Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Polscy kierowcy starzeją się, a braki kadrowe powoli wykańczają branżę

ID: 282763


Sektor transportu drogowego w Europie stanął w obliczu poważnych problemów związanych z brakiem kierowców. W chwili obecnej Unii Europejskiej brakuje aż 500 000 kierowców zawodowych, co znacząco wpływa na funkcjonowanie całej branży, w tym w Polsce.

~etransport.pl

Wątek dotyczy tej informacji prasowej

Posty (32)

~kat
Aby zachęci nowych kierowców należy: zmniejszyć ilość parkingów, zwiekszyć kwoty mandatów i punktów, wydłużyć czas przebywania w kabinie do systemu 5lat na 1tydzień w domu, zlikwidować urlopy, obciążać kierowców za wszystko, wprowadzić możliwośc jazdy na 2 karty, wymontować miejsce odpoczynku z ciężarówki,
~Turfir
W pobliskim zakładzie pracy, na miejscu przeliczając na godziny pracy zarabiać się więcej, można robić fuchy, remonty, bawić się z bliskimi, brać wolne jak się podoba, nie ma ryzyka katastrofy w ruchu lądowym, kradzieży, pobicia, wychowa się dzieci, koszta życia są niższe, zdrowie na miejscu mniej się psuje, organy mniej się zużywają.
Praca na saksach nie jest dla każdego.

Dodam że większość kierowców ma rys niewolniczy polegający na frajerzeniu się przez co robiąc to samo coraz mniej zarabiają.
~Turfir
Z drugiej strony pracodawcy powinni mieć żal do zastraszanych przez marketing kobiet że nie urodziły zasobów taniej siły roboczej.

Gdzie jest Twój pracownik? Zwyczajnie nigdy się nie urodził.
~Turfir
Z UE robi się skansen Chiny, USA konkurują na polu zaawansowanych technologii m. in. w tych krajach jeżdżą autonomiczne taksówki a u nas?
U nas niedługo może zabraknąć prądu bo odchodzimy od węgla, elektrownie węglowe są stare a na elektrownie atomowe nie mamy pozwolenia od Rosji i Niemiec.

1

~Kiero
Jak zaczynałem pracę w transporcie na początku pandemi to zarabiałem więcej od wszystkich moich znajomych. W tej chwili wszyscy, których znam zarabiają podobnie lub więcej ode mnie w różnych branżach na miejscu w Polsce, będąc codziennie w domu. Jestem na wypowiedzeniu w tej chwili, wracam na produkcję, nie będę przedłużał ważności prawka, ani wyrabiał nowej karty kierowcy, bo szkoda pieniędzy. W firmie, w której pracuje zostali już tylko Ukraińcy i Białorusini oraz w niewielkiej liczbie Polacy, którym zostało np. rok do emerytury. Napiszę krótko, praca w transporcie już się nie opłaca, to jest w tej chwili robota dla frajerów, którym nie przeszkadza, że są dymani xD.
~Michal
Sobota rano parking na wysokości Aachen zawalony zapomnij ze zaparkujesz na week w miarę cywilizowanym miejscu. Kolejka do prysznica 4 kierowców przedemna. Ostatna przerwa brak prysznica bo remont. Ciągła gonitwa, czekanie na roz i zaladunkach. Kasa nieadekwatna do przerracowanych godzin. Zapomnij o urlopie lub chorobowym bo przecież auto nie może stać. Losowy dzień wolny np. sprawy prywatne w urzędzie to jesteś najgorszy pracownik bo jak to że ty chcesz wolne. Za niewykorzystany urlop też ci nikt nie zapłaci. Także jeszcze więcej gonitwy mniej parkingów, zero socjalu, droższe mandaty i będzie nam wszystkim lepiej.
~lolo
niech sciagaja z zagranicy !! dziady i tak juz wiedza ze i ci z zagranicy są informowani o tym jakie praktyki stosują - obiecanki cacanki 500 dniowki, kilometrówki albo % od frachtu a umowy na najnizszą krajową pfffffffffffffffffff f !! dziady mają upadać albo płacić wszystko w całości w umowach brutto !! skonczyło sie oszukiwanie kierowców
jacek-kuba
W Polsce będą głównie ukrainskie firmy transportowe. Pracownikami będą ukraińcy i nasze dziady -które dostają szpica z rynku, Ponieważ z zasady nie maja wykształcenia i nic nie potrafią -zostaną u swoich braci ukrainców, których tu ściągali, dawali im mieszkanie, załatwiali im dokumenty, Dżesiki dziadów ich gościły, karmiły -to w końcu ich bracia, przyjaciele i najlepsi pracownicy. Pamiętacie jak dziady wyły jacy wspaniali są ukraińcy? jak ich szanują i cenią. Dziad zarżnął Polski transport, siebie i kraj. Pamiętajcie -dziad to największa zaraza, wróg Polski i Polaków. Dziad musi odejść. Największą ohydą jest bolszewia i nasze dziady, których korzenia wywodzą się z cccp, zsrrr później przez pzpr, ub, sb aż do -po, sld, 3 drogi i satelit.
~nadaje i po co
i tak jest za dużo chętnych na tego typu pracę
~Patryk pogromca dziadow
Też myślę że wszystko się odwróci i dziad transi będą jezdzili po 8tyg w ukraińskich ciezarowkach bo inaczej mogą jeszcze papierki zbierać albo czyścić toalety bo nic innego nie umie

1

~Driver
Żeby kierowcy byli chętni do pracy w transporcie należy zacząć uczciwie placic na konto całość oraz na umowie a nie najniższa, pełno płatne urlopy oraz pełno płatne ryzyko zawodowe czyli warunki szkodliwe typu stres niewysypianie się zwracanie uwagi na bandytów z osobówek którzy wpychają się na siłę powodując wypadki i nic za to nie mają zaś kierowcę ściga się na każdym kroku jak jakiegoś bandytę
~Piotr
Po co wyzywać kogoś od dziadów... ?
Nie pasuje komuś ta robota to na taśmę do fabryki i nie będziecie uciśnieni PANOWIE kierowcy

1

~Urząd Pracy
W tym zawodzie osoby pracujące w latach 80-90, dorobiły się przynajmniej czegoś. W dzisiejszych czasach, zawód ten z powszechniał, dostępny jest dla każdego, a co najgorsze, zarobki nie adekwatne do ryzyka i charakteru pracy. 2 osoby pracujące w rodzinie prawie tyle samo zarobią, co 1kierowca
~Terefere
"2 osoby pracujące w rodzinie prawie tyle samo zarobią, co 1kierowca"
Co 1 kierowca pracujący po 13-15h na dobę zjeżdżający do domu na weekend (24-45h tyle wynosi weekend z tankowaniem, papierologią i dojazdem) co 2 tyg, co 3 tyg lub pełna zagranica.
Kierowca pracuje na 2-3 etatach gdyby zarabiał jak osoba pracujaca 6-8h to na kamiona i życie w izolacji społecznej nie byłoby w ogóle chętnych.
~Terefere
Mam plan na większą liczbę kierowców...
Nauczyciel by zaprosił starego kierowcę do szkoły, on by opowiedział jak wygląda praca w zawodzie. Opowieść starego szofera albo by zachęciła chłopaków do zawodu, albo zachęciła do wytężonej nauki i chęci ukończenia dobrych studiów żeby nie być smutnym, samotnym biedskiem i dziadem.
~Wsldek
Więcej zakazów! Zakazać wazystkiego. Bardziej wnikliwe kontrole najlepiej co 50km. Wydłużyć korki na granicach. Zakazać parkować. Zakazać wjazdu do miast wszystkich. I będzie lepiej.
~Wsldek
Więcej zakazów! Zakazać wazystkiego. Bardziej wnikliwe kontrole najlepiej co 50km. Wydłużyć korki na granicach. Zakazać parkować. Zakazać wjazdu do miast wszystkich. I będzie lepiej.
~Wsldek
Więcej zakazów! Zakazać wazystkiego. Bardziej wnikliwe kontrole najlepiej co 50km. Wydłużyć korki na granicach. Zakazać parkować. Zakazać wjazdu do miast wszystkich. I będzie lepiej.
~Janusz
To ja już sobie wyobrażam co by było gdyby nagle znalazło się te brakujące 500 000 kierowców...
Pauzy to chyba byśmy na pasach awaryjnych autostrad kręcili
~Rysiu
Proste. Odx1listopada każdy inspektor policjant będzie miał nie jak do tej pory 28 dni do tyłu tylko 60 dni i za każdą nawet drobną nieprawidłowość MANDAT MANDAT MANDAT i to ma zachęcić ludzi do tej pracy!!! Jak się jest traktowany jak przestępca!!! Bo przekroczył o trochę czas jazdy czy pracy!!! To jest chory system i cały czas idzie do pełnej inwigilacji. Nienawidzę tych biurokratów co to wymyślają żeby im chleba na stole kiedyś zabrakło za te krzywdy które kierowcy a także przewoźnicy przez nich maja
~Drogowiec
Młodzi czytają jakie kary wali ITD i mają ten fach w trzech literach. Kierowca to już nie wolny człowiek to chodzące a raczej jerzźące paragrafy
~Pan Szofer
Kierowcy są ale niech szefy z małej litery bo z dużej trzeba zasłużyć. Niech zaczną płacić a nie udawać że się płaci. Ile godzin kierowca spędza e pracy a za ile ma zapłacone... Czas robić rząd i... Szkoda życia tylko zmarnowanego przez kierownice. Nie polecam...
~Geju
Uważam, że Parlament Europejski powinien w trybie pilnym przyjąć ustawę pozwalającą kierowcy wykonującemu transport międzynarodowy pojazdem ciężarowym na zalatwianie potrzeb fizjologicznych w miejscu parkowania pojazdu. Konkretnie, Po pierwsze Primo, jeżeli kierowca pojazdu ciężarowego uzna iż toaleta na drogowym parkingu nie spełnia sanitarno-higieniczn ych wymogów to może bez żadnych konsekwencji finansowo - karnych załatwić swe fizjologiczne potrzeby, zachowując dyskrecję, w miejscu parkowania pojazdu. Po drugie Primo, jeżeli kierowca pojazdu ciężarowego uzna iż cena za korzystanie z toalety na parkingu drogowym jest zbyt wysoka i tym samym nie adekwatna do jego zarobków, może bez żadnych konsekwencji finansowo - karnych, z zachowaniem dyskrecji załatwić swe fizjologiczne potrzeby w miejscu parkowania pojazdu. Po trzecie Primo, jeżeli kierowcy wykonującemu prace związanie z załadunkiem bądź rozładunkiem pojazdu zakazane zostanie skorzystanie z toalety na terenie firmy gdzie wykonywana jest praca to kierowca może bez żadnych konsekwencji finansowo-karnych oraz bez zachowania dyskrecji załatwić swe fizjologiczne potrzeby w dowolnym, wygodnym dla niego miejscu na terenie firmy. Dodatkowo pracownik firmy zobowiązany będzie do posprzątania i dezynfekcji tego miejsca. Wniosek został przetłumaczony na kilka języków i wysłany do Ministerstwa Transportu, skąd następnie trafi do odpowiedniej komisji w Parlamencie Europejskim. Zaznaczam, że mamy pełne poparcie Pana Premiera RP, Pana Prezesa PIS, Komendanta Głównego Policji i ITD oraz Ojca Dyrektora. Pozdrawiam serdecznie wszystkich szoferów, Geju.
~Kierowca
Głupoty piszecie i jeszcze w komentarzach ludzie przytakują gdyby brakowało kierowców to by nie było problemów z ładunkami problem jest w tym że duże firmy co roku zwiększają flotę i dlatego jest brak kierowców a za ładunki płacą grosze bo tyle jeździ aut
szatan
Ciekawe że brakuje pół miliona kierowców, a towarów w sklepach nie brakuje, budowy nie stanęły itp. Najwyraźniej przewoźnikom marzy się powrót czasów gdy na jeden etat było 10 kandydatów, mogliby znów zatrudniać na czarno, lub część etatu i robić eliminacje. Chcecie powrotu starych dobrych czasów? Na początek postulujcie przywrócenie dawnego prawa, łącznie z taryfikatorami. A jeśli wywalczycie masową imigrację i prawka dla nich za friko, to sami zainwestujemy w zestawy aby wsadzić w nie jakichś Papuasów i pewnie wtedy znów zaczniecie płakać że trzeba ograniczyć liczbę wydawanych licencji...
tagoo
No jak to brakuje kierowców.

Pan Łysy CV pali w kominku i szczuje wilczurami od płotu...

Nie może opędzić się od swołoczy...
~nadaje i po co
facjata jest tak atrakcyjna że zajął się nią kot
~Kierowca
Tak czytam i same narzekania, kupcie sobie zestaw, ubezpieczenie, ocp na towar, wykupcie dostęp do giełdy itp. i zobaczymy jak długo pojeździe na swoim. gdzie stawki coraz gorsze przez spedycję i dlatego gie terminy płatności, a opłacić musisz w terminie zobowiazania. Kazdy by chciał. zarobic, być codziennie w domu, ale nawet mając pracę na miejscu i tak narzekają, że źle. Stoje w tej chwili w Belgii na stacji, a. jutro do UK, udało mi się znaleźć miejsce, wolał bym być w domu, ale bez pracy nie ma kasy, nie jestem imigrantem ani przybyszem ze wschodu, którzy dostają pieniądze za nic. a państwo zabiera pracującym coraz więcej, tylko ilu z Was wie ile pracodawca odprowadza za pracownika?A kierowców będzie u nas brakować bo państwo chce zaostrzyć przepisy i znów punkty na 2 lata, 20 punktow tylko i za przekroczenie prędkości nie na 3 msc a na chyba rok. a ciężko u nas się jeździ. pozdrawiam.
tagoo
Kroczy uśmiechnięta Polska Tuska...

Również pozdrawiam...
~Łuki
Prosta rada cwaniaki z itd na prawko c+e i już można zasilić braki kadrowe niech bohaterowie pokażą jacy są pracowici i jak to smakuje po drugiej stronie lustra. Powinniśmy jako zawodowi kierowcy dostać możliwość przejścia na emeryturę wcześniej niż panowie z górniczej branży. Pracujemy ciężej dłużej i w ciężkich warunkach których nikt nie docenia do czasu gdy brakuje towarów.
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 18.226.172.214

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels