM
"Gó_wno pamiętasz, równo jak i gó_wno znasz. ; -)
Jak widać, nie przez "w" a przez "v", nie przez "ł" a przez "l" i połączono.
Jak byś jeszcze wspomniałeś brednie o niby to "nieodezwaniach" na propozycji / oferty pracodawców odzywających się na podawane 5 lat ogłoszenie, to podaj tu tamte "propozycji / oferty", żeby było widać jak / czym oni "odpowiadają" priorytetom i oczekiwaniom z ogłoszenia:
"Obywat el Białorusi polskiej narodowości. Mam doświadczenie pracy w unijnych firmach transportowych oraz posiadam polską kartę stałego pobytu. Nie palę, nie piję i nie używam narkotyków. Znam język polski. Inne języki znam w miarę własnej potrzeby. Wykształcenie: szkoła zawodowa, technikum. Otwarty na poważne propozycje / oferty pracy kierowcy ciężarówki na międzynarodówce w systemie pracy jak dla człowieka mieszkającego poza UE. W zamian na fachowe wykonania służbowych poleceń, pracowitość, przyzwoitość, odpowiedzialność, dbałość o powierzone mienie i czystość oczekuję jasnych i przejrzystych warunków zatrudnienia, pracy i wszystkich całych wypłat, rozliczonych z danych ewidencji karty kierowcy po fakcie za zużyty miesiąc zgodnie z przepisami kraju zatrudnienia i UE. Za oferty pracy z ściemnioną informacją wpływającą na wielkość wypłat jak i za propozycji niewszystkich lub niecałych wypłat albo wypłat (w zamian obowiązkowych) od km / % / kółek, typu ogólno uśrednionych stałych za dzień / dobę / tydzień / miesiąc / akord / kadencję, premiowo uznaniowych, wirtualnych i t. d. - dziękuję, proszę nie proponować. "... "
~Kasztan
"... te oferty były realne... zgodnie z przepisami... byś miał płacone. "
~Kil
"No to podaj tu te oferty z skierowaniem na źródło.
Śmiało, to nie boli.
Narazie to twój kłamliwy belkot nic nie warty. :-) "
~Kasztan
"Masz na swojej poczcie... "
~Wer
"To, co ktoś coś ma na swojej poczcie... , "guzik" cię obchodzi.
Jeśli niby to jest tak ("... te oferty były realne... zgodnie z przepisami... byś miał płacone. ") jak piszesz, to podaj tu te oferty z skierowaniem na źródło.
Przecież (po wszystkich możliwych rozkładach) wychodzi, że nie inaczej jak sam ich niby to pisałeś i wysylałeś. No bo skąd o nich w ogóle aż tyle niby to możesz znać? :-)
No... , skąd???
Śmiało, to nie boli. ; -)
Narazie to słyniesz patologicznym kłamcą.
O tym, że jesteś durniem (nawet nie zrozumiałeś, że sam rozpisałeś się, że jesteś dziadtransem, stale obserwującym ogłoszenia kierowców, którego obchodzą szerokim łukiem kierowcy) nawet i nie wspominam. :-) "
~Kasztan
"Szo takiego?"
Nic tak nie identyfikuje / charakteryzuje "człowieka" jak jego cytaty. :-) | | | |
~Rik
| Zauważyliście?
Nazw a wiadomości (wątku) : "Jak obliczyć nadgodziny kierowcy?" zmieniła się na "Dane z tachografu ratują firmę, czyli prawidłowe rozliczanie nadgodzin generuje oszczędności "
Magia. ; -) | | | |
~Kasztan
| Jak dziad zobaczy " oszczędności" to razu zareaguje będzie chciał z tego korzystać
Poprzedni tytuł nie nieatrakcyjny dla dziada | | | |
~Antonio banderas
| Wiemy wszyscy ze robimy po 12 nawet i 15 godz a zadna kasa tego nie zrekompensuje co obecnie robie kolo domu i wracam codziennie ale tacho powinno byc tez takie jak godz pracy kazdego czlowiekia 8 godz pracy i juz a jak robic 12 i 250 godz w miesiacu to emerytura w wieku 50 lat | | | |
~sid
| Antonio a nie jest? | | | |