Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Branża TSL przed nowymi wyzwaniami, a ogromna część przewoźników jest na granicy wypłacalności

ID: 283042


Zgodnie z danymi Krajowego Rejestru Długów, sektor transportowo-spedycyjno-logistyczny (TSL) zadłużony jest na ponad 1, 4 mld zł, a do odzyskania od swoich dłużników ma ponad pół miliarda zł. Niestety, barier ograniczających branżę transportową jest znacznie więcej. Oprócz wzrastającej liczby niewypłacalności, sen z powiek przewoźnikom spędzają również nowe regulacje i niepokojące dane.

~etransport.pl

Wątek dotyczy tej informacji prasowej

Posty (644)

~Hycel
Dziadtrans powinien wkoncu zrozumieć że trzymacz ma alternatywy. Zdał na prawo jazdy to i może zdać certyfikat kompetencji zawodowych o ile robota u Niemca się zepsuje. Dziadtrans zakładając firmę transportową niczego nie zbudował. Robota: franczyza, prowadzenie firmy: biuro rachunkowe.
~scan cargo
Widzisz Jacenty nie jestem wybitny jak Ty dłużej mi to zajeło, a ty jako wybitny w jednym poscie próbujesz obrazić i mnei i od razu Łysego :-)

nastepnym razem polecam wpleść tam jeszcze pozostałych Logica wykrzyknika drivera wtedy bedziesz już najwybitniejszym z wybitnych

albo generalnie standardowo odnieś sie do dziadów i bolszewików wtedy nie trzeba sie rozdrabniać
~Hycel
Scan cargo to niezły z ciebie socjalista żebrząc po urzędach robienie prawka. Nie wiedziałem że się tak da. Mam dwóch znajomych co by się przekwalifikowali. Do jakiego urzędu mają zapukać?
~scan cargo
Hycel ale ja to doskonale rozumiem, BTW nie znam statystyk ale na pewno wiekszośc firm transporotwych to firmy byłych kierowców, a z tym certyfikatem to bym nie szarżował bo egzamin jest trudny i jak ja zdawałem to własnie żaden kierowca wtedy nie zdał choć nie można ich winić bo kuźwa pytania jakie tam sie pojawiaja to jest masakra i bardzo potrzebne w transporcie np ilu członków społdzielni musi być na walnym zgromadzeniu dalej też było coś szczegółowo o jakaś konkrretna ustawe aby pzregłosowac, wiec aby to zdac to naprawde trzeba było być obrytym, obecnie certyfikat kompetencj dostajesz po zdaniu egzaminu zawodowego w technikum logistycznym
~scan cargo
Hycel ty jak Jacek : jaki socjalista ja robiłem przysługe komuś obcemu w sensie na próśbe mojego kierowcy ja tych ludzie nie przyjmowałem do sibie do pracy dlatego napisałem że to pismo do niczego nie zobowiazuje

może przeczytaj ze zrozumieniem zanim bedziech chciał komus przypierd...
~Hycel
Aha czyli kierowca żaden nie jest w stanie zdać egzaminu kompetencji zawodowych tylko dziadtrans wybitnie wyedukowany w Wyższej szkole gotowania na gazie?
~Hycel
Nie no ok scan cargom ty tylko doradzales do którego urzędu zapukać. Moja wina. Przyjmijmy wersję że się socjalem brzydzisz.
~scan cargo
Urzad Pracy sie tym zajmuje i z tego co wiem kiedyś dawali to chojnie, kierowca tylko oddawał kase jak przerwał kurs lub nie podjał w jakimś czasie pracy
a i chyba było tak że tylko jeden kurs i kwalifikacja czyli C lub E ale to też zalezało jaki był poziom bezrobocia albo w powiecie albo województwie
~Hycel
Ok. Ale to nie trzeba być zarejestrowanym jako bezrobotny?
~scan cargo
BTW 15 tys to chyba nie dużo równowartośc miesiecznych zarobków wiec chyba sie opłaca, jakby mi ktoś zaproponował deal że oddaje mu miesiac dochodów za to że bede dalej miał tyle samo przez wiele lat to bym sie nawet sekundy nie zastanawiał, a jak pojedzie do NL to nawet miesiaca nie musi pracowac bo tam 20 sttaka na dzień dobry płaca bynajmniej tak piszą tu na wątku
~scan cargo
Nie pamietam ale na pewno nie możesz być osoba posiadajaca prace, czyli ktoś pracuje i idzie do UP aby mu sfinansowali CE i kwalifikacje
~scan cargo
dodam to było pare ładnych lat temu z 5-6 lat wiec nie wiem ale podejrzewam że raczej nic sie nie zmienio bo jednak zapotzrebowanie na kierowców CE nawet w UP zgłaszaja i generalnie oni wczesniej dawali każdemu do wyczerpania puli i pozniej znow za jakis czas wchodziła pula kasy, a im ktoś starszy tym lepiej bo jest wiecej tych dotacji na aktywizacje zawodowa
~Hycel
Pamiętaj że nie w każdym urzędzie pracy mają identyczna pulę i programy.
~kiero
Dolar po 4, 16, baryłka ural do góry. Efekt będzie na stacjach paliw.
~scan cargo
to sa programy ogólnopolskie ja podpisywałem to dla chłopaków z lubuskiego, zachodniopomorskiego i miesiac pozniej dla chłopaka z mazowieckiego, i nigdy żaden urzad mnie o nic nie pytał bo nie masz obowiazku przyjecia go do pracy
Ł ysy
O zasadach prawi pierwsza świnia na forum.
Ł ysy
Kukiełka, powołujesz się na jakieś prywatne wymiany zdań między nami, z których poznałem twoje personalia. Nawet śmieciu tu kłamiesz.
Dla jasności, wszelkie kontakty na pryw sprowadzałt się do jednego.
Ogarnij się przygłupie, świński ryju zacznij mówić ludzkim głosem.
To tyle.
g-a
W prawyborach jeden przegryw wygrał z drugim przegrywem. Czy znów w ostatniej chwili będzie podmianka?
~SanchoPanchokierowca Ząbki
Zacznijcie rozmawiać ze sobą kim jest Ciastkowski, kim jest Sikorski itd itd.
Może czas odciąć pepowine od zachodu, pasożytów
~SanchoPanchokierowca Ząbki
Spokojnie ludzie, ludziska.
Będą większe dopłaty do elektryków, dlatego trzeba wprowadzić nowy Podatek od śniegu itd. Za chwile będzie, deszczówka nie zdaje rezultatu, więc opodatkować motłoch od rozstopien i śniegu xD
~!!!iiii
Hycel efekt braku kierowców oraz chęci przystąpienia do zacnego grona kierowców zawodowych ma kilka głównych i różnych aspektów ale koszt zdobycia uprawnień raczej nim nie jest, bo to jest tak jak to określił SCAN. Ile jest takich profesji do których kwalifikacje możesz zdobyć w tak łatwy sposób, nie posiadając właściwie ani wykształcenia, ani wcześniejszego stażu, mogąc zrobić większość kursu w terminie i godzinach dostosowanych do kursanta, nie rezygnując z dotychczasowych zajęć czy pracy?? Po ilu szkołach, studiach, kursach nie musisz inwestować już nic więcej i zwrot poniesionych kosztów nastąpił praktycznie po pierwszej wypłacie a pracę możesz podjąć praktycznie od zaraz i wszędzie na tym kontynencie???
Racz ej nie upatrywał bym problemu w zdobyciu uprawnień.
Ł ysy
Chrzanowski przygłupie, o czym ty znowu bredzisz? Kilka słów prawdy napisałeś, muszę zacytować:"Drugiej k... jak ty nie ma drugiej na forum".
Szmata.
~Donald Truck
łyski nie są na granicy wypłacalności, także spokojnie
~Hycel
~!!!iiii
około dzień temu
Hycel efekt braku kierowców oraz chęci przystąpienia do zacnego grona kierowców zawodowych ma kilka głównych i różnych aspektów ale koszt zdobycia uprawnień raczej nim nie jest, bo to jest tak jak to określił SCAN. Ile jest takich profesji do których kwalifikacje możesz zdobyć w tak łatwy sposób, nie posiadając właściwie ani wykształcenia, ani wcześniejszego stażu, mogąc zrobić większość kursu w terminie i godzinach dostosowanych do kursanta, nie rezygnując z dotychczasowych zajęć czy pracy?? Po ilu szkołach, studiach, kursach nie musisz inwestować już nic więcej i zwrot poniesionych kosztów nastąpił praktycznie po pierwszej wypłacie a pracę możesz podjąć praktycznie od zaraz i wszędzie na tym kontynencie???
Racz ej nie upatrywał bym problemu w zdobyciu uprawnień.
Wykrzyknik. Nie jestem tak ograniczony że widzę tylko jeden aspekt. Trudność zdobycia uprawnień s w zasadzie koszty to jeden z głównych a nawet najważniejszy. Inny aspekt to demonizowanie mandatów jakie może ponieść kierowca. Co prawda ryzyko takie istnieje ale jest niezwykle rzadkie wśród rozgarniętych na trzecim miejscu postawiłbym pracę poza domem i niedogodności z tym związane, czwarte miejsce brak szacunku społecznego dla tego zawodu nawet przez właścicieli firma transportowych. Daleko nieszukając osobnik łysy
~!!!iiii
Hycel nie twierdziłem, że masz jakieś ograniczenia ale jakoś powierzchownie widzisz problem. Widzę to trochę inaczej. Jacku pokolenie Z każda praca po pewnym czasie będą gardzić, bo mamy kroczący socjalizmo/populizmu . A oni potrzebująj: więcej, bardziej i szybciej.
Niestety albo stety świat zmienia się dla/pod młodych a nie dziaderow, bo to oni tworzą rzeczywistość w świecie, który my im zostawiliśmy.
~Hycel
Socjalizm sprawia że ograniczane są dobrą których jest nadmiar w normalnym systemie. Stawiasz teorie że socjalizm pobudza konsumpcję co jest zupełnie nielogiczne.
~Hycel
Co prawda że socjalizm pobudza w ludziach lenistwo i bylejakość ale nie zwiększa konsumpcji bo nie da się marzyć o czymś co nie istnieje
~scan cargo
dokładnie socjalizm zakazuje wyzysku i pracy na akord, czytaj osoba która chce pracować cieżej i lepiej zarabiać nie może bo ktoś kto nazwijmy to jest mniej pełnosprytny leniwy czuje sie pokrzywdzony bo on przychodzi na 8 h odpoczac do pracy, i to jest chore i wtedy sa 2 opcje albo cisniecie pracownika czyli stanie z batem 2 tych co im sie nie chce to zwalanianie i rotacja

I tu też nie jest proste bo w ostatnich dniach odkryłem coś niesamowitego od razu dodam nie dotyczy to transportu : a mianowicie że polski pracownik jest na tyle specyficzny że pracuje w niemieckiej firmie za 50 % tego co w firmie niemieckiej zarzadzanej przez Polaka i tam NIemiec może drzeć na niego ryja i cisnąc go z normą jak na akord ale szef Polak " Janusz Biznesu " nie ma opcji zaraz jest bunt i pyskówki, ale pod Niemcem mu sie nogi uginaja
~scan cargo
Pytanie do "dziadersów " jak myslicie jak to sie rozwinie w najbliższych 3 miesiacach, ile % aut może nie wyjechac po nowym roku 2-10 %, mówie o rynku spot bo kontraktowy i molochy to wiadomo linia kredytowa i ogień. Bedzie wymiana tacho tabory zjada na świeta dojda koszty wiekszych serwisów, obsługi + przestój + zastój standardowy styczeń luty wiec sporo firm bedzie miało luke w cash flow
Zastanawia mnie czy wiekszość firm nadal bedzie z taka ułańska fantazja cisnać na zachód
Ja długo sie zastanawiałłem czy nie odpuscic z końcem roku, z drugiej strony każdy miesiac cała firma co równowartosć obecnej ceny 1 ciągnika, wiec poki co każdy miesiac można powiedzieć pomniejsza strate jaka bedzie na odspzredazy tych aut + dodatkowo i tak mam już wystawione kilka aut i zero null nic sie nie dzieje, wiec zasadniczo nic mi nie zmieni zatrzymanie reszty aut i wystawienie na spzredaz, wiec kalkulator pokazuje żeby ciągnąc dalej ile wlezie, na pewno styczeń luty to bedzie spadek zarobku z 50 % bo tak zawsze było
~scan cargo
korekta : długo sie zastanawiałłem czy nie odpuscic z końcem roku, z drugiej strony każdy miesiac firma zarabia równowartosć obecnej ceny 1 ciągnika
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 18.119.112.143

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2025
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels