ID: 283042
Branża TSL przed nowymi wyzwaniami, a ogromna część przewoźników jest na granicy wypłacalności
ID: 283042
ID: 283042
Zgodnie z danymi Krajowego Rejestru Długów, sektor transportowo-spedycyjno-logistyczny (TSL) zadłużony jest na ponad 1, 4 mld zł, a do odzyskania od swoich dłużników ma ponad pół miliarda zł. Niestety, barier ograniczających branżę transportową jest znacznie więcej. Oprócz wzrastającej liczby niewypłacalności, sen z powiek przewoźnikom spędzają również nowe regulacje i niepokojące dane.
Zgodnie z danymi Krajowego Rejestru Długów, sektor transportowo-spedycyjno-logistyczny (TSL) zadłużony jest na ponad 1, 4 mld zł, a do odzyskania od swoich dłużników ma ponad pół miliarda zł. Niestety, barier ograniczających branżę transportową jest znacznie więcej. Oprócz wzrastającej liczby niewypłacalności, sen z powiek przewoźnikom spędzają również nowe regulacje i niepokojące dane.
~etransport.pl
Posty (644)
~SanchoPanchokierowca Ząbki | Oglądałem Krzyśka program o naprawie aut I A6 miała zamontowana blokadę licznika. Jechał, a kilometry nie leciały. Jak to jest, taki ala bogacz kupuje nowa A6 I jeszce musi coś ukraść, bo tak to trzeba nazwać. Złodziejstwo we krwi mają, dziwne | |||
~LOGIC | No i po 6 miesiącach wizyta Patryka w odmienionej firmie byłęgo dziada, sprawdzić, jak udały się "transportowe rewolucje". W między czasie, tak jak mają w zwyczaju rozmawiać z kucharkami i kelnerami do kamery, szybkie wypowiedzi czymaczy... na temat dziada przed i po rewolucjach :) | |||
~Hycel | Logic. Ale transportowe rewolucje musiałby robić jakiś przewoźnik. Nie może to być dziadtrans typu łysy tylko jakiś znany, duży, z bufkami i poukładana robotą np maszoński. Przychodzi taki maszoński robić rewolucje u łysego. Widzi trzy stare paryżanki pierwsze co robi wybija w nich szyby na wzór rzucania geslerowej talerz o podłogę. Potem jak się łysy pozbiera, zabiera gościa do getinglizing i zamawia nufki Scanie oraz do Schmidt po naczepy. Pomysł niezły na serial. | |||
~Hycel | Z drugiej strony jednym z postulatów transportowych rewolucji naturalnie musiało by być obsada w 100 % polska. A to niepoprawne politycznie bo pod ksenofobię podchodzi, chyba że w zamian wprowadzić parytet płciowy np zwiększenie liczby kobiet oraz waginosceptykow. | |||
Ł ysy
| Hycel. Po takim wieździe facet dostałby w ryj i po programie. Żadna stacja tego nie kupi. | |||
Ł ysy
| Boże, zaczynam pisać jak kwiat szoferstwa. " po wjeździe" | |||
~Hycel | Łysy ja to wiem. Program musiałby zasponsorować ci te nufki Scanie żeby mieć przyjemność wybicia szyby w paryżanie. Z drugiej strony budżet programu przekroczyłby zyski z oglądalności. Ale takie półroczne wakacje od lizingu? | |||
g-a
| Pisze się "LEASING" | |||
~Hycel | To nie jest polskie słowo które jest w powszechnym obiegu w naszym języku. Dlatego spolszczenia pisowni są dopuszczalne | 1 | ||
~Hycel | Polski odpowiednik to dzierżawa | |||
~kierowca | łysek, frajerzyno wioskowa. Skoro nie potrafisz zrozumieć, że zarobek 100% w 5 lat to jest dobry zarobek, niezależnie od tego czy to jest mieszkanie czy co innego, to jesteś po prostu zwykłym idiotą. Mieszkania owszem podrożały z 400 na 800 tys, ale czy wszystko podrożało o 100%? Skoro tak zayebiście dobrze zarabiasz to dlaczego twoje odpady transportowe ujeżdżają zdrutowane paryżanki? Nie stać cię wieśniaku na porządny tabor? Ba, nawet nie stać cię na zrobienie porządnego placu. Dalej klamoty grzęzną w klepisku jak deszcz popada. | |||
~kierowca | łysek dzbanie. Płoty to ty już podobno wzmacniasz z 5 lat. Dalej uważasz, że kierowcy stoją w kolejkach do pośredniaka. Ile czasu potrzebujesz żeby znaleźć pracownika, o dobrym kierowcy to nawet nie wspomnę, bo dobrzy kierowcy takiego bydlaka jak ty omijają szerokim łukiem. Normalnemu kierowcy wystarczy wykonanie jednego telefonu. A i firmy molochy zaczynają płacić tysiaka za przyprowadzenie kierowcy do firmy. Zgadniesz dlaczego? Nadpodaż kierowców? | 1 | ||
~Hycel | Kierowca. Spokojnie. Pierwszy odcinek transportowych rewolucji będzie u łysego. Ma się poprawić. | |||
~LOGIC | W rolii transportowego Gesller Guru tylko Patryk :) | |||
~Hycel | Patryk nie jest przewoźnikiem więc odpada | |||
~Hycel | Ale odcinek premierowy tylko u łysego, chociaż kmiotek za wybicie szyby zapowiada wybicie zębów po programie. | |||
~K. | s://www. biznesinfo. pl/zbudowali-fabryke -za-200-mln-dolarow- teraz-ja-zamykaja-be da-zwolnienia-grupow e-ms-wzk-221124 O o jaki dobrobyt budują i zwalniaja | -1 | ||
~kiero | W projekcie nowelizacji znalazł się przepis nakładający na właścicieli psów i kotów obowiązkową kastrację z zastrzeżeniem, że nie dotyczy ona psów i kotów utrzymywanych w celach hodowlanych przez hodowców. Stanowić ma o tym art. 9d 1. Psy i koty na obszarze całego kraju podlegają obowiązkowej kastracji, co dotyczy obu płci. | |||
~kiero | Sejm teraz zajęty kastracja psów. | 1 | ||
~!!!iiii | s://www. dw. com/pl/niemcy-bosch- likwiduje-tysi%C4%85 ce-miejsc-pracy/a-70 861788 | -1 | ||
~!!!iiii | Tylko jeden... ? MAO | |||
~LOGIC | Bosch to taki dziad tylko, że z branży produkcji "boschów" a im wiecej dziadów padnie tym lepiej dla czymających... | |||
~Hycel | Najlepiej dla trzymających będzie jak forumowe Dziady padną. Ciężko to zweryfikować czy forumowe Dziady już padły. Aktywność na forum nie pozwala tego określić. Taki łysy to nie wiadomo czy już nie wywiesił białej flagi. | |||
~scan cargo | Ile szkół zawodowych trzeba skończyć aby głosić takie prawdy objawione, ja nie wiem czy wy kończyliscie zawodówki o profilu medyczny kierunek badanie poziomu homogenizacji kory aby pracować wsród kolegów i przyznawać im renty inwalidzkie czy jedyny stopień wyższy jaki poiadacie to ten w skali Wachslera NIech kufa jeden z drugim w końcu sie zastanowi i przemysli podstawowa zasade ekonomi jak działa od wieków : popyt podaż wzrost pensji kierowców i ich rozchwytywanie nie wynika z ich kwalifikacji wybitnosci czy umiejetnosci ale wynika tylko i wyłacznie z tego że nikt tej pracy nie chce wykonywac, znajdzcie mi 1% młodych chłopaków z dużych miast którzy skończyli normalne szkoły maja normalne IQ którzy wpadli na pomysł praca CE w transporcie miedzynarodowym, nawet Patryk to zrozumiał że to praca bez przyszłosci i sa za małe pieniadze w zamian za poświecenie wiec nie macie sie czym szczycic że jesteście rozchwytywani kolejne wszystkie zawody uciążliwe w jakiś sposób i słabo płatne sa obstawiane przez obcokrajowców, wiec rozejrzyjcie sie wokół siebie i zobaczcie ilu w tym zawodzie pracuje niemców norwegów Szwajcarów, tam nikt naprawde chyba że jest ostatnia ofiara życiowa nie pomysli o tej pracy, u nas też sie to powoli dzieje ale jeszcze troche młodych ma zajawke głownie po wsiach bez wykształcenia i kufa dla jasnosci to nie jest obrażanie kierowców tylko próba wyjasnienia że to że w tej branży jak to pisza kierowcy sa rozchwyttywani to nie wynika z ich zajepistosci tylko z faktu że nikt nowy nie przychodzi do tego zawodu, a wdrażanie obcokrajowców z Azji czy byłych republik jest długotrwałe i moga sobie pozwolic na to molochy | |||
~LOGIC | Dodałbym, że spora część tego "rozchwytywania" to nie jest realna potrzeba wynikająca z chęci zarabiania przez przedsiębiorców a "potrzeba chwili" bo leasing z mini ratką się wzieło, jak czymający 2 lata temu stawiał warunki, że będzie czymał tylko w scani nówce... Jak część się wykolei jako wynik powszechnego hamowania gospodarki, to i rozchwytywanie może sie zamienić na kto poczyma taniej... | |||
~scan cargo | Logic ale jesli kierowca napisał że zysk z transportu to 100 % w 5 lat i masa przewoźników to byli kierowcy to pokazuje skad sie wzieła nadpodaż jesli tak myslacych było wiecej, no chyba że miał na mysli jako inwestyce 5 % wpłaty własnej do leasingu to fakttycznie jest to realne, przeciez to nie tzreba być geniuszem żeby szybko policzyć przy 10 nowych zestawach bo autor takie miał na mysli to firma w każdy miesiac roboczy musiała by zarabiać circa 180 tys miesiac w miesiac i tak przez 5 lat | |||
~LOGIC | Matematyka czymających potwierdza fakt że właściwie ocenili siły własne wybierając zawód co opisałeś wyzej | |||
~Hycel | Znowu scan cargo poertolisz głupoty. Mao chętnych do tego zawodu jest przede wszystkim przez drogie kwalifikacje. Prawko plus dodatkowe kursy to koszt około 15 tysięcy. Łatwiej mieli ukryj przed wojna. Pojechał do kraju i kupił wszystkie kategorie za 100 $ Kurs na spawacza trwa jeden dzień, kurs na koparkę, ładowarkę czy wózek widłowy ( mowa tu o zawodach prostych). | |||
~scan cargo | Hycel odpowiem ci tak : pytasz sie znajomego który ci podpisuje ci niezobowiązujacy glejt że go przyjmiesz do pracy idziesz do urzedu i robią ci kwalifikacje i prawko z urzedu jedynie za poprawki płacisz wiec nic nie kosztuje wiem bo kilku kolegom moich kierowców załatwiałem taki glejt | |||
~scan cargo | BTW u nas i w DE też kurs spawacza światłowowdów np trwa jeden dzień :-) |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.