ID: 279422
Zmuszanie kierowców do załadunku jest niezgodne z prawem. Aktualne przepisy, zwyczaje i orzecznictwo
ID: 279422
ID: 279422
Według przepisów prawa przewozowego, obowiązek załadowania towaru spoczywa na nadawcy. Zasada ta nie zawsze jest przestrzegana przez uczestników procesów transportowych. Wystawianie towaru na rampę i nakazanie przewoźnikowi jego załadowanie to w wielu przypadkach norma.
Według przepisów prawa przewozowego, obowiązek załadowania towaru spoczywa na nadawcy. Zasada ta nie zawsze jest przestrzegana przez uczestników procesów transportowych. Wystawianie towaru na rampę i nakazanie przewoźnikowi jego załadowanie to w wielu przypadkach norma.
~etransport.pl
Posty (43)
~Marek | Brednie. A kto zaladuje i rozladuje autotransporter? | |||
~Bolek | Marek, a jak sądzisz? Ja nie posiadam kategorii B i po wysokościach cudzym autem jezdził nie będę. Ma być załadowane. Moje zadanie to zabezpieczyć ładunek na czas transportu. | |||
~Kuc | -A kto zaladuje i rozladuje autotransporter?" S ą specyficzne ładunki i rozładunki. Kto załaduje Classa bez kół? Albo inny okręt nawodny? Mowa tu o pospolitości gdy ładują Ci EUR palety na jednorazowych lub jak w poprzek weźmiesz towar na palecie i ona się rozdziawi a następnie po postawieniu się przewróci. Widziałem ten ból i niejednokrotnie uczestniczylem. Kierowca odpowiada też za towar ukryty np: w używanych meblach z Holandii. | |||
~Pawel/kierowca | Haha, powiedzcie to jakimkolwiek magazynie lidla :) | |||
~Bolek | Kto jeździ dla Lidla ten sam sobie szkodzi, ale chcącemu nie dzieje się krzywda. Ja to zrobiłem dwa razy. Pierwszy raz bardzo prosiła mnie spedytorka więc wózkiem elektrycznym rozładowałem. Za drugim razem poczekałem do następnego dnia i przyjechała osoba która rozładowała towar. Mi jakby za karę, kazano nie opuszczać kabiny pojazdu. | 1 | ||
~Balon | Każdy ma obowiązek wykonywać prace zgodnie z podpisaną umową o pracę, jeżeli pracodawca wymaga więcej niż jest zapisane w umowie o pracę to pracownik ma prawo odmówić i może rozwiązać umowę pracę że skutkiem natychmiastowym i zalecam tak robić. Poco dziatransa dorabiać niech sam ładuje i rozładowuje.. | |||
~Wózkowy | W czym głąby mają problem? Załadunek czy rozładunek to taka sama praca jak prowadzenie auta i tak samo płatna. Co za różnica czy kierujesz autem czy wózkiem podnośnikowych? Zar abiasz tak samo. | -1 | ||
~Wózkowy | Przypomnę jedynie, że w takim np Lidlu głąby, to nie kierowcy zdejmują towar. Towar zdejmuje dostawca towaru. To że robicie to za darmo za dostawce świadczę jedynie o waszej głupocie. | |||
~Alfred2024 | niech jeszcze pan właściciel opowie że większa część dobrowolnie kasę pod stołem bierze i że to też jest zabronione | |||
~Alfred2024 | zabronione - czytaj niedozwolone | |||
~Tsno | Tak juz to widze w każdym kraju w każdym magazynie obojętnie jakiej sieci spożywczej sam sb musisz rozładować towar, bo biedaczki pracowników nie mają. Powinni wprowadzić to damo co jest w Hiszpanii. | |||
g-a
| Kolejny wątek dla inteligentnych inaczej. Zastrajkujcie z tego powodu. Zostaniecie wymienieni na Ukraińców i kogo tam jeszcze ze wschodu. | -1 | ||
~Leon | Niestety to już jest nagminne ładowanie lub rozładowanie towaru przez kierowcę. Dziadtrans ma dopisane dodatkowe pieniądze do frachtu a kierowca ma to robić za free. Kierowca oprócz tego, że wykonuje przewóz to musi być jednocześnie ładowaczem i mechanikiem. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.