Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Polscy kierowcy starzeją się, a braki kadrowe powoli wykańczają branżę

ID: 282763


Sektor transportu drogowego w Europie stanął w obliczu poważnych problemów związanych z brakiem kierowców. W chwili obecnej Unii Europejskiej brakuje aż 500 000 kierowców zawodowych, co znacząco wpływa na funkcjonowanie całej branży, w tym w Polsce.

~etransport.pl

Wątek dotyczy tej informacji prasowej

Posty (199)

~Wsldek
Więcej zakazów! Zakazać wazystkiego. Bardziej wnikliwe kontrole najlepiej co 50km. Wydłużyć korki na granicach. Zakazać parkować. Zakazać wjazdu do miast wszystkich. I będzie lepiej.
~Janusz
To ja już sobie wyobrażam co by było gdyby nagle znalazło się te brakujące 500 000 kierowców...
Pauzy to chyba byśmy na pasach awaryjnych autostrad kręcili
~Rysiu
Proste. Odx1listopada każdy inspektor policjant będzie miał nie jak do tej pory 28 dni do tyłu tylko 60 dni i za każdą nawet drobną nieprawidłowość MANDAT MANDAT MANDAT i to ma zachęcić ludzi do tej pracy!!! Jak się jest traktowany jak przestępca!!! Bo przekroczył o trochę czas jazdy czy pracy!!! To jest chory system i cały czas idzie do pełnej inwigilacji. Nienawidzę tych biurokratów co to wymyślają żeby im chleba na stole kiedyś zabrakło za te krzywdy które kierowcy a także przewoźnicy przez nich maja
~Drogowiec
Młodzi czytają jakie kary wali ITD i mają ten fach w trzech literach. Kierowca to już nie wolny człowiek to chodzące a raczej jerzźące paragrafy
~Pan Szofer
Kierowcy są ale niech szefy z małej litery bo z dużej trzeba zasłużyć. Niech zaczną płacić a nie udawać że się płaci. Ile godzin kierowca spędza e pracy a za ile ma zapłacone... Czas robić rząd i... Szkoda życia tylko zmarnowanego przez kierownice. Nie polecam...
~Geju
Uważam, że Parlament Europejski powinien w trybie pilnym przyjąć ustawę pozwalającą kierowcy wykonującemu transport międzynarodowy pojazdem ciężarowym na zalatwianie potrzeb fizjologicznych w miejscu parkowania pojazdu. Konkretnie, Po pierwsze Primo, jeżeli kierowca pojazdu ciężarowego uzna iż toaleta na drogowym parkingu nie spełnia sanitarno-higieniczn ych wymogów to może bez żadnych konsekwencji finansowo - karnych załatwić swe fizjologiczne potrzeby, zachowując dyskrecję, w miejscu parkowania pojazdu. Po drugie Primo, jeżeli kierowca pojazdu ciężarowego uzna iż cena za korzystanie z toalety na parkingu drogowym jest zbyt wysoka i tym samym nie adekwatna do jego zarobków, może bez żadnych konsekwencji finansowo - karnych, z zachowaniem dyskrecji załatwić swe fizjologiczne potrzeby w miejscu parkowania pojazdu. Po trzecie Primo, jeżeli kierowcy wykonującemu prace związanie z załadunkiem bądź rozładunkiem pojazdu zakazane zostanie skorzystanie z toalety na terenie firmy gdzie wykonywana jest praca to kierowca może bez żadnych konsekwencji finansowo-karnych oraz bez zachowania dyskrecji załatwić swe fizjologiczne potrzeby w dowolnym, wygodnym dla niego miejscu na terenie firmy. Dodatkowo pracownik firmy zobowiązany będzie do posprzątania i dezynfekcji tego miejsca. Wniosek został przetłumaczony na kilka języków i wysłany do Ministerstwa Transportu, skąd następnie trafi do odpowiedniej komisji w Parlamencie Europejskim. Zaznaczam, że mamy pełne poparcie Pana Premiera RP, Pana Prezesa PIS, Komendanta Głównego Policji i ITD oraz Ojca Dyrektora. Pozdrawiam serdecznie wszystkich szoferów, Geju.
~Kierowca
Głupoty piszecie i jeszcze w komentarzach ludzie przytakują gdyby brakowało kierowców to by nie było problemów z ładunkami problem jest w tym że duże firmy co roku zwiększają flotę i dlatego jest brak kierowców a za ładunki płacą grosze bo tyle jeździ aut
szatan
Ciekawe że brakuje pół miliona kierowców, a towarów w sklepach nie brakuje, budowy nie stanęły itp. Najwyraźniej przewoźnikom marzy się powrót czasów gdy na jeden etat było 10 kandydatów, mogliby znów zatrudniać na czarno, lub część etatu i robić eliminacje. Chcecie powrotu starych dobrych czasów? Na początek postulujcie przywrócenie dawnego prawa, łącznie z taryfikatorami. A jeśli wywalczycie masową imigrację i prawka dla nich za friko, to sami zainwestujemy w zestawy aby wsadzić w nie jakichś Papuasów i pewnie wtedy znów zaczniecie płakać że trzeba ograniczyć liczbę wydawanych licencji...
tagoo
No jak to brakuje kierowców.

Pan Łysy CV pali w kominku i szczuje wilczurami od płotu...

Nie może opędzić się od swołoczy...
~nadaje i po co
facjata jest tak atrakcyjna że zajął się nią kot
~Kierowca
Tak czytam i same narzekania, kupcie sobie zestaw, ubezpieczenie, ocp na towar, wykupcie dostęp do giełdy itp. i zobaczymy jak długo pojeździe na swoim. gdzie stawki coraz gorsze przez spedycję i dlatego gie terminy płatności, a opłacić musisz w terminie zobowiazania. Kazdy by chciał. zarobic, być codziennie w domu, ale nawet mając pracę na miejscu i tak narzekają, że źle. Stoje w tej chwili w Belgii na stacji, a. jutro do UK, udało mi się znaleźć miejsce, wolał bym być w domu, ale bez pracy nie ma kasy, nie jestem imigrantem ani przybyszem ze wschodu, którzy dostają pieniądze za nic. a państwo zabiera pracującym coraz więcej, tylko ilu z Was wie ile pracodawca odprowadza za pracownika?A kierowców będzie u nas brakować bo państwo chce zaostrzyć przepisy i znów punkty na 2 lata, 20 punktow tylko i za przekroczenie prędkości nie na 3 msc a na chyba rok. a ciężko u nas się jeździ. pozdrawiam.
tagoo
Kroczy uśmiechnięta Polska Tuska...

Również pozdrawiam...
~Łuki
Prosta rada cwaniaki z itd na prawko c+e i już można zasilić braki kadrowe niech bohaterowie pokażą jacy są pracowici i jak to smakuje po drugiej stronie lustra. Powinniśmy jako zawodowi kierowcy dostać możliwość przejścia na emeryturę wcześniej niż panowie z górniczej branży. Pracujemy ciężej dłużej i w ciężkich warunkach których nikt nie docenia do czasu gdy brakuje towarów.
~Jarek
A kto przy zdrowych zmysłach będzie chciał taka pracę w której jesteś karany za wszystko. Jeżeli podczas kontroli drogowej nie dostałeś mandatu - oznacza to tylko jedno że zostałeś źle skontrolowany. Nie liczy się profesjonalizm że jeździsz już 20 lat i nikomu włos z głowy nie spadł. Chcą zabrać prawo do jazdy pod byle pretekstem podwyższając co raz jeszcze kary gdy tylko jakiś ćpun w Warszawie kogoś rozjedzie.
~pks poland
Dzisiaj idziesz do normalnej pracy na 8 godzin i masz około 5000 netto. Wolne weekendy, święta i nic Cię nie interesuje. Spokój umysłu i ciało z żoną swoją lub cudzą zadowolone.
Praca w transporcie się po prostu nie opłaca. Trzeba by brać za to 20. 000 netto ale nikt tyle zapłaci.
~Leon
Spokojnie nikogo nie zabraknie. Nie panikujcie. Kierowców brak a firmy płacą słabo to o co tu chodzi. Stawki za km marne a brak przewoźników to o co tu chodzi. Wziąć się za firmy spedycyjne które nie mają własnego transportu a wygrywają przetargi na wywozy. Kiedyś jak startowaliśmy w przetargu o jakąś robotę to musieliśmy się wykazać że mamy swoją flotę. To jest prawidłowe, nie lamus z laptopem w wynajętym mieszkaniu a później kasy brak.
tagoo
Leon prawda.
Wiele lat temu pisałem już, żeby przewoźnicy nie brali roboty od złodziejskich spedycji krzaków.

Wystarczyłby miesiąc i wszystko upadło by na pysk.
tagoo
A jak tam idzie celebrytom transportu pod ADAREM?
Ile aut im przybyło?
~Marcel
Ludzie kto ma jeździć i jak? Mandaty za wszystko, punkty za wszystko opłaty i kary za wszystko zabieranie prawa jazdy za cokolwiek. No kto normalny będzie tak pracował?
~Szymon_p
Tymczasem wszyscy, wszędzie, mają wyje*ane na kierowców, traktują ich jak śmieci, jedyne o czym myślą, to jak ich obciążyć za wszystko i jak najmniej płacić, a tak w ogóle to niech spier*alają, bo tylko wszystkim przeszkadzają i ciągle czegoś chcą. Na przykład, ostatnio, w Rumuni, firma źle mi wykupiła winietę. Kara: 5650 lei (około 5000 PLN) - na kierowcę, nie na firmę. A to nie jest maks. Pół godziny po zakazie przyjdziesz na granicę: 500 euro i kilka godzin na komisariacie (Węgierskim). I tak można długo wymieniać.
~Micha
Jeździłem nie tak dawno u dziada co urlop nalicza z kilometrów. I ma być dobrze. Ale temu dziadowi już dużo czasu nie zostało by się zwinąć. I iść zrywać jabłka w Grójcu
~K.
3 z 10 niech zostanie i każdy będzie miał lepiej
~K.
Panowie Zobaczycie życie na bezrobociu to wam się życie ustabilizuje Kładźcie lachę na dziadow czym się przejmujecie
~Beduin
Jestem kierowcą od 25lat mój tata jeździł wujek jeździł brat jeździ i ja też pieniądze wszystkiego nie załatwia żeby coś robić trzeba lubić
tagoo
No to sobie lub...

Też zaczyna mnie wszystko denerwować i mdlić...
~Terefere
~Beduin
"Jestem kierowcą od 25lat mój tata jeździł wujek jeździł brat jeździ i ja też pieniądze wszystkiego nie załatwia żeby coś robić trzeba lubić"
Rozmnożyłes się i dobrze wychowałes swoje dzieci?
Bycie kierocwcą za komuny, lub w latach 90-tych to było co innego niż po wejściu polski do UE.
Dziwne, że twój dziadek nie jeździł, chyba że dziadka nie pamiętasz...
~Terefere
~Kierowca "Głupoty piszecie i jeszcze w komentarzach ludzie przytakują gdyby brakowało kierowców to by nie było problemów z ładunkami problem jest w tym że duże firmy co roku zwiększają flotę i dlatego jest brak kierowców a za ładunki płacą grosze bo tyle jeździ aut"
To po cześci prawda. Zawód kierowcy jest wymagająca praca fizyczną, w której s powodu warunków pracy stosunkowo szybko traci się zdrowie, stąd jest duża rotacja związana z rezygnacją z zawodu s powodów zdrowotnych, powodów rodzinnych, z powodu zmiany opracy na taką na miejscu np. na cieczówce lub PGR... przyczyn jest dużo. Latem i jesienią potrzeba więcej kierowców niż zima i wiosną - flutuacje sezonowe.
Młodzi nie chcą się garnąc do tego zawodu z oczywistych względów, to nie są lata komuny że ludzie myślą że zawód kierocy to jest coś super bo podróże, pieniądze, panienki, różne machlojki i kradzieże. Prestiż zawodu kiercowcy zawodowego szoruje po dnie.
~Terefere
Ba! Kierowca jeśli śpi w kabinie, na silniku (:) to nie pracuje na 2-3 etatach tylko conajmniej na 4 bo śpi w pracy. Jaki magazynier, nauczyciel, kopacz rowów, oprator śpi regularnie dzień w dzień w miejscu pracy, przecież to patologia. Niektórzy ze wsi wychowani w kulcie zapiedolu przymkną na to oko bo na wsi miałby gorzej, ale ludziom z miasta lub podmiasta bez ziemi dziwię się.

Czy lubienie bycie poniżanym jest czymś normalnym czy wymagało by w XXI wieku wizyty u psychologa i konkretnej terapii - dlaczego w życiu codzinnym dlaczego chcę być nikim? Czy to lubię czy to międzypokoleniowa trauma, przekleństwo pariasa.
~K.
Rzywistosc was wyzwoli Wszędzie zwolnienia przestoje bankructwa Pod choinkę większość z was straci pracę kierowców Poczujecie ulgę spokój Bo przez kolejne lata nikt z was pracy nie znajdzie
tagoo
K. przestańcie już straszyć !!!

Stracimy, to stracimy.
Poszukamy innego zajęcia.
Pracy nie ma tylko dla tych, którzy nie garną się do pracy.
Zawsze jest od ręki, jeśli ktoś jej na prawdę szuka i chce pracować.
Z głodu nikt z nas nie umrze i bieda nikomu nie zajrzy, jeśli sobie sami na to nie pozwolimy.

W wielu przypadkach może wyjdzie wielu z nas na zdrowie, bo wreszcie odbuduje więzi rodzinne, które z oczywistych okoliczności zostały mocno zaniedbane.
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 3.15.228.4

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels