ID: 283042
Branża TSL przed nowymi wyzwaniami, a ogromna część przewoźników jest na granicy wypłacalności
ID: 283042
ID: 283042
Zgodnie z danymi Krajowego Rejestru Długów, sektor transportowo-spedycyjno-logistyczny (TSL) zadłużony jest na ponad 1, 4 mld zł, a do odzyskania od swoich dłużników ma ponad pół miliarda zł. Niestety, barier ograniczających branżę transportową jest znacznie więcej. Oprócz wzrastającej liczby niewypłacalności, sen z powiek przewoźnikom spędzają również nowe regulacje i niepokojące dane.
Zgodnie z danymi Krajowego Rejestru Długów, sektor transportowo-spedycyjno-logistyczny (TSL) zadłużony jest na ponad 1, 4 mld zł, a do odzyskania od swoich dłużników ma ponad pół miliarda zł. Niestety, barier ograniczających branżę transportową jest znacznie więcej. Oprócz wzrastającej liczby niewypłacalności, sen z powiek przewoźnikom spędzają również nowe regulacje i niepokojące dane.
~etransport.pl
Posty (644)
~LOGIC | Przez pewien czas zatrudnienie jest utrzymywane albo z powodu wcześniejszego dynamicznego rozwoju (czytaj zakredytowania sie po same kule) lub nawet w przypadku niezadłużonch firm z powodu (czasowo ograniczonej wiary) że bedzie lepiej. W trakcie hossy dodatkowo czesc ludzi nie znalazła pracownika i musi sie na własnej duppie przekonac, że tak naprawde już nie szuka (w obecnej sytuacji). Jesteśmy właśnie w fazie w ktorej czymacze i inne zawody proste śmieją sie z własnych pracodawców, że są w takiej czarnej D... że nadal "muszą" ich zatrudniać.. Śmiech to zdrowie. Na zdrowie wiec... | |||
~kris | Zeby firmy zwalniały to muszą widziec pogorszenie sytuacji w dłuzszej perspektywie niz 3-6 miesiecy. Jezeli ktos ma wyjatkowe kompetencje albo po prostu firma włozyła srodki w przysposobienie pracownika to nie bedzie go zwalniała zeby za pół roku robic to samo. Wiec skoro VW czy Amica zwalniają tzn ze nie bedzie znaczacej poprawy co najmniej przez rok. | |||
~LOGIC | czyli pierwsze pozbywają sie firmy, które są prowadzone racjonalnie w oparciu o przewidywania konjunktury a ostatnie siłą oderwane przez zadłużenie. Ostatnich czymaczy czymających nówki kierownice skakanek trzeba będzie odrywać za pomocą lebiodek. | |||
~kris | Ale cos trzeba robic a nie czekac na rozwój wydarzeń. Wiec ostroznie ale do przodu. | |||
~Frey | Proponuję zacząć pozbywać się suv-ów oraz pickap-ów. | |||
~K. | O jakim kryzysie piszecie Dopiero był pełen sukces i miało być lepiej Początkiem kryzysu będzie szybki wzrost bezrobocia Nikt nie będzie w stanie utrzymać pracowników Będą albo szybkie upadki albo przejęcia firm i nowe rozdania z nastawieniem na redukcję etatów Żaden bank instytucje finansowe nie padną a padną tylko firmy i pracownicy bo to najmniej szkodliwe dla gospodarki I powiedzą że firmy były źle zarzadzane | |||
Ł ysy
| Jacek -sraka. Chrzanowski przygłupie, na mój temat musisz wymyślić nową bajkę, Ta jest już ograna. Co do twoich nakazów płatniczych wystarczy na odpowiedniej stronie wpisać twoje nazwisko. Wyskoczy pełna lista. Pacynka, ogarnij się. | |||
Ł ysy
| Chrzanowski przygłupie, jakie czasy tworzą takie q/rwy jak ty? | |||
~scan cargo | Wow jestem pod wrażeniem Jacka dzis w końcu coś naprawde sesnownego na temat i co dało sie czytac, choć nie obyło sie bez wstawek ale pomijam - to nie jest sarkazm, za dziś ci sie szacun należy, tak jakby 2 JK tu pisało na jednym koncie dr Jekyll i mr Hyde | |||
~kris | A driver dalej o armagedonie. | |||
~Remik | Logic piszesz o vw, że likwiduje fabryki ale nadal szuka pracowników za 27euro/h wyjaśnisz mi to? | |||
~!!!iiii | Też mam dysonans poznawczy albo ktoś się włamał na konto JK. | |||
~!!!iiii | Remik tak samo jak Koimex odebrał niby 100aut SCANIA. Zapytaj Fraya jak to możliwe. | |||
~Remik | Wykrzyknik jakbyś nie wiedział to Niedersachsen (dolna Saksonia) ma udziały w vw I noe da mu zbankrutować. Tak jak pisałem bedzie ratowanie firmy. | |||
~!!!iiii | Nikt nie powiedział, że zbankrutuje a udziały lub część zakładów zawsze można sprzedać jakiemuś BYD lub BAIC. DB jest chyba bardziej upaństwowione a jakaś część jednak jest na sprzedaż. VW nie jest wpisany do niemieckiej konstytucji a gospodarka niemiecka naprawdę jest mocno poobijana. Wiem tego nie widać na autostradach, w marketach czy mikro budowlance. | |||
~LOGIC | Remik sam sobie to wyjaśnij... pewnie potrzebuje sie pozbyc 10 tyś niepotrzebnych i szuka kilku na mniej popularne zawody... Zawsze jednak liczy się różnica A - B do zwolnienia do przyjęcia... Po prostu cześć juz niepotrzebnych brygadzistów nie przyjme oferty koserwartowa powierzchni płaskich | |||
~K. | Ja nie mówię o tym co piszą tylko jak wygląda sytuacja A mianowicie towaru drożej się sprzedać nie da ceny usług też nie pójdą w górę a jedynie rosną koszty Podatki od śr transportu Podatki miejscowe o kolejne 15% ZUS od nowego roku i takue tam składowe Ale przedsiębiorca Kris tego nie liczy Wiele firm ma tak napięty sznurek na szyi że bardziej się nie da Zamowien na produkcję tez nie przybywa Więc jak już to trwa 30 miesiąc to na co mamy liczyć Teraz przykład z mojego podwórka Zakład 350 pracowników sytuacja od sierpnia Dwa tygodnie zakład zamknięty od września 4 dniowy tydzień pracy Od przyszłego tygodnia 3 dniowy Częśc pracowników siedzi na przestoju cześć pracuje Jak długo właściciela będzie stać na utrzymanie tylu ludzi? A że to mój znajomy to mówił wprost 1 zmiana max 70 osób powinno zostać | |||
kukuu
| Tego pasywa z Ząbek na bezrobocie, i niech żre kiełbaskę dla pieska | |||
~kris | Driver to ze jestes de. bilem to kazdy wie. Ale z tego nie wynika ze inni równiez sa de. bilami i nie potrafia liczyć. | |||
~K. | Zobaczymy jak będziesz cwierkal jak będziesz płacił 10000 zł miesięcznie pracownikowi za samą gotowość do pracy Pomnóż to przez ilość A taki okres nadchodzi Nie takie tygryski jak ty już się uginają pod presją stałych kosztów | |||
~kukuu | Dajcie już spokój forumowe barany, ja przy 15 autach na nic nie narzekam. Proponuję wam jeszcze więcej jeździć z trzeciej ręki lub za zaniżone frachty. I możecie tam gadać o waszych znajomych itpitd, ale najwyraźniej wasi znajomi lubią stać za wami | |||
~K. | Kris mam wrażenie że Ty chyba jesteś ponad systemem Nie masz kosztów stałych nie wiesz ile goli państwo I ile będzie golić więcej A jak to pogodzić ze spadająca rentownością To chyba cud u Ciebie jakiś następuje | |||
~kukuu | Ja osobiście czekam jak pozamykacie te swoje dziad firemki, trzymaczy zrobi się za dużo a wtedy przy takich samych stawkach oraz kosztach obetnę dniówki trzymacza do 300zł i te gamonie nic nie zrobią bo nie będą mieli dokąd pójść. Najbardziej siemieszny jest lysy. Mam wrażenie że to jakiś forumowy trol który ma na celu wywołanie fali wpisów i kliknięć na stronie | |||
~K. | No tak zakład przynosi dochody od 3 miesiąc Bo 3 tys ton przerobionej stali na miesiąc Zamówienia spadły do 500ton Normalnie szał zysku | |||
~kris | Driver a gdzie ja pisze ze nie mam kosztów stałych ze nie płacę zusu? Albo ze rentownosc nie spada? Spada ale poki nie spadnie do zera to nie widze powodu zeby rezygnować z działalności. Twój kolega równiez nie zamyka firmy tylko dostosowuje sie do bieżącej sytuacji. | |||
~kris | Nie kazdy moze wejsc w swiadectwa energetyczne albo w montaz tachografów. Nie kazdy jest taki bystry jak ty zeby zarabiac na bitcoinach. | |||
~K. | Ja tylko mówię o sytuacji jaka następuje Jesteśmy wszyscy w pułapce między kosztami a możliwościami ucisnieci jak kolek wiadomo gdzie Sytuacja nie sprzyja pracodawcy A pracownicy za sprawą państwa nas pogłębiają To robi się już nie ciekawe Rosnące koszty a spadająca rentowności nie pomaga Utrzymasz pracownika który wychodzi ci na minusie? Ile 2 3 miesiące A potem? Dziwisz się ze jest lepiej ogłosić upadłość lub sprzedać to i zacząć w nowej spółce z inną nazwą? | |||
~K. | Czemu codziennie piszą o upadłościach? Bo to najlepszy sposób na szybkie cięcia kosztów I zaczynasz od nowa z taką ilością jaka ci pasuje Na restrukturyzacji można zarobić ok 30-40 % wierzytelności firmy W życiu lepiej nie wyjdziesz z biznesu Ktoś jak ma kredyt spłaca sam kapitał zero odsetek i to jeszcze w dłuższym okresie To na co się kopać | |||
~kris | Ty masz system 0-1. ALbo zysk albo strata. A ja widze stan posredni. Mniejszy zysk. I wiele firm równiez. Stad jakies redukcje zatrudnienia a nie zamykanie firmy. | |||
~LOGIC | Kris pytanie tylko, czy ogólna sytuacja, nie bedzie szła w kierunku zmniejszającego sie zysku, który nieuchronnie zamieni sie w strate, będącą wynikiem działania dynamicznie się rozwijających.. Ci ostatni zamienią sie w dynamicznie nie myślący nie liczący i biorący wszystko bo koła się muszą kręcić... |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...

Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.