ID: 282763
Polscy kierowcy starzeją się, a braki kadrowe powoli wykańczają branżę
ID: 282763
ID: 282763
Sektor transportu drogowego w Europie stanął w obliczu poważnych problemów związanych z brakiem kierowców. W chwili obecnej Unii Europejskiej brakuje aż 500 000 kierowców zawodowych, co znacząco wpływa na funkcjonowanie całej branży, w tym w Polsce.
Sektor transportu drogowego w Europie stanął w obliczu poważnych problemów związanych z brakiem kierowców. W chwili obecnej Unii Europejskiej brakuje aż 500 000 kierowców zawodowych, co znacząco wpływa na funkcjonowanie całej branży, w tym w Polsce.
~etransport.pl
Posty (199)
tagoo
| Bycie kierowcą dużego smoka, to nie jest być nie być kierowcy ! Natomiast nie mieć kierowców, to jest być nie być firmy transportowej !!! | |||
tagoo
| Zaprzeczysz... ? ! | |||
jacek-kuba
| driver -na Netflixie jest nowy film Polski- Napad z Olafem Lubaszenko. Obejrzy pierwszą minutę proszę. Jak ładują krasnale. Zrozumiesz wówczas swój problem. | |||
~Aro | Bardziej karać, bardziej zaostrzyć przepisy dla kierowców, bardziej wymyślać głupie bezsensowne kary, a wrócimy do średniowiecza i będziemy towar dowozić na osiołkach. Mój syn zdał teraz CE, odradziłem mu podejmowania tego zawodu, robi teraz pełen zestaw uprawnień na wózki widłowe i idzie do pracy na magazyn. W Polsce to już strach wsiadać do osobówki że Cię zaraz ukarają a co dopiero do ciężarówki. | |||
~Hycel | Leon 24 godzin temu Spokojnie nikogo nie zabraknie. Nie panikujcie. Kierowców brak a firmy płacą słabo to o co tu chodzi. Stawki za km marne a brak przewoźników to o co tu chodzi. Wziąć się za firmy spedycyjne które nie mają własnego transportu a wygrywają przetargi na wywozy. Kiedyś jak startowaliśmy w przetargu o jakąś robotę to musieliśmy się wykazać że mamy swoją flotę. To jest prawidłowe, nie lamus z laptopem w wynajętym mieszkaniu a później kasy brak. Sory panie Leon ale piszesz pan głupoty Spedycję bez taboru są elementem niezbędnym w funkcjonowaniu transportu polegające na kojarzeniu przewoźnika z kontrahentem. Swoją drogą kontrahentami korzystającymi z usług transportowych są firmy prywatne a mimo to wybierają spedycję bez zaplecza taborowego? Dlaczego? Działają na niekorzyść własnej firmy polegającej na paraliżu łańcuchów dostaw? A może te spedycję są profesjonalne prowadzą wywozy od klientów sprawnie i bez opóźnień? | |||
~LOGIC | o tym z jak dramatycznymi brakami kierowców mamy do czynienia świadczą głównie (gwałtownie rosnące? :) ) ceny przewozów na rynku, które powodują masowe zamykanie sie firm lub ich bankructwo (firm transportowych) Wiec to są typowe parkingowe bajdurzenia, żeby poczuć sie lepiej. Jesteście bohaterami i solą tej ziemi... | |||
~K. | Fiat wstrzymuje produkcję w całej Europie Do tego będą potrzebni kierowcy? I w innych zakładach że wstrzymana produkcja będą potrzebni pracownicy i kierowcy? | |||
~Hycel | Srayver idioto. Fiat wstrzymuje produkcję a Chiny zalewają świat tanimi elektrykami. Niektóre z nich są lepsze od niemieckich marek. Patrz realnie na spadek konsumpcji a nie że jakaś firma zamyka produkcję. Co nas Polaków obchodzi włoski fiat? Tyle że gdzieś w Polsce składany jest segment A tego pojazdu. Bardziej skorzystamy na wpuszczeniu do europy tanich chińskich do tego jakością przewyższających pojazdów niż plakaniem nad zamknięciem fióta | |||
~Hycel | Realne problemy z jakimi się teraz musimy zmierzyć to deficyt budżetowy. Nie tyle zjawisko samego deficytu co rozwiązania dlugoplanowe tego problemu zaproponowana przez platformę i zielony ład narzucany przez Europę. Za 5-10 lat migracja za pracą w kierunku Europy zachodniej może być mało opłacalna. Azja stanie się atrakcyjniejsza o ile nie postawią tam nowej żelaznej kurtyny. | |||
~LOGIC | Hycel... mamy 2 przeciwstawne tendencje... 1 z nich firmom sie coraz mniej to wszystko opłaca, i to nie ważne, czy mowa o produkcji fiata, czy samego transportu itd 2 pracowników chętny pracować brak a tym bardziej nie śnić o coraz wyższych zarobkach. Jedni i drudzy uwikłani w wiekszości kredyty. Jedna ze stron uważa, że w ślad za brakiem opłacalności, ostatecznie logika zwycięży i zacznie rosnąć bezrobocie. Druga ze stron uważam, że padający na ryj przedsiebiorcy będą sie zasilać bocianami żeby sprostać wymaganiom pracownika, na ktorego pracy i tak nie zarabiają. Historia rozsądzi, kto miał racje w tym sporze... | |||
~kris | A wystarczyłoby zlikwidowac socjal. I kto nie pracuje umiera z głodu albo rodzina go utrzymuje. Oczywiscie w skali całej europy bo inaczej zaraz by uciekali do innego kraju. | |||
~driver | No patrz Hycel Ty wg nie masz pojecia ile firm i zakładów dostarcza czesci z Polski do Fiata | |||
~driver | Widzisz mnie akurat dotyczy los fiata ponieważ czesc mojej pracy przewozowej polega na wożeniu podrobów do produkcji | |||
~kris | No to wiadomo co masz robic. Auat do zyda, a kierowcom wypowiedzenia z usmeichem na twarzy. I juz nie musisz czekac do stycznia. | |||
~driver | Widzisz Kris jak moje słowa sie sprawdzają Ja juz dawno wiedziałem ze tak bedzie Ty jeszcze myslisz ze jest GIT A tak na spokojnie wykluczam zbedne koszty I to jeszcze potrafie tak zrobić aby kierowca podjął tą decyzje sam W styczniu Ty juz takiej szansy miał nie bedziesz Oni Ci pojda na L4 i przez 1, 5 miesiaca bedziesz płacił za nic | |||
~kris | Dawno wiedziałes a trzymasz auta do stycznia. Po co? | |||
~Hycel | Srayver ale na tym polega wolny rynek że na miejsce fiata wejdzie jakiś chiński odpowiednik. Kto wie może Chiny wykupią fiata. Mało kto zdaje sobie sprawę ale cały niemiecki Vag od zakończenia wojny należy do forda. A udziałowcem w niemieckim przemyśle motoryzacyjnym jest blac rock i vangard. Z tym że kapitał państwowy jest wysoki. Nawet Niemcy w parlamencie europejskim są za zniesieniem cła na tanie chińskie elektryki. Polska za to dzielnie broni przemysłu motoryzacyjnego. Dzisiaj srayver wozisz fióta jutro możesz wozić coś made im China o ile konsumpcja drastycznie nie spadnie | |||
~kris | Niemcy są przeciwko cłom bo w zamian dostana mozliwosc sprzedawania mercedesa i bwm w chinach. I wiecej na tym zarobia niz sprzedajac elekryki w europie. Dlatego taki ruch wykonali. Połozyli laskę na europie. | |||
~Hycel | Niemcy bardzo dobry ruch wykonali a Polacy w zamian za obronę europejskich marek dostaną cła na eksport produktów mleczarskich w Chinach. | |||
~kris | No zaje. biste ruchy robia niemcy. Rozkładaja przemysł europejski, sprowadzaja murzynów w zamian za koraliki. Przeciez za 10 lat chiny wypier. dola VW i Bayera | |||
~kris | Chociaz my jestesmy w dobrej pozycji. Jak sie jest na koncu to przy odwrocie jest sie pierwszym. Polska powinna szybko sie przeorientowac na chiny zanim na wegry i serbia wyprzedzą | |||
~Hycel | To przez politykę klimatyczna i socjalna a nie zniesienie ceł na chińskie samochody. Tak ogólnie elektryczne auta nie byłyby potrzebne gdyby nie niemieckie lobby klimatyczne. | |||
~Hycel | Kris. my to mamy wyjątkowego pecha. Po 1945 roku nie z własnej woli znaleźliśmy się po wschodniej stronie kurtyny a teraz na własne życzenie pchamy się do skansenu. Zawsze mamy ustruj komunistyczny. Najpierw komunizm czerwony a teraz zielony eurokominizm | |||
~kris | Teraz teoretycznie mozemy zdecydować. | |||
~kris | Ale słyszę ze sikorski mowi ze jak bedziemy musieli wybierac to wybierzemy usa. Czy to jest polski minister? | |||
~driver | Kris w styczniu bedzie GIT | |||
~kris | I dlatego trzymasz auta do stycznia? | |||
~LOGIC | Paradoksalnie, w styczniu może być git. Ktoś ma pomysł, dlaczego tak mało ludzi wymieniło dotychczas tachografy? | |||
~driver | auta bede trzymał Ale bez kierowców ; ) Kierowców od wiosny cos sie wezmie moze Albo i nie | |||
~kris | Bo czekaja czy moze przesuną termin. Ewentualnie czekaja na wyniki przetargów. A moze byc tak ze chcą wymieniac flote i czekają na dobra cenę a jak kupisz w aso to moze w cenie dorzucą tachograf. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.